Hoi Ladies, hoe kom ik er nou achter hoe lang mijn luteale fase is??? op 18 sept ben ik ongesteld geworden. 26 t/m 30 sept had ik vruchtbaar slijm.... op 2 oktober werd ik weer ongesteld... maar eigenlijk heel wieinig bloed, en veel bruinverlies...... nu heb ik niets... alleen bij het afvegen heel weinig vruchtbaarslijm... uitgaande van een cyclus met 28 dagen, sinds de eerste menstuatie, zou ik dus op de 16e ongesteld moeten zijn geworden... da's dus niet het geval... uitgaande van ee cyclus met 14 dagen, zou ik morgen dus alweer ongesteld moeten worden, maar heb nig geen kramp ofzo.. wie herkent dit, en wie kan me vertellen hoe lang mijn LF is??? alvast heel erg bedankt!
je luteale fase is de fase tussen je eisprong en nod. Dus die weet je alleen als je weet wanneer je eisprong is. Die is niet bij iedereen even makkelijk te ontdekken maar maar ovu testen of temperaturen kom je al een heel eind. ik denk dat jou " bloeding" (want dat kun een weinig bloed en bruinverlies eigelijk niet noemen) van 2 okt niet echt een menstruatie is geweest. Dan zou je cyclus maar 14 dagen zijn en je luteale fase veel te kort, uitgaande dat het vruchtbare slijm van 26 tm 30 sep rond je eisprong was. Ik zou dat definiëren als een tussentijdse bloeding, wat op zich veel voorkomt dus zou ik me niet druk om maken. Je nod zou zo rond de 14 dagen na je eisprong liggen dus daar zou ik voor het gemak vanuit gaan.
trouwens, als je net een aantal maanden van de pil of andere anticonceptie af bent, dan kan het gerust zo zijn dat het allemaal nog wat in de war is. Dus dan is het afwachten hoe je volgende cyclus is.