Zwanger of klachten door pcos?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blue29, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Ik weet niet of iemand me kan helpen met mijn vraag.
    Er is bij mij pcos geconstateerd. Ik heb ben niet begonnen met een hormoonbehandeling, omdat mijn bmi te hoog is.
    Wel bezig met afvallen, maar dat gaat helaas niet zo snel.
    Nu heb ik sinds een paar dagen pijnlijke borsten en ben ik moe en met vlagen misselijk. Ik heb niet de hele dag last. Mijn borsten begonnen in de avond en nu ook af en toe s' middags. Ik heb eind van de dag een zw test gedaan eergister met een kleine beetje urine. Daar zaten wel witte vlokken in. Test was negatief..
    Mijn vraag is of deze klachten kunnen komen door de pcos? Of dat dit ook een teken lan zijn van zwangerschap. En dat ik misschien over een paar dagen weer een testje moet doen. Misschien net ochtendurine? Hebben meer pcos meiden hier last van?

2. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Niemand die hetzelfde heeft ( gehad)?

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook PCOS en probeer nu eigenhandig zwanger te worden.. mijn eerste zwangerschap was m.b.v. hormonen en IUI.

De klachten wat jij beschijft had ik vorige week. Ik had steken in borst, een ongi gevoel en was ook met vlagen misselijk. Ik ga er vanuit dat dat door de eisprong kwam. Misschien bij jou ook? Ik doe elke dag een ovu test. Nu had ik gevoelige testen die constant positief waren, dus heb de normale aangeschaft van sensitest. Deze werken beter.
    Je kunt altijd over twee dagen weer een testje doen wanneer de klachten blijven.

Heb je je eisprong gevoeld? en hoe zijn je cyclussen normaal?

4. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    ;)Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eisprong nooit voel.
    Mijn laatste keer ongi was in aug 2011. Dus ruim een half jaar geleden. Ik heb dus een zeer onregelmatige cyclus. Maar deze " klachten" heb ik de afgelopen maanden niet gehad. Iig niet zo heftig als nu.

Denk dat ik over een paar dagen maar weer eens een testje doe dan.. en dan hopen op 2 streepjes. Ovu testen gebruik ik niet. Is volgens mij niet echt nuttig met zulke rare cyclussen als mij..

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Misschien toch een teken dan..spannend! :)... ik herken die lange cyclussen idd. maar wanneer je cyclus zo lang is, hoef je niet altijd een eisprong te hebben, kan dan ook een onttrekkingsbloeding zijn.
    maar vooralsnog de hoop niet opgeven en idd morgen of binnenkort even een testje doen.

Succes!!

6. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Ik hoop het!
    Ik heb ook geen ontrekkingsbloed. Helemaal niets! Wel eens het gevoel dat ik denk dat ik toch ongi wordt, maar er komt nooit iets.
    Maar de dingen die ik nu heb, heb ik dus nooit. Iig nooit zolang achter elkaar aan..
    Volgende keer maar met ochtendurine testen.. ;)

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Succes meid!! ik zal voor je duimen...
    Laat je nog weten hoe het ''afgelopen'' is?

8. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Dank je!
    Komt goed!! :)

9. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Helaas, test was zaterdagochtend negatief. :(
    Maar klachten zijn nog wel hetzelfde. Nog steeds pijnlijke borsten, misselijk bij vlagen, trekkend gevoel in onderbuik en 's avonds moe.
    Het zullen de hormonen wel zijn dan.. En wie weet komt er toch een ongi aan.. Toch wel weer een teleurstelling..

10. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Meid wat rot voor je, om gek van te worden he, een lichaam dat niet meewerkt en je voor de gek houd. Wat vervelend dat je eerst moet afvallen voordat je met behandelingen kunt starten. Is het te doen of moet je heel veel afvallen? Ik was er toen ook bang voor maar ik zat nog net onder de grens. Ben nu wel heel langzaam aan het afvallen, omdat ik ook door de pco geen eisprong heb en die weer terug hoop te krijgen door af te vallen. Ik hoop dat je snel op gewicht bent en met de behandelingen kunt starten om weer een eisprong te krijgen. Is niet gezegd dat dat altijd lukt... ik heb dit jaar nog geen eisprong gehad, morgen een echo, spuiten is opgehoogd dus ik ben heel erg benieuwd.

Ik hoop dat je niet al te verdrietig bent, een negatieve test is altijd erg rot. Kop op.

liefs

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Balen meid, nog geen duidelijkheid.. je krijgt toch weer hoop he :(

Mag k vragen hoeveel je BMI is dat ze je eerst verplichten af te vallen? K ben ook te zwaar en ga binnenkort ook naar gyn wegens geen eisprong (denk ook PCOS)... dus bang dat ze me hetzelfde gaan zeggen.
    Ben ook al wel weer met lijnen begonnen, maar dat gaat dan nooit zo snel als gehoopt natuurlijk.....

