Hey meiden, ik ging gisteren met m'n moeder voor de eerste keer naar Babydump. We gingen een beetje orienteren en ik wilde wat kleine hebbedingetjes (rompertje,slabbetje e.d.) kopen. Van m'n moeder mocht ik ook iets uitzoeken. In de zaak aangekomen kreeg ik ineens een heel vreemd gevoel in m'n lijf,ik voelde me helemaal niet op m'n gemak in die winkel! Het was wel leuk om naar bepaalde dingetjes te kijken maar op de één of andere vreemde manier voelde ik er niets bij.. Ik heb helemaal niets gekocht en van m'n moeder (om haar een plezier te doen) heb ik een paar witte sokjes van 1,50 euro uitgekozen. Ik schaam me echt kapot,wat is dat toch? Ik ben echt super super superblij dat ik zwanger ben maar dit voelt zo vreemd,echt waar. Herkent iemand dit?
Ik herken het wel met de kleine dingetjes.. kleertjes, schoentjes enzo interesseer ik me eigenlijk nog helemaal niet in.. kijk ik ook nog niet naar.. En toch de grote dingen, kinderkamer, kinderwagen vind ik wel helemaal geweldig!! Maar nee dat gevoel wat denk ik de meeste moeders een beetje krijgen, kriebels in de buik als ze een schattig rompertje ofzo zien dat heb ik niet haha En vind niet dat je je ervoor hoeft te schamen.. zullen wel meer aankomende mama's hebben hoor! Komt vanzelf wel een keertje
Is niet vreemd hoor meis, Ik ben ook gaan neuzen in die winkels met mn ma/man. En ook ik (durfde) niets te kopen,al denk ik dat ik na de 12wkn echo dat wel ga doen en leuk vinden. Maar het gevoel daar (nog) niet te horen had ik ook,stond ik daar tussen de zwangere bolle buiken die ik nog niet heb.. En je moet zoveel hebben dat ik niet eens wist waar ik moest beginnen met kijken.. Maar komt echt wel goed hoor!!Ik wacht persoonlijk denk ik op meer bevesteging van de echo tot ik "los" ga met shoppen.
Nu je he techt duidelijk begint te zien en ik tegen het einde van de zwangerschap loop vind ik het ook veel leuker. Ik voelde me in het begin ook erg ongemakkelijk tussen alle bolle buikjes. Waarom? Geen idee.. Nu geniet ik er heerlijk van! Komt vanzelf meid, en anders niet. Niet iedereen houd van shoppen..
Ik heb het ook nog steeds niet met de kleine dingen. Grote dingen geen probleem. Kleertjes, flessen al de rest is allemaal leuk om op internet te zoeken maar eenmaal ik in de winkel sta dan is het telkens weer van ja omdat het moet. Ik heb het idee dat mijn moeder het allemaal veel leuker vindt dan ik dus ik laat haar maar doen. Vooral kleertjes, hier in de buurt zit geen winkel met leuke kleertjes, vind ze allemaal spuuglelijk en durf er echt mijn geld niet aan uit te geven. Als ik dan zie wat mijn moeder opstuurt dan slaagt zij er altijd in om leuke dingetjes te vinden en dan denk ik van waarom hebben ze dat hier nu niet. Maar ik ben nooit een grote winkelfreak geweest als het op kleren aankomt. Ik spendeer dubbel zoveel tijd in winkels met gadgets en boekenwinkels dan in een klerenwinkel. Dus ik verwacht ook helemaal niet dat het bij mij nog gaat komen.
Thnx voor de reacties! Ik ben dus niet de enige.. p.s. Ik ben gek op shoppen dus dat is het probleem niet!
