paar vragen voor baby van 4 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door diaan2009, 31 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan2009

diaan2009 Lid

7 jun 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

mijn dochtertje van 4 weken begint wat pukkeltjes te krijgen in haar gezichtje (ze krijgt flesvoeding, hypo allergene voeding van nutrilon), kan ik hier iets aan doen?

ook is haar gezichtje wat droog en ruw, mag je iets op het gezicht van een baby smeren?

en mijn laatste vraag; ze heeft wat last van scheetjes, ik zie aan haar dat ze erg in de weg zitten, ook is haar ontlasting sinds de flesvoeding ( nu twee weken geleden 100% mee begonnen) wat steviger.
    het zijn echte "keutels". mag dit al zo stevig zijn bij haar leeftijd?en is er iets aan die "vast zittende" scheetjes te doen?

groetjes,Diaan

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Diaan,

Wat heel goed helpt voor haar gezichtje is bepanthen. Twee keer per dag een dun laagje is voldoende.

Voor de scheetjes is er Infacol in de handel. Dat zorgt er voor dat de kleine gasbellen worden gevormd tot een grote gasbel, die ze dan makkelijker kwijt kan.

De ontlasting kan wat steviger zijn bij andere voeding. Heb je het idee dat ze er last van heeft?? Dan zou je kunnen proberen om wat extra water te geven. Maar als ze er geen last van heeft is het echt niet erg hoor!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina