Hallo meiden. Wij zijn sinds deze maand gestopt met de Pil voor een brusje voor onze dochter. Onze dochter is na 20 mndn middels IUI-1 geboren in 2012. Vorig jaar een half jaar spontaan geprobeerd zwanger te worden maar helaas zonder succes en ook moeten afbreken ivm gezondheid man. Nu alles weer stabiel is zijn we deze ronde wederom gestart voor een brusje. We willen het toch nog een keer spontaan proberen alvorens we eind dit jaar terug naar het ZH gaan.... Zijn er hier nog meer meiden die al langere tijd bezig zijn en binnen niet al te lange tijd de stap naar het ZH (MMM) willen gaan maken. Het lijkt me leuk hier met wat "lotgenoten" te praten... Heb inmiddels in 2011-2012 alle onderzoeken ondergaan dus wellicht kan ik hierin ook nog iets betekenen voor anderen... Liefs Chelleke
Hoi chelleke. Mijn man en ik zijn nu een jaar bezig voor ons eerste kindje. We hebben dus nog geen ervaringen met de MMM. Mocht het deze ronde weer niet gelukt zijn, gaan wij wel naar de huisarts voor verwijzing gynn. Ik ben wel 'bang' voor wat er dan allemaal op ons afkomt, dus vind het fijn om dit topic tegen te komen.
Hallo chelleke, Ja hier. De 1e stappen mmm zijn hier al gedaan. Zit inmiddels in ronde 19 (na curettage) en ronde 23 in totaal voor een brusje.. 2x zeer snel zwanger mogen worden alleen sinds curettage wil het niet meer lukken. Vorige week naar de gyn geweest maar omdat de hsg "pas" 3 mnd geleden was wilde ze me nog 3 mnd zelf laten proberen dus in augustus starten we pas echt met iui of wat dan ook.. Wat jammer dat jullie moesten stoppen vorig jaar! Hoop echt dat we snel zwanger mogen worden
Leuk meiden. We gaan hier gezellig kletsen.. Er komt ook veel op j3 af bij de MMM maar je krijgt ook zo veel inzicht in hoe je lijf werkt.. Het enige dat ik kan verzekeren is dat als je iui in eigen cyclus krijgt het echt heel goed te doen is. Als er vragen zijn kom gerust.... fijn als ik iemand kan helpen!!!!! Hopelijk snel veel roze bij ons. Liefs Chelleke
2 maanden geleden hebben wij de stap gezet naar het ziekenhuis en vandaag te horen gekregen dat we waarschijnlijk met IUI mogen starten. Dit i.v.m. Niet optimale zaad van vriendlief. Ik vind het nu al super om te lezen dat jij in je eerste IUI behandeling zwanger bent geworden. Mag ik vragen waar het toen bij jullie aan lag dat IUI wel lukte? Je snapt dat ik zoek naar succesverhalen die overeenkomen met die van ons.
Heyhey! Ik wil ook graag meekletsen! Morgen starten we met de mmm.. cyclusdag 4 nu, morgen 50mg clomid.. ben heel benieuwd.. We hebben een zoon van april 2014.. voor hem 3 kwart jaar bezig geweest (ik heb pco).. net toen we met clomid wilde beginnen was ik zwanger.. Zo ook dit jaar.. ik zou in februari starten met clomid.. en opeens had ik in januari een spontane eisprong (na maanden van lange cyclussen zonder ei).. daar gebruik van gemaakt.. en was direct zwanger! Helaas mocht het niet zo zijn.. missed abortion eind maart.. 2 rondes afgewacht en bij de 2e ronde werd bloedgeprikt omdat ik dacht een ei te hebben (positieve lh test) maar mijn progesteronwaarde was 5.9.. En nu dus toch aan de clomid.. Ik ben heel benieuwd.. Ze doen bij mij in het ziekenhuis alleen geen follikelmetingen.. slechts bloedtesten.. dat vind ik wel een beetje gek.. Iemand ervarinf daarmee?
Heey.. Tuurlijk mag dat. Het probleem bij ons was eigenlijk dat er geen probleem was... Alles was prima maar toch lukte het niet.... uiteindelijk zei de fertiliteitsarts dat ik vijandig baarmoederslijmvlies heb. Dat betekend dat Alles alles goed is maar dat het slijmvlies de zaadcellen afstoot... Het was toen idd in de eerste poging in eigen cyclus meteen raak..... dus het kan wel!!!!!! Succes meid en wie weet volgende maand jij ook een positieve test. Liefs Chelleke
Hmmm nee ik heb er geen ervaring mee helaas... wel een beetje vreemd. Je bent iig wel voldoende vruxhtbaar dus hopelijk met de chloride snel een eisprong en weer raak..... spannend... heel veel succes ermee. Liefs Chelleke
Hallo meiden! Lekker genoten van het weekend! 😎 Chelleke wat super dat je na iui 1 zwanger ben geraakt! Dat geeft wel moed daarmee te starten. Knap dat je het toch eerst zelf gaat proberen! Mackwek wanneer gaan jullie starten met iui? Skippie spannend! Heb jij ook een korte lf? Hier vorige week mijn uitslagen van bloed en zaad opgevraagd maar kan er A niet zoveel wijs uit en B er is op de verkeerde dag geprikt wbt progesteron. Van het zaad onderzoek ben ik wel geschrokken, want de morfologie was maar 1% normaal en 99% abnormaal?!! Geen idee of dit invloed heeft op spontane zws. Vcm etc was daar en tegen wel goed.
Vandaag mijn NOD maar zwangerschapstest helaas negatief. Sinds gister al wel het gevoel dat menstruatie komt dus ook deze ronde niet raak. Nu hopen snel onfesteld te worden dan kunnen we daarna naar de huisarts. Had de afgelopen dagen ook wit vocht uit mijn tepels. Ik begreep dat dit kan komen door een te hoog prolactine gehalte en dat dat ook je cyclus kan verstoren en daardoor je vruchtbaarheid. Vind het wel spannend om de stap te zetten maar van iedere maand die teleurstelling wordt ik ook moedeloos. Sorry voor dit geklaag maar heb even een flinke baaldag. Liefs manonns
Wilde even met jullie delen dat we een afspraak bij de huisarts hebben gemaakt. A.s. dinsdag... de eerste stap is gezet.
Je hoeft geen sorry te zeggen voor die baaldag! Ik denk dat de meeste iedere maand wel zo'n baaldag hebben! Wat goed dat je de stap heb gemaakt! Succes! Hopelijk geeft het wat meer rust!
Spannend Mannons ... de eerste stap is gezet... hopelijk krijg je iig je cyclus snel regelmatiger.... En baaldag..... Ik heb 'm al 2 dgn.... voelde me über zwanger precies zoals bij mijn dochter en na 4 dagen spugen opgezette boos pijn in rug en krampen ineens alles weg... grrrrrr Frustrerend Succes meid xxx