hey meis, dat had ik ook hoor! en had me voorgenomen dat het misschien vast wel zou kriebelen als ik mijn 20 weken echo had gehad, en dus wist wat het zou worden. Dat was gelukkig ook wel zo! je gaat dan toch meer kijken naar baby spulletjes. Maar echt zoals andere vrouwen het hebben, heb ik het ook niet hoor! misschien dat het komt omdat ik ook al heel veel heb gekregen. Of dat het straks komt als ze er is... je bent niet de enige hoor! liefsss
Ik had dat in het begin ook wel. Het voelde raar, net of je ineens alles maar normaal moet vinden, en je weg prima kan vinden in die babywinkels.... "de" winkels waar ik voor mijn zwangerschap echt bijna nooit binnen kwam. haha ik moest ook zo wennen. Ik ging de eerste paar keer het liefst alleen naar de prenatal, hema etc om daar gewoon lekker te kijken wat er nou precies allemaal is, en wat ik leuk vond. En wat er nou eigenlijk allemaal precies te koop is
Ik herken het totaal niet!!! Ik vond het geweldig om in een babyzaak en Prenatal etc. te lopen, vooral na de 20 weken echo en je weet wat het gaat worden, dan hou je niet meer op met shoppen, babykleertjes! Komt vanzelf wel denk ik! Geniet ervan!!!
Dat is helemaal niet gek hoor! Ik ben 25 weken zwanger en ben gisteren pas voor het eerste weesten winkelen
Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat er hier meiden schrijven die met wk 25 alles al compleet hebben. Ik vond het wel leuk om in de winkel rond te kijken, maar dacht elke keer: ach komt wel 'n keer... Vond voornamelijk niets leuk voor ons kindje, omdat ik mij denk ik ook nog niet zo goed een voorstelling kon maken. Ben ook pas met 30 wkn kleertjes ed gaan kopen. Tijd genoeg, je groeit er vanzelf naar toe!
Helemaal niks mis mee. Wij hebben er dan bijna 6 jaar overgedaan om zwanger te worden. En toen was het zover heeft het ook wel 15 weken geduurd dast ik wat ging kopen. Was bang voor teleurstelling. Liefs
Tsja,ik denk dat het onbewust ook te maken heeft met het feit dat wij op zoek zijn naar een ander huis. We willen heel graag verhuisd zijn voordat de kleine komt. In dit huisje (we huren particulier) willen en kunnen we niet blijven wonen dus voelt het misschien ook niet goed om hier allerlei baby-spulletjes binnen te hebben.. Ik weet het niet hoor maar als ik jullie verhalen zo lees komt het vast wel goed en ga ik helemaal los als we het geslacht weten!
Ik had pas zin in kleren enzo toe mn kind er al was. Ik heb misschien 2 rompers van te voren gekocht. Ik heb wel verschrikkelijk veel kleren gekregen. nu heb ik het weer, Ik denk dat we nu ook weer alles op het laatste moment gaan doen
Ik heb ook nog niet echt zin. Het is dat sommige dingen nu wel handig zijn om er aan te gaan beginnen (babykamer etc). Wel is het zo dat we ontzettend veel hebben gehad. Mijn schoonmoeder was zelfs teleurgesteld. Ze wilde met mij allerlei dure merkkleding voor de baby kopen en het pakje wat ik het leukste vond lag voor een paar euro bij de hema (vind ik niet erg, dan ga ik in de herfst als de baby er is nog wel een keer met haar shoppen).
Ik voel me ook heel raar in zo'n babyspulletjeswinkel... Sta je daar tussen al die bolle buiken terwijl mijn buik nog steeds zo plat is als van te voren. Voel me er nog niet thuishoren...
Ik wilde wel graag dingen kopen, maar wilde mezelf ook beschermen tegen eventuele teleurstellingen! Wij zijn wel (gelukkig) gaan oriënteren helemaal in het begin, maar hebben rond de 16/17 weken alles gekocht. Na de 20 weken echo hebben we alles in of roze of blauw bijgekocht.
Heeel herkenbaar, ik had dat ook in het begin van mijn zwangerschap. Ik herinner me nog heeeeel goed de eerste keer dat ik met mijn moeder ging shoppen. Ik stapte de winkel binnen en had hetzelfde gevoel als jij! Mijn moeder daarentegen was helemaal in haar nopjes en vond het he-le-maal geweldig Elke keer riep ze 'kijk eens' en 'oooooooooooh wat mooi, dit koop ik ook!' etc etc... en ik stond er maar bij te kijken, ik wilde gewoon weer weg, was echt in een slechte bui ineens Ik ben mijn hele zwangerschap niet echt van het shoppen geweest maar dat is nu wel anders