Knor wereldgerechten, wij zijn er dol op... Alleen nu twijfel ik of je ze allemaal nog wel 'mag'. Kip tandoori bijvoorbeeld is favoriet bij mijn vriend, daar moet alleen creme fraiche in. nu heb ik gegoogled en het schijnt geen probleem te zijn. Heeft iemand een idee of er andere wereldgerechten zijn die je beter NIET kan eten? Alvast bedankt!
...en waarom zou het NIET kunnen? Zit er een bijzonder kruid in of zo? Creme fraiche van de supermarkt is gewoon gepasteuriseerd, dus no problem. De richtlijnen voor zwangere vrouwen vind je op de site van het voedingscentrum, je zult zien dat je eigenlijk heel gewoon kunt eten. En veel dingen die daarop staan zijn ook niet echt evidence based hoor. Ik heb van veel kruiden ook na intensief googelen nooit kunnen vinden wat het probleem zou zijn, zeker in normale keuken-hoeveelheden (en een basilicum-tinctuur nam ik toch al niet). Ik ben hoe langer hoe makkelijker geworden met bijvoorbeeld kaneel en pesto (beide op de "pas op" lijst), en heb vorige week zelfs weer lekker venkeltjes klaargemaakt... hmmmmmmm....
Ja hoor, natuurlijk kun je dat gewoon eten! Zit alleen wel veel zout in, dus ik zou het niet elke dag eten, om je bloeddruk niet teveel op te jagen Maar qua voedselveiligheid is het echt geen enkel probleem. Alles wat hetzij verhit is, hetzij gepasteuriseerd (en dat is vrijwel het merendeel in de supermarkt) kun je gewoon eten. Alleen geen rauw vlees, of dubieuze Franse kaasjes, etcetera
Nee hoor je mag alles daarvan! Creme fraiche mag ook, want dat verhit je ook nog eens. Uitkijken met rauwe vis en vlees. Je mag zelfs de meeste kaasjes vanuit de super, want alles of bijna alles is van gepasteuriseerde melk.
Ik moest echt lachen toen ik de titel las hihi. Waaaaaarom zou je het niet mogen? Overigens zijn die pakjes wel zoutbommen (+ alle andere toevoegingen) en als je dus écht super gezond wil eten kun je ze beter niet nemen. Maar dat staat verder los van het wel of niet zwanger zijn
Afgelopen week had ik feta kaas gegeten gemaakt van geitenkaas, stond niet op de achterkant of het gepast.melk was, heb t toen ook niet gegeten. Weten jullie of geitenkaas normaal gesproken gepasteuriseerd is?
Ze hebben mij verteld dat als het er niet opstaat het altijd gepasteuriseerd is. Maak je niet te druk, het is erg lastig om aan rauwmelkse kazen te komen in de supermarkt! En al zou jet het per ongeluk binnen krijgen, de stress erover is slechter dan wat dan ook. Doe je best, pas gewoon op met wat je eet, ontspan en geniet. Groetjes Eva
het moet erop staan als het au lait cru is, als dat er niet opstaat is het geowon goed en kan je het gewoon eten.
Fijn dat ik met mijn onderwerp iig op de lachspieren heb gewerkt! Heb je die gelijk getraind Ik geloof dat het gewoon nog de onzekerheid is van net zwanger zijn en heeel bang dat ik het zelf ga verpesten... hahahaha. bedankt voor de reacties!
Zoek anders even gelijk het lijstje op van voedsel voorzorgsmaatregelen en leer die uit je hoofd! Je mag echt bijna alles eten hoor, dus niet teveel zorgen maken. En maak jezelf niet bang; je zorgt niet zomaar verongeluk ervoor dat het misgaat hoor, als het mis zou gaan, dan was het niet goed ontwikkeld en niet omdat jij kip tandori gegeten hebt.