Primolut, ervaringen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Norki Maki, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

Jan 8, 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik begin vandaag aan een kuur Primolut om een menstruatie op te wekken. Ik vraag me wel af of we gelijk mogen proberen om zwanger te worden. In de bijsluiter staat namelijk dat je dit medicijn niet mag slikken als je zwanger probeert te worden. Van mijn gynaecoloog dacht ik te begrijpen dat we het gelijk kunnen proberen. Maar nu twijfel ik.
    Verder mensen ervaringen met het slikken van deze medicijnen en zwanger worden.

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik heb ook primolut geslikt om de menstruatie op te wekken, ik moest daarna wel met clomid beginnen, maar wel gelijk hoor.
    Moest geloof ik op dag 5 van mijn menstruatie beginnen.
    Je slikt het daarna ook niet verder he dus als je ongesteld bent geworden, kun je daarna gewoon aan de klus hoor ;)

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Primolut wekt een onttrekkingsbloeding op. Dus als het goed is, heb je tijdens deze kuur geen eisprong en kun je dus ook niet zwanger worden (een enkele uitzondering daar gelaten). Na het stoppen met de kuur word je ongesteld, pas na een aantal dagen, en dan begint je cycus van voren af aan. In die cyclus mag je gewoon weer doorgaan met zwanger worden.

Je mag Primolut niet nemen als je zwanger bent of de kans daarop groot is. Dan zou het een miskraam kunnen opwekken.

4. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

Jan 8, 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hmm ik ben benieuwd. Vandaag uitgebreid onderzoek gehad. Alles zag er gelukkig erg goed uit. Ik ben alleen niet meer ongesteld geworden, al 2 maanden niet.. vandaar de kuur! Benieuwd naar de toekomst en alle dingen die er gaan gebeuren.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb nu ook de eerste keer provera gehad, en zal volgende week beginnen met clomid.

6. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

Jan 8, 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen.. Is allemaal nieuw. Moet nu deze kuur doen en dan op dag 21 en 28 bloed laten prikken.

7. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik ben sinds vrijdag met primulot begonnen
    heb geen idee of je al mag proberen

sinds gister hoofdpijn dat was een van de bijwerkingen
    zover ik weet hoefde ik geen bloed te prikken maar wel op de 3e dag van de menstruatie beginnen met chlomid en dan op de 12e dag een echo laten maken

8. naadje11

naadje11 Actief lid

Feb 18, 2014
    269
    1
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Hallo meiden,

Ik moet vanaf morgen met een ander soort gelijk middel beginnen en dan als de bloeding begint bij dag 3 starten met clomid en bloedprikken em op de 10de dag een echo.
    Bij mij starten we hiermee omdat juist alleen maar bloed en geen cyclus heb en we zouden graag voor een tweede willen gaan

9. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

Jan 8, 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hoe is het meiden? Ik vrijdag mijn laatste pil genomen en vandaag ongesteld geworden. Weer een stap om af te vinken, nu hopen dat mijn lichaam het vanaf nu weer zelf oppakt!

Share This Page