Hoi hoi, Op dit moment heb ik niets voor mijn ramen hangen omdat ik gewoon niet weet wat leuk staat bij mijn interieur. Ik twijfel over shutters, dat vind ik echt gaaf maar het enige uitzicht wat wij hebben is de uitzicht op onze tuin, is dat dan niet zonde? Misschien willen jullie met mij meedenken en foto's plaatsen van jullie raam decoratie ter inspiratie P.S. Let aub niet op de puinhoop
Op de foto's zie je het niet zo goed maar ik wil dus graag wit, grijs, zilver, paars en zachtrose tinten in huis aanbrengen
Oh en alle andere stylingtips zijn ook meer dan welkom. Ik wil graag wat meer rust in huis creeren qua stijl en ik ben daar gewoon super slecht in
Lastig he.. Ik ben ook een ander huis aan het inrichten. Verlichting en gordijnen.. Pff dat vind ik ook erg moeilijk.. Schutters zijn mooi, maar prijzig.. En ik weet nog wel dat ik ooit luxaflex had (tja al zo oud) gek werd vd stof erop. Maar ja, dat was ook nog eens zwart.. Maar.. Als je gordijnen neemt, dempt het holle geluid. Is fijn, maar neemt ook een stukje licht en gevoel van ruimte in. Lamellen, vind ik persoonlijk vreselijk. Rolgordijnen, lijkt de ruimte optisch net zo groot. Soms ook handig met het zonnetje. Alternatief: hangplanten. (Nu trendy) maar past niet in jouw sfeertje. Misschien pinterest afstruinen.
Of een iets goedkoper alternatief: houten luxaflex: lijken op shutters! Wij hebben ze (een keer met zo'n kortingsbon van 25% bij de gamma of praxis ! Ze bevallen erg goed! En zou dan voor wit gaan.
Ik dacht meteen aan mooie wat zwaardere gordijnen die je overdag mooi opzij kan hangen. Heel gezellig en kleed mooi aan. Ik zou dan lichtgrijs gemêleerd nemen.
Ik zou voor luxe gordijnen kiezen. Die bedekken dan die buis over de muur en brengt warmte in de kamer.
Als je meer rust wil creëren dan zou ik niet voor wit, grijs, zilver, paars en roze gaan. Het klinkt mij als een bonte kermis in de oren. Zou voor een paar rustige basiskleuren gaan. En mooie lange overgordijnen.
Kijk eens op raamdecoratieshop.nl daar vind je vele soorten ivm tips. Een midden/licht grijze duo rolgordijn lijkt me leuk staan bij je. Of een segment rolgordijn Segment Rolgordijnen - Erpé zonwering Soesterberg Shutters zijn erg mooi, maar ze nemen erg veel licht weg. En als je ze open wilt klappen heb je ruimt nodig. Daarom neem ik ze zelf dus niet. Plus ze zijn erg duur. Houten luxaflex halen het qua uitstraling echt niet, dat vind ik echt niet mooi persoonlijk.
Ik vind dat dus wel rustige basiskleuren. Wat zie je als je op de kermis loopt?...blauw, groen,rood, oranje, geel enz. Dat zijn kermiskleuren
Kortom: raamdecoratie is gewoon een heel persoonlijk ding en iedereen heeft een eigen smaak.... Succes met kiezen! Laat je ons nog wel weten wat het geworden is?
Een mooi overgordijn wat je links ophangt. Dan hangt het voor je buis en neemt het wat van die muur weg, overdag heb je gewoon je uitzicht en savonds lekker knus. Ik zou dan gaan voor een wit of grijs gordijn, een kleur maar eventueel met werkje. (Ik weet even niet hoe je dat noemt, zoiets bedoel ik:BLEKVIVA Gordijnen met embrasse, 1 paar, grijs - 145x300 cm - IKEA) En dan in één geheel, zodat je je hele muur savonds bedekt. Ik vind rolgordijnen zelf nooit zo mooi, evenals vouwgordijnen. Houten shutters vind ik prachtig maar nemen wel je uitzicht weg.
Ik heb sinds kort shutters en ben er echt tevreden mee, je uitzicht naar buiten is er echt niet minder door en s avonds als je ze dicht zet kan er echt niemand meet naar binnen kijken