Mijn meisje van 4 maanden (gecorrigeerd bijna 3) wil rechtop zitten. Is er iets van een stoeltje ofzo te verkrijgen waar ze in kan zitten?
Ik heb een stoeltje van Bumbo, die schijnen ergonomisch goed te zijn voor die kleintjes en is geschikt voor baby's vanaf 3 maanden.
ja het bumbo stoeltje kan je gebruiken. wel is het natuurlijk zo dat je je kindje er niet lang in mag laten zitten
Bumbostoeltje zijn niet echt ergonomisch, daar zou ik niet aan gaan beginnen. Als ze rechtop wil, hou haar dan lekker tegen je aan rechtop. Al eens aan een draagdoek gedacht?
eens met dirksmama. Mijn ventje heeft een tijdje gehad dat hij zijn buikspieren aan het ontdekken was, en toen leek het ook dat hij overeind wilde zitten. Maar hij ligt nog vrolijk op de grond hoor. Hij was alleen maar zijn spieren aan het ontdekken maar echt overeind zitten??? Tuurlijk zit hij ooit lekker bij ons op schoot om alles te zien wat er op tafel gebeurd. maar ik leg hem zo veel mogelijk op de grond. Echter is het zo dat via de natuurlijke weg een baby pas gaat zitten vanuit kruipstand. Dus een baby begint eerst met kruipen en gaat vanuit de kruiphouding achter op zijn gat zitten. Dit bevorder je door de buiglig veel te stimuleren en ze zo laten tijgeren/kruipen maar dat duurt nog een hele poos
Mijn dochter kon eerder zelf zitten en lopen langs dingