Wat doen jullie zoal overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joveli, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Misschien echt een hele rare vraag, maar ben gewoon erg benieuwd wat iedereen overdag doet met zijn/haar baby?

Soms dan zet ik mijn zoon na het knuffelen/spelen in zijn wipper, schommel of box en dan vind ik het haast een beetje zielig dat hij zichzelf even moet vermaken. :oops:

Als wij 's ochtends naar beneden gaan (rond 11 uur meestal) dan leg ik hem eerst even in de box. Dan eet ik een broodje en kruip ik samen met hem op de bank. Voeden, kletsen en lekker even tv kijken.
    Meestal zet ik hem daarna in de wipper totdat hij er flauw van is. (Meestal na een half uurtje)
    Als hij slaapt probeer ik zoveel mogelijk het huishouden te doen.

Verder wandelen we 's middags vaak even buiten met hond, boodschappen doen en tijdens het eten koken zit hij meestal in zijn schommelstoel bij mij in de keuken.

Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe dit bij anderen gaat..

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Op die leeftijd ging Esmee 2x mee naar buiten voor het uitlaten van de honden.. Voor de rest lekker kroelen op schoot.. eventjes spelen in de box..

Voeden, spelen, slapen..

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Hier ook zo ongeveer. Ik probeer het huishouden te doen als ze slaapt, verder kijken we samen t.v., hangt ze lekker bij me op schoot, de voedingen duren sowieso een uur per keer. Ze kan zichzelf maar heel even zelf vermaken in de box, max. een kwartiertje. Ik doe haar iedere dag in bad, zingen we ondertussen liedjes en ze kan zo lekker lachen! Ik probeer iedere dag wel even te wandelen, meestal ong. een uurtje (naar de stad, boodschapjes)en als er visite is of als pappa er is dan geef ik haar even uit handen kan ik ook even iets voor mezelf doen want ik ben toch wel veel met dr bezig. ze slaapt niet veel overdag namelijk en kan niet lang alleen spelen.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is niet zielig hoor als ze zich even alleen vermaken. Goed voor hun ontwikkeling.
    Na het flesje gaan we eventjes samen spelen en daarna ging hij op die leeftijd lekker in de box onder zijn baby-gym waarna hij zeker 45 min. de grootste lol had. Daarna was het vaak bedtijd.
    Verder lekker wandelen, shoppen etc.

Tegenwoordig leg ik hem vaak, na eventjes samen kroelen, op de grond zodat hij lekker kan tijgeren. Mama heeft hij sinds hij kan tijgeren helemaal niet meer nodig ;)

Wij hebben bewust vanaf het begin hem alleen laten spelen zodat hij zich alleen kon leren vermaken. Het is, naar mijn mening, heel goed als een baby ook alleen leert spelen en niet alleen maar vermaakt moet worden.

groetjes

5. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Mijn dochtertje kon op die leeftijd ook goed in box onder de mobiel liggen of gewoon kijken. Ze lag dus ook veel in de box. En natuurlijk ook gewoon lekker met haar knuffelen en spelen. Ons zoontje echter op dezelfde leeftijd kan zich helemaal niet 'vermaken' in de box en gaat bijna direct huilen als hij in de box ligt. Het wipstoeltje gaat beter, maar ook niet altijd goed. Tja, wat blijft dan over.....op de arm! Maar goed, dat is niet de bedoeling.

Ik dacht zojuist nog toen ik hem in de box legde en hij begon te huilen dat het toch niet de bedoeling was dat hij continu op de arm zou moeten!

@Kiwi1: inderdaad heel belangrijk dat ze alleen leren spelen, maar dat kun je denk ik op deze leeftijd nog niet afdwingen. Ik leg hem wel gewoon steeds in de box, mobiel aan en ik haal hem er niet direct uit als hij begint te huilen. Eerst proberen te sussen, eventueel met speen. Pas na een paar keer haal ik hem uit de box.

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Even in de box spelen, 1 keer een grote boswandeling maken, even naar de winkel, even in zn wippertje of schommel zitten en een beetje samen spelen. De jongste is nu bijna 5 maanden

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    's ochtends rond 9:30 vaak eerst even kroelen in bed of even spelen op het bed van papa en mama ( terwijl ik me aankleed, of stofzuig in die kamer).
    Dan naar beneden.... meestal eerst in de box, dan wipstoel voor fruithap dan even op speelkleed op de grond.

Als het niet regent gaan we eigenlijk bijna iedere dag wel even wandelen in de middag, gecombineerd met een boodschapje.

8. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Om half 9 staan we op, ons meisje gaat dan meestal in haar wippertje of de box. Ik eet ondertussen een boterham, daarna kroelen op schoot, voeden in bad en even naar bed. 's middags gaan we altijd lekker wandelen, op visite of boodschapjes doen. En tussendoor/'s avonds hetzelfde spelen in de wipper of box, even op schoot en naar bed.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    met twee maanden sliep hij nog heel veel, dus ik stond vaak om 10 uur ergens op, verschonen, nieuwe kleertjes aan, voeden, dan naar kantoor, daar in de box 30 minuten ofzo en dan naar bed (tussendoor werkte ik) dan na het slapen weer verschonen eten geven en weer in de box (of schommel) en als ie dan weer moe werd naar bedje toe (tussendoor werken) als ie dan weer wakker werd verschonen, voeden en dan wandelen we even en gingen we naar huis, daar even in de box (of effe op de bank knuffen en spelen) dan weer slapen dan doe ik mijn huishouden / eten klaarmaken e.d. en dan weer voeden, spelen en knuffen met papa die thuis was en dan badje in, laatste voeding en naar bed, ik dacht dat dat ons schema was, erg saai maar rustig en eigenlijk altijd hetzelfde.. en een strak schema doet hij het het beste op omdat ie anders onrustig werd...

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik kan m'n hele dag regelen naar de behoeften van zoonlief. Behalve dan op de vrijdagochtend, dan werk ik buitenshuis.

's Ochtends ga ik zelf vast even douchen voordat Jesse wakker is, om kwart voor negen, negen uur eten we samen een broodje, m'n man werkt thuis en eet dan ook mee, dat duurt altijd wel drie kwartier ofzo.
    Daarna gaat Jesse in de box en doe ik wat huishoudelijke karweitjes.
    Meestal wandelen of fietsen we rond half elf even naar de bakker of supermarkt voor wat boodschapjes.
    Half twaalf: tijd voor een slaapje. Dan kijk ik vaak ff op internet rond.
    Half één, Jesse is wakker, we eten een broodje.
    Eén uur gaat Jesse weer een uurtje in de box, CD aan, en ik rommel wat om hem heen, beetje kletsen en zingen. Als ik boven iets wil doen, gaat hij mee en scharrelt hij om me heen.
    Daarna gaan we vaak nog even naar buiten, even beestjes kijken, of een rondje fietsen, of even een kort bezoekje brengen aan iemand.
    Om half vijf gaat Jesse nog weer even een uurtje slapen.
    Half zes eten we.
    Even over zessen gaat Jesse nog even in de box. Daarna kijken we samen om zeven uur naar Lingo, dat vindt hij geweldig met die piepende balletjes. :D
    Daarna rond half acht in bad, nog een beetje melk, en dan in bed rond acht uur, kwart over acht.

Ik vind het heerlijk om me zo helemaal naar hem te kunnen richten. Ik ben superblij dat ik niet hoef te werken. Ben nog maar pas weer begonnen voor een halve dag, en pas over een half jaar ofzo breid ik dat uit tot twee halve dagen.
    Zeker tot Jesse naar school ga, blijf ik zo weinig buitenshuis werken, zo kan ik helemaal van hem genieten. :D

11. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier ook lekker in de box hoor..
    Smorgens wassen en dan kleren aan en dan lekker de fles.. na de fles lekker even boeren en klieren hoog uit 10 min. Dan even in de box zodat ik ook even kan eten en doen ( vaatwasser enz) Vaa doe ik dan even beneden zuigen enz.. en dan rond 10;30 weer ff met mama klieren of de hond pesten wat nu ook erg gewild is "door beide"
    Na haar middag dutje is het vaak bad dan in de box... daar even spelen en dan lopen met de hond.
    Dus elke dag ff lekker buiten weer of geen weer.

12. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Eigenlijk hetzelfde. De eerste voeding 's ochtends lekker nog in bed. Vaak blijf ik daarna ook nog even liggen, heb tenslotte niet voor niks vrij. Als ik uit bed kom doe ik wat huishouden, internetten, enz. 's middags gaan we ook vaak wandelen, lekker naar buiten. En mijn dochter zit inderdaad ook na elke voeding eerst lekker samen knuffelen en kletsen en dan in de boks of in de wipper. Ze vind dit erg leuk, dat maakt het schuldgevoel dat ze 'alleen' is wat minder haha!