Succes ermee meid, houd vol!!

12. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Ik heb nu een bmi van 35, was 36 bij de gyn. Dus wel wat afgevallen.. Mijn gyn wil dat ik eerst 8 kg ga afvallen,omdat dan mijn eisprong vanzelf weer kan komen. Alleen dat afvallen is een hele opgave! Maar goed, ik hoorde ook dat andere gyn's er geen probleem van maken als je een hoog bmi hebt. Dus ik ben benieuwd wat de jouwe gaat zeggen.
    Ik zit zelf te denken aan den 2nd opinion.. Kijken of daar wat uit komt.

13. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Raar hè, ze hebben allemaal andere maatstaven...
    Las wel dat de kliniek Geertgen er niet zo strict mee is, wellicht is dit een optie voor je als afvallen echt niet lukt of allemaal te lang duurt (de wens voor een kindje is er immers NU!!). Miss kun je daar een 2nd opinion doen of gewoon een afspraak krijgen (geen idee hoe het officieel 'hoort/werkt').

BMI 33 heb ik net berekend, schrikbarend :$ :(
    K woon zelf in DLD dus geen idee of de gyn's hier sowieso anders werken, k laat me verrassen! En elk grammetje dat k er voor de afspraak nog afkrijg is alleen maar goed natuurlijk ;)

14. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Ik had idd ook al gehoord over de Geertgen kliniek. Maar ik woon in het noorden, en deze kliniek is te ver weg.. Maar ik ben al aan het speuren voor een andere optie.

Jij heel veel succes! Hopen dat ze je kunnen ( en willen ;)) helpen

15. Hier ook een te hoog BMI (of beter gezegd, véél te hoog) en ik moet ook eerst afvallen voor de gynaecoloog me wil helpen.. Ook een hele opgave.. Hier afgesproken dat ik 12 kilo af moet vallen, en dan heb ik m'n gewicht ook nog te laag ingeschat bij de gynaecoloog en woog ik 3 kilo zwaarder dan ik gezegd heb.. Moet dus 15 kilo af :(

Ik herken de klachten die jij hebt overigens wel.. Zo'n 3 weken voor mijn menstruatie komt word ik vréselijk misselijk, doodmoe, moet vaker naar de wc, en m'n borsten, oooooh zo pijnlijk! M'n stemmingswisselingen zijn in die 3 weken echt extreem. De eerste paar maanden dacht ik telkens dat ik wel zwanger móést zijn met al die symptomen, maar nee, bij mij hoort het blijkbaar echt bij m'n menstruatie die eraan zit te komen ;)

16. Blue29

Blue29 Actief lid

10 aug 2011
    134
    0
    0
    NULL
    Eigenlijk niet eerlijk. Ik vind het af en toe erg oneerlijk! Dat de gyn bepaald of je wel of niet wordt geholpen.. Maar goed, we doen ons best om af te vallen.

Mijn laatste ongi was in aug 2011... Dus ik denk niet dat mijn klachten te maken hebben met aankomende ongi. Wie weet..

Jij ook succes met afvallen en de rest van de mmm!

17. Inderdaad niet eerlijk.. Ik snap best dat het voor mijn gezondheid beter is om af te vallen, maar dat was het ook als ik géén kinderwens had.. Maar goed, nu ben ik net, na het lezen van dit topic, gaan googlen naar die Geertgen kliniek, heb ervaringen gelezen, en dat klinkt echt prachtig! Ik heb ze net een mail gestuurd, om 20:50, of er inderdaad minder/geen waarde wordt gehecht aan het gewicht van iemand, en om 20:53 kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik van harte welkom was in de kliniek en het best even kon bellen voor een intake :$ Bizar, zo snel al antwoord! Het was geen geautomatiseerde mail, want ze gingen wel inhoudelijk in op mijn mail!

Nu woon ik er ook héél ver vandaan, 110 kilometer maar liefst, maar als ze me daar wél zouden willen helpen, zou het wellicht de moeite waard zijn over een tijdje! Het geeft mij in ieder geval weer nieuwe hoop! Maar goed, da's heel offtopic, sorry :)

18. maaike80

Ik zal ook wel teveel offtopic zijn geweest ;), het was goed bedoeld.

Ik weet niet of iemand in het oosten woont, in Hengelo zit ook een kliniek. Mijn bmi was 34 en ze zijn mij wel gaan behandelen.

Succes allemaal

19. Heb jij enig idee waar de grens (ongeveer) ligt wat BMI betreft? Die van mij is nog wel een stuk hoger namelijk ;)

20. maaike80

Ik vraag het morgen aan de arts. Weet het niet zeker.

Deel Deze Pagina