Bij mijn werkgever waar ik al 7 jaar werk. Heb na mijn zwangerschapsverlof direct volledig ouderschapsverlof opgenomen en recent de knoop doorgehakt en besloten niet meer terug te keren maar thuis te blijven... Met die 3 kleintjes zie ik geen kans nog te gaan werken. Althans niet het werk wat ik doe, gecombineerd met de nodige opleidingen e.d. Het is, in ons geval, het beste voor de kinderen. We leveren er financieel op in maar kunnen goed leven. En toch... dat onderbuikgevoel... doe ik er wel goed aan? Ik gooi zomaar een goede baan weg. Ben ik met mazzel ingerold en ik kom nooit meer in zo'n functie terecht. Ik vind het werk niet leuk. Al tijden niet meer. Ik presteerde al lang niet meer zoals vroeger, de zin en motivatie is al lange tijd weg. Maar toch... Loop er de hele tijd met een buikpijn gevoel van even delen
Mijn eerste reactie.....waarom dan eerst je ouderschapsverlof helemaal opgemaakt? Vind dat nooit zo fair naar een werkgever toe
Omdat ze het nog niet zeker wist? Of weet jij altijd alles 100% zeker in je leven? Zo ja, gefeliciteerd! Maar meer dan de helft weet dit niet. Sterkte morgen! Ik hoop dat er overmorgen een last van je schouders is gevallen.
Waarschijnlijk omdat ze er nog over aan het piekeren was? Ts haar openingspost komt nl niet op mij over als dat ze het allemaal zo gepland heeft, eerder als: "eerst proberen of het bevalt en dan zien wat we doen".
Huh? Die had ik niet zien aankomen... Is onbetaald hoor.. Maar dat heb ik opgenomen omdat ik tijd met de kinderen wilde om ná deze periode gewoon weer aan de slag te gaan... In de praktijk blijkt het anders uit te pakken en is recent aan de orde gekomen om helemaal te stoppen... Is geen dubbele agenda of iets dergelijks aan te pas gekomen
Ik wou dat ik zo stoer was als jij. Ik durf het nog steeds niet. Al 3 jaar niet Ik kan je niet verder helpen......weet alleen heel veel voors en tegens te benoemen.
als je thuis kan blijven omdat het kan zou ik het ook doen! en helemaal als je het op je werk eigenlijk ook niet meer leuk hebt. als je over een tijdje toch weer wil gaan werken kan dat altijd nog. dus gefeliciteerd met je besluit!!
Succes, een hele stap! Maar zou wel de voorwaarden voor ouderschapsverlof nakijken. Bij mijn werkgever moet je wel pensioenpremies terugbetalen als je binnen een half jaar na aflopen van je ouderschapsverlof uit dienst gaat.
Als het financieel kan, vind ik het super goed van je om er voor je kinderen te zijn. En werken kan op een later tijdstip altijd nog, al zal dat niet de droombaan zijn van nu. Succes
Dank voor de succes wensen Ik weet ook een hoop voors en tegens te noemen. Maar als ik weer terug zou gaan, zou het teveel van het gezin eisen. Dan ben ik er echt halfbakken voor ze. Let wel, die laatste zin heeft betrekking op mijn functie en mijn gezin, geen algemene conclusie. Ik weet dus dat ik eigenlijk geen andere keuze heb, maar vind het gewoon zo'n grote stap. Had niet verwacht dat ik er toch een beetje moeite mee zou hebben Heb niets gelezen over pensioenpremie terugbetalen, hoop het niet!
mijn 1e reactie toen ik het las : 1 april indien je het echt meent hoop ik dat je baas het niet ziet als een grap. Ik vind het een dappere beslissing van je! succes! Het staat er misschien een beetje raar, maar zo is het niet bedoelt!
haha, nee is geen grap. Ik heb een afspraak met mijn leidinggevende en wil het dan vertellen. Als het zo uitkomt wil ik direct daarna even naar de afdeling om het aan mijn team mede te delen. Er zullen inderdaad tussen zitten die denken dat het om een 1 april grap gaat
Ik heb het een jaar geleden ook gedaan, na 7 jaar daar gewerkt te hebben. Ik kreeg ook een reactie als niet fair naar de werkgever etc toe omdat ik direct na zwangerschapsverlof stopte. Maar heb er maanden onderbuik gevoelens van gehad. Is echt geen makkelijke keuze die je zo maar maakt. Financieel moet je inleveren, je leven gooi je om (en ja een kindje heeft het sowieso omgegooid, maar echt alles is anders) ongeveer 1 keer per maand heb ik nu een droom dat ik daar nog aan het werk ben, ondanks dat ik het laatste jaar daar echt niet meer op mn plek zat. Succes morgen!