hoi, ik vroeg me af hoe het voelt als de kleine zich van stuit naar hoofdligging draai. Had net opeens uit het niks ontzettend pijn aan mijn rechter zij, buik, kon er gewoon niet meer door lopen, nu is het gelukkig weer gezakt.
Mijn dochter draaide zich ook een paar keer van stuit- naar hoofdligging, en weer terug, rond de 31 weken. Nou, dat voel je zeker! Het deed bij mij geen pijn, maar kan me het wel voorstellen. Mijn hele buik bewoog, alsof ik er niet meer zelf de baas over was. Hopelijk ligt je kleintje nu goed!
Het was opeens op een avond een kermis in mijn buik (extreem veel beweging en geduw). De volgende dag had ik een afspraak bij de VK en toen bleek ze gedraaid te zijn. Verder voelde ik haar daarna op andere dan de daarvoor gebruikelijke plekken. Het deed niet echt pijn dus, maar opeens wel heel erg veel beweging (terwijl ze altijd al behoorlijk beweeglijk is).
ik heb t niet bewust gevoeld. Maar als je uiteindelijk je schopjes ergens anders voelt dan kan je er wel vanuit gaan dat de beeb is gedraaid. Hier port constant de rug in me buik onderaan in me buik. Dus...die ligt al tijden goed. Is ook bevestigd.
Ik heb het niet gevoeld, ze was ook al heel vroeg gedraait en op 25 weken al helemaal ingedaald dus doordat ze zo klein was heb ik dus niks gevoeld. Het indalen daarintegen, heb ik veel pijnlijke steken onderaan gehad.
Bij mij draait ie zich geregeld. Ik vind het echt een heel naar gevoel. Vind het wel moeilijk te omschrijven. Af en toe doet het zeer en soms draait ie zich zo om dat ie m'n blaas als trampoline gebruikt, dat vind ik nog het meest pijnlijkst. Maar je voelt wel duidelijk een verschil met schopjes en draaien. Draaien gaat veel lomper haha.
nou, het was dus niet de beeb die zich draaide, die ligt nog lekker in stuit, dat voel ik. Maar wat is het dan geweest?
Dit bevestigd allemaal weer mijn gevoel over hoe het gegaan is met mijn 1ste zwangerschap.Al met de pretecho rond de 20 weken lag ze in stuit. Dat wil dan natuurlijk niks zeggen, maar ik wist dat ze zo lag en voelde ook altijd op een bapaalde plek echt duwen zeg maar.De vk zei met 34 ofzo dat de kleine goed lag en al iets was ingedaald, 2 weken later was die opeens niet meer ingedaald en was volgens haar gedraaid, kon het me niet voorstellen want had niks gevoeld en de bewegingen waren ook nog op dezelfde plek.En als ik jullie verhalen lees dat je dat dus echt wel merkt, bevestigd dat mijn gevoel dat onze dochter altijd al zo lag en de vk het eerst gewoon mis had.
Nou deze draait nog steeds bijna dagelijks en soms zittie overdwars, dus helemaal horizontaal en dan help ik hem maar ff verder want het lijkt alsof ie dan vast zit of van plan is zo te blijven en dat is HEEL irritant Ik heb een grote buik en ook behoorlijk wat vruchtwater volgens de VK, dus dat zal de reden zijn dat ie het idee heeft nog steeds te kunnen draaien. Al begin ik daar ondertussen anders over te denken, het doet soms dus echt wel pijn! Nu heb ik een placenta helemaal aan de achterkant dus ik voel al vanaf 16 weken heel duidelijk verschil tussen draaien, schopjes etc. Maar ik weet niet of dat altijd zo is. Bij mij ZIE je het letterlijk gebeuren, zelfs mn vriend ziet wanneer ie draait.. Mn hele buik vormt zich soms in rare vormen met de beeb mee. Vaak met z'n hoofd als een enorme punt naar voren, of zoals ik eerder aangaf horizontaal rond zeg maar, das ook een gek gezicht, dan zie je echt een bult in elke zij. Ik ga het denk een keer proberen te filmen ofzo hehe. Ik voel het dus wel duidelijk altijd, maar ja dat zegt nog niet dat iedereen het zo hoeft te voelen..