Hallo, Sinds een dag of 6 heb ik 's nachts last van behoorlijke krampen in mijn baarmoeder. Ze houden ongeveer ruim een minuut aan, waarbij mijn buik keihard wordt en ik behoorlijke druk op mijn onderkant voel. De laatste dagen worden deze krampen veel pijnlijker en duren ze langer. Er zit geen regelmaat in of zo. Verder heb ik sinds 2 dagen vreselijke pijnscheuten naar beide benen. Niet via mijn bil ofzo, maar vanuit mijn liezen naar mijn benen. Soms links, soms rechts, en soms tegelijk links en rechts (deze zijn trouwens meestal onafhankelijk van die echte krampen in mijn baarmoeder). Mijn baby is overigens al echt ingedaald, sinds een week of 3-4. Mijn vraag is: zijn dit nu voorweeen en beenweeen? Die voorweeen kom ik over het algemeen wel goed door, door ademhalingstechnieken, maar wat kan ik aan die pijnscheuten in mijn benen doen? Ik zak gewoon door mijn benen als het gebeurt, niet fijn! Zegt dit iets over hoe lang het nog gaat duren voordat ik ga bevallen? Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen. Groetjes en alvast bedankt, Emma
Hi emma, Hoe gaat het nu met je? Als je juist op momenten dat jij rust hebt veel last hebt van harde buiken dan kan het zijn dat je te druk bent geweest de dagen ervoor. Ook de steken vanuit je lies of vagina dat zijn je banden. Kijk het even aan hoe het gaat als je je heel rustig houd. Warmte helpt tegen de pijn, kruik of bad of douche. Het is niet verkeerd om even aan je verloskundige te laten weten dat je onrustige nachten hebt gehad. Op het moment dat er regelmaat in gaat zitten bel dan je verloskundige! Groetjes imke