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als wendy niet slaapt dan zit ze of in dr wipper bij mij, of op schoot en anders in de boks. Ze kan al heel goed zichzelf vermaken in de boks en dat vind ik ook erg belangrijk omdat de boks het komende jaar (zo niet langer) nog de veilige plek van Wendy zal zijn. Heb bij al mn kinderen zoveel mogelijk de boks gebruikt zodat ze leerden dat ze daar fijn konden spelen zonder dat er problemen van kwamen. En dat is gewoon erg handig want zodra mama even snel iets moet doen (bvb laatst waren de honden weg gelopen omdat een van de jongens hier de poort op n kier had laten staan...dan moet ik dus snel even weg die 2 etters zoeken) waar geen kleine kindjes bij te gebruiken zijn dan kan ze even in de boks.
    Verder zingen we veel liedjes; ben begonnen met 1 elke keer weer herhalen...zodra ik nu de eerste 3 noten gezongen heb zie je dat gezichtje al stralen van herkenning. En we zijn nu op 3 liedjes met beweging enzo erbij (schuitje varen; wiegen van ritmisch rustig tot een heeeeele woelige zee. hop hop paardje; lekker op de punt van mama's knie mee hoppen of de variant: Dames paard, heren paard, boeren knol. Roodborstje: in je bedje/wagentje/op schoot en kroelen)
    In de spiegel kijken en zwaaien naar t meisje (zichzelf) en je verbazen over 2 mama's :)
    Elke verschoning (behalve die voor we weg gaan) lekker lang gek doen op de tafel/commode en kroelen en handjes en voetjes opeten (ligt ze echt helemaal bij in n deuk nu) en dan ineens n grote hap uit dr buik nemen...tot we weer de hik hebben en dan maar snel aankleden en even op de speen sabbelen tot de hik weer weg is :oops:
    Achterstevoren lichtelijk overeind in je kinderwagen zitten (in de bak) en dan buiten kijken naar de bewegende takken van de boom in de tuin (natuurlijke mobiel ;) ) Zitten ook af en toe rare bolletjes in die geluid maken en weg vliegen (vogels...echt je ziet dr soms denken..."what the heck is dat dan!?" :)) En vanaf die plek kan je ook ERG goed de honden en eventueel etende gezinsleden in de gaten houden (zo zit ze meestal bij ons aan tafel eventueel met speelgoedje en speen...scheelt n hoop gejammer en gehuil onder t eten)

Tussen dit alles door slaapt ze of zit ze in de boks. Ben echt niet constant met haar bezig als ze wakker is. Kom af en toe eens kijken als ze in de boks ligt. Zeker als ze even jammert omdat er wat niet lukt of als ze het al beu is maar dat mij nog even niet uit komt. Als het echt op is geeft ze het vanzelf aan en dan gaan we wat anders doen...of samen of zij alleen even n andere plek in de kamer in de wipstoel of kinderwagen. Ligt n beetje aan de situatie en slaap behoefte (als ze al n tikkie slaperig is ga ik dr bvb niet meer in de wipper zetten).

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Niks!
    Beetje huishouden, spelen met kind, naar buiten.
    En dan is de dag alweer om.

15. carina2412

12 dec 2007
    5
    0
    0
    Callcenteragent
    Ik doe meestal het huishouden als Liam in bed ligt.
    Verder wat spelen met de kleine en zo.

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Joveli: sorry effe offtopic en ongevraagd advies.... :oops: Maar je schreef dat hij een half uurtje in de wipper zit. Dat is best lang voor een kleintje van 2,5 maand! Je kan hem dan beter in de box leggen.

ON topic:
    Ik vind het soms lastig om bepaalde dingen in het huishouden te doen als mijn zoontje slaapt, omdat hij van alles wakker wordt...en dus probeer ik niet teveel herrie te maken....lastig. Ik zou willen dat hij overal door heen zou slapen...dan kan ik stofzuigen enzo....Nu doe ik dat wanneer hij in de box ligt te spelen.
    Ook gaan we na zijn 2e fles vaak even wandelen, boodschapje doen ofzo.

17. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Nou als ik jullie verhalen zo lees lijkt 't allemaal op rolletjes te lopen met 'n strak schema... Hier ook 'n schema, dat in grote lijnen wel werkt. Maar vaak kom ik niet toe aan de dingen die ik wil of moet doen. Erg frustrerend. Soms zit ik te eten en tegelijker tijd m'n meisje d'r speeltje aan te geven,want die glipt wel 's uit d'r handen en doe ik ook speeltje van de hond gooien... Pff voel me net 'n octopus. Ik raak er soms wel gestresst van. En dan de planning om boodschappen te gaan doen of om 2u bij oma te zijn, puntje bij paaltje wordt dat 4u half 5. Ben ik nou echt de enige met dit 'probleem' of lijkt dat maar zo?

Deel Deze Pagina