Hai dames Sinds een tijdje ben ik geëmigreerd, zwanger en huisvrouw geworden. Voorheen heb ik altijd gestudeerd en gewerkt en woonde ik op mezelf. Nu dus samen met manlief en alhoewel de prioriteit bij het leren van de taal ( dus studeren) ligt wil ik graag in zo min mogelijke tijd het huis netjes hebben. Ik merk dat de omschakeling van buitenshuis naar binnenhuis werken mij zwaar valt. Helemaal nu ik ook zelfstandig moet studeren. Ik verdoe te veel tijd en stel veel uit waardoor ik aan t eind van de dag met een onbevredigd gevoel ga slapen omdat ik niet genoeg uit mijn dag heb gehaald. Mijn vraag aan jullie? Hoe wordt ik de perfecte huisvrouw? Alle tips zijn welkom, zelfs jullie eigen dag-week schema.
Martha Stewart inhuren?? Nee, grapje Als je begint met elke dag jezelf een haalbaar doel voor te nemen, krijg je er misschien een beetje routine in?
Ja wat ik dagelijks sowieso doe is koken, afwassen ( meerdere malen) de huiskamer en keuken opruimen en de was. Maar ik woon echt in een best groot huis wat betegeld is. Dus als ik t spic en span wil houden moet ik elke dag dweilen. Om over de hoeveelheden stof niet te spreken.. Wil gewoon een strakke planning hebben en routine voorde kleine er is. Anders wordt t echt niks . Vraag me daarom echt af hoe andere vrouwen t doen. Voel me nu een soort van ma Flodder. Doe ook weinig aan mjn uiterlijk en studie .. Irriteer mezelf ermee!
Niet aan beginnen! Gewoon een paar keer rode sokken bij zijn witte overhemden en het eten laten verbranden en je bent van je hele probleem af Nee, ff serieus, het komt vanzelf, haalbare doelen stellen en desnoods een lijstje maken. Maar volgens mij heb jij nu genoeg aan je hoofd, of niet?
routine dingetjes.. hier bijv stndaard na opstaan en kleine gevoed altijd afwasje, wasje aan zetten.. dan de kamers, bedden opkloppen en kamers luchten, alle rondslingerende dingne opruimen uiteraard (lees sokken van manlief enzzzz) Daarna wat afstoffen en stofzuigen ondertussen, ontbijten en klaarmaken enz enz dweilen indien nodig(ik doe het eigenlijk elke dag), badkamer opruimen (is altijd ene rotzooi weet niet hoe ) Wasje ophangen, opvouwen blablabla en tussendoor zijn er altijd dingetjes ik vind het heerlijk om alles zo in volgorde te doen...ergens las ik dan een pauze in, voor een bakkie enz toilet doe ik eigenlijk ook elke dag, dingen bijhouden scheelt ene hoop tijd! tijdens douchen doe ik bijv 1x in de week de tegels Dit maakt mij natuurlijk niet de perfecte huisvrouw, maar ik vind het huis er na mijn taakjes wel perfect uitzien en ruiken
Hihi.. Toevallig gister nog t eten aanlaten branden. Gelukkig kon ik t nog redden. Tsjah.. Genoeg aan mijn hoofd? Enerzijds wel. Maar ik ken mezelf ook goed genoeg om te weten dat een opgeruimd geordend huis Mij een fijn(er) gevoel geeft. Vooral omdat ik dus ook thuis moet studeren en als je dan in zo'n bende zit dan is die concentratie ook ver te zoeken. En behalve dat: ik heb ook geen excuus. Ik werk niet meer en ben veel thuis. De baby is er nog niet en heb ook geen andere smoesjes. Ik ben gewoon een beetje lusteloos/lui ofzo.
Ooohhh, jammer! Nu verwacht hij elke avond lekker eten! Gemiste kans! Volgens mij ben je niet lui maar wel verhuisd, zwanger en in een geheel nieuwe omgeving. Pffff, zwaar hoor! Ik snap wel dat je een schoon huis wil, dus hou het simpel en haalbaar. Sterkte!
1 dag tegelijk. schrijf s ochtends op welke max 4 a 5 dingen je wilt doen en doe die, dan even een tukje of in ieder geval languit liggen, je net verhuisde, nieuwe indrukkenopdoen zwangere lichaam heeft dat nodig en dan ga je studeren.
Kijk eens op flylady.net of dehuishoudcoach.nl die laatste heeft goede nederlandse boeken en flylady helpt bij het opstellen en uitvoeren van je routines.
