Dag iedereen Wij zijn ondertussen al aan de zesde ronde proberen voor ons eerste kindje. Natuurlijk nog niet onoverkomelijk lang, maar toch "lang" in vergelijking met wat ik om me heen zie. Nu kwam vorige maand de gedachte bij me op, dat ik misschien geen goed baarmoederslijmvlies opbouw, omdat ik altijd vrij kort en licht ongesteld ben. Voor ik de pil nam, was ik altijd een dag of 7 ongesteld. Nooit met heel veel klachten of krampen, ongeveer vier dagen veel bloedverlies, en de andere dagen aanloop/afloop. Tijdens mijn pil was ik met de ene pil amper ongesteld, en met de andere een dag of twee heel licht. Na mijn pil, is mijn menstruatie maximum vier dagen geweest. Deze keer zelfs amper drie. Zondag had ik wat bruinverlies, tegen de avond werd het rood. Maandag en dinsdag had ik gemiddeld bloedverlies (kwam toe met twee tampons) en sinds dinsdagavond is het eigenlijk volledig over. Zijn er mensen hier die ervaring hebben, positief of negatief, met de invloed van een lichte menstruatie op je vruchtbaarheid? Ik bedoel, zijn er mensen die van een gynaecoloog te horen gekregen hebben dat dit een probleem zou kunnen zijn? Of omgekeerd, mensen die dit herkennen maar gewoon zonder problemen zwanger geraakt zijn?
Ik heb meestal een menstruatie van twee dagen, soms zelfs anderhalf. Mijn baarmoederslijmvlies bouwt elke maand goed op.
Hoi Pinkie, Ik ben al jaren maar 3 dagen ongesteld waarvan 1,5 maar met helder bloed.. Ik ben direct toen we er voor gingen zwanger geraakt.. Denk niet dat het te maken heeft met je korte menstruatie. Ik had voor de curettage eeen cyclus van 25d. Heb je al eens ovulatietesten gebruikt? Die helpen de meeste vrouwen om snel zwanger te worden.