Schildklier werkt te snel en tsh laag...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jam87, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hallo dames,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik wist het een paar weken geleden dat mijn schildklier te snel werkt en tsh is laag en hierdoor heb ik enorm haaruitval en ben ook veel afgevallen.

Mijn vraag is, heeft dat invloed op een zwangerschap? is de kans klein om zwanger te raken als een schildklier te snel werkt? Ik heb ook een verwijsbrief aangevraagd voor een internist.

Graag jullie reactie en ervaring aub.

groet,
    Jam

2. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Ik vraag me dit ook af!!

Ik ben er ook sinds kort achter dat ik een te snel werkende schildklier heb...(tijdelijk of chronisch :()..

Vanmorgen weer bloedgeprikt om te kijken of het tijdelijk was of dat hij gewoon echt te snel werkt en ik er medicijnen voor moet gaan slikken. Ik heb wel gehoord dat het zonder medicijnen moeilijker is om zwanger te raken of dat het problemen kan geven als je zwanger bent...vroeggeboorte of miskramen... Het is allemaal heel onzeker en het geeft best veel stress...vooral als je niet weet waar je aantoe bent en graag zwanger wilt raken. Dus ik ben ook benieuwd naar de reacties en volg dit onderwerp even!! :) Heel veel succes iniedergeval, hoop dat je goede medicijnen krijgt waardoor je je snel beter gaat voelen en dat je snel antwoord krijgt op je vragen want deze onzekerheid is alles behalve leuk!!

Liefs Denise

3. Jam87

Jam87 Actief lid

9 feb 2012
    159
    0
    0
    N.V.T
    Utrecht
    Hey Denise,

Bedankt voor je reactie, wat jammer dat je dat ook hebt. Het is inderdaad allemaal onzeker en geeft veel stress op omdat ik zwangerschapswens heb. In begin zei mijn huisarts dat mijn schildklier te traag werkt en werd door dermatoloog doorverwijzen naar LUMC Leiden voor verdere behandeling en had bloedprik gehad en bleek dat schildklier te snel werkt! ik stress me echt heel erg vooraal omdat ik twee miskraams achter de rug heb gehad en dat ik nu veel haaruitval heb en ook veel afgevallen.

In ieder geval wens ik jou ook veel succes en dat je snel beter wordt.

Liefs, Jam

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb juist een traag werkende schildklier..

Als je schildklier niet goed werkt kan dat invloed hebben op je vruchtbaarheid. Je hele hormoonhuishouding kan door een niet goed werkende schildklier in de war gebracht worden.

Je TSH moet rond de 1 zijn om zwanger te worden en te blijven (dat is de waarde voor schildklierpatienten, als je een gezonde schildklier hebt, dan is het anders).

Ik ben inmiddels bijna 3 maanden aan de medicijnen, na 6 weken had ik al goede waarden en dus groen licht om zwanger te worden :D Nu moet ik in januari weer bloed prikken, hopelijk zijn mn waarden stabiel!

Deel Deze Pagina