Is het geen mogelijkheid om een huishoudster te nemen? Iemand die 1x per week de grote dingen voor je doet. Ook met een huishoudster ben je nog huisvrouw voordat de opmerking komt dat je dan geen huisvrouw meer bent
Maar je zegt dat je nu al elke dag kookt, wasje doet,stofzuigt en afwast... Dan is het toch redelijk netjes. Ik kom zelfs hier niet eens elke dag aan toe. En met zijn 2en heb je vast niet elke dag was. Dus als je de ene dag een wasje doet en de andere dag daarvan in plaats een natte lap over de meubels haalt is het toch oke? Of ben ik zo'n slons
Nee ik stofzuig niet elke dag. Koken, afwassen en een wasje dus wel maar dan is er veel biet gedaan. Het is hier snel stoffig en het huis is groot dus eigenlijk is dagelijks dweilen wel nodig als je het glimmend wil Hebben . Maar goed ik heb t de laatste tijd verwaarloost dus alles kan een grote schoonmaak gebruiken en dan ben ik echt een dag zoet wil ik t hele huis blinkend hebben. Dit gebeurd elke keer ( grote schoonmaak, eerste dagen houd ik t bij en daarna verslap ik ). Dus daarom vroeg ik me af hoe andere vrouwen het doen: altijd een mooi schoon en blinkend huis .
Elke dag bijhouden ik zet altijd muziek aan tijdens schoonmaken dan gaat het ook sneller. En niet te langzaam schoonmaken dan ben je voor je het weet klaar. Ik vond schoonmaken vroeger echt vervelend Maar nu vind ik het super leuk (op strijken na) ik heb ook een lijstje en elke keer als ik wat gedaan hebt streep ik dat af zo is het ook overzichtelijker wat je nog moet doen dingen direct opruimen (na gebruik) scheelt ook veel vooral met kinderen.
ik ben verre van perfecte huisvrouw.... met 2 kids al helemaal niet meer. maar merk wel, als ik smorgens begin ik meer doe en als ik smiddags of savonds er vanalles tussenkomt, vriendin of buur of een van mijn ouders komt buurten, kinderen wandelen, spelen enz.
Maysa Als je nu gewoon eerst begin met jezelf. Zodra je opstaat hups onder de douche. Ff wakker word. Daarna aankleden, make up enzo doen. Dan doe je de bedden open gooien, Ramen open en naar beneden. Vervolgens doe je kop koffie of thee zetten. En bedenk dan rustig wat je die dag wil doen. BV. Stofzuigen, wc poetse, afwassen. Als je daar mee klaar ben kan je wat nieuws verzinne. Misschien een wasje draaien. Neem tussendoor gewoon de tijd voor jezelf. en zo kom je de dag wel door. Je mag best wel ff als het mooi weer is buiten zitten hoor. even genieten van je zwangerschap enzo. boekje lezen beentjes omhoog glas drinken er bij. En dan paar dagen in de week doe je ook wat studeren in plaats van poetsen in huis. Laat het huis dan voor wat het is. Het loopt niet weg ofzo. Ik merk dat als ik niet me eigen fatsoenlijk aan kleed ( dus in een joggingbroek loop ) geen make up op heb en direct zonder bedden open te slaan of op te maken en ramen open. ik me echt wat jij beschrijf ma flodder voel. van stel je voor er komt nu ene aan de deur...... dus daarom doe ik VOOR ik naar beneden ga nog alles boven zo hoef ik niet weer die trap op. Dus als iedereen ( 2 kids ) aangekleed is en ik zelf aangekleed ben dan pas naar beneden. En voel me er stukken beter door. Maar je moet natuurlijk doen wat jezelf het prettigste vind he. Je kan ook denken van ik doe eerst alles in huis en dan vervolgens douchen en aankleden. ieder voor zich natuurlijk. succes Maar ik denk nog steeds dat die "perfecte huisvrouw " niet bestaat.
nou als de perfecte huisvrouw bestaat mag ze wel bij mij langskomen en mij helpen haha. nee die bestaat volg mij niet! ik denk ook dat de een er meer waarde aan hecht dan de ander de een wil het altijd spik en span en de ander is tevreden met als het opgeruimd is! hier ben ik ook echt een slechte huisvrouw ja ik ruim wel tig keer per dag op en maak veel schoon maar met kinderen komt er nooit een eind aan! dus ik heb de hoop maar opgegeven en laat het maar bij opgeruimd! haha