inderdaad wat betreft de lactacyd.. het is prima om te gebruiken als je niet zwanger bent (heb het ook jaren gebruikt), maar tijdens de zwangerschap wordt het toch echt afgeraden..zowel door m'n gyn als de vk en de huisarts
Jamietje, wat je ook kan doen is een katoenen slip met daaroverheen een slip met een maandverbandje. Dan broeit het niet zo maar heb je toch een maandverbandje in als bescherming. Het klinkt misschien een beetje gek, 2 onderbroeken over elkaar heen, maar ja, kan jou het schelen. Voel je je wel goed beschermd.
Even googlen op wasbare inlegkruisjes. (Deze zijn leuk trouwens: wasbare inlegkruisjes - Katoen en Ko) Overigens broeit dit dus echt niet, het is gewoon een extra laagje katoen dat je makkelijker verwisselt dan een onderbroek. Echt niet te vergelijken met wegwerp. Je kunt ze ook nog kopen met een waterdicht laagje (dan is het meer maandverband) en dan broeit het nog stéeds minder dan een wegwerpinlegkruisje. Ook te gebruiken bij urineverlies. Het gebruik van die broeierige wegwerpinlegkruisjes (van plastic en chemicaliën en met soms zelf een 'lekker luchtje' er in) zorgt juist dat je meer afscheiding krijgt, met wasbaar heb je dat niet. Dat is gewoon een extra laagje onderbroek en ademt. Lactacyd is volgens mij gewoon een commercieel product dat vrouwen aanpraat dat ze 'vies' zijn en zich zo weer 'fris' kunnen voelen. Tuurlijk, er zullen gevallen zijn dat het handig is om het een poosje te gebruiken, maar noodzakelijk is het volgens mij niet. Om mijn geitenwollensokkenimago even compleet te maken...: Ik heb er een paar zelfgemaakt van een kapot bloemenshirtje.
Ik zweer ook bij katoenen inlegkruisjes. Ik heb ze van lunapads maar ze zijn tegenwoordig ook gewoon in Nederland te koop. Lekker een inlegkruisje in een comfortabele onderbroek aandoen, vlak voor je 's avonds weggaat van 't feest even naar de wc en een slip met kantjes of string aandoen en je manlief hoeft 's avonds niets te weten over je comfortabele onderbroekendag!
Het wordt door de gyn en ha ook afgeraden als je niet zwanger bent hoor. Ik mag het niet meer gebruiken, net als inlegkruisjes. Hier zelfgemaakte katoenen inlegkruisjes.
Bij Lana Luna kan je katoenen inlegkruisjes en maandverband bestellen. LanaLuna wasbaar maandverband Zeker een aanrader!
wel goed om te weten.. ik gebruikte overigens niet de echte lactacyd (daar kreeg ik juist jeuk van) maar Saforelle uit Frankrijk. Dat vond ik wel fijn. Maar voorlopig staat het doelloos in de kast en vind het prima zo. Wel goed om te weten dat er katoenen inlegkruisjes bestaan.. wist ik niet! die andere dingen broeien inderdaad zo!
op de dag van je bruiloft ga je inderdaad om de haverklap naar de wc.. ik werd op onze bruiloft zelfs ongesteld ondanks dat ik van de huisarts pilletjes had gekregen om het uit te stellen.. dus nou hoe genant wil je het hebben... "kan iemand even een tampon gaan halen bij iemand want de rode stier is langs gekomen" het was gelukkig niet heel erg maar ik baalde wel.. en was ook gelukkig op tijd dat ik niet doorlekte op mijn jurk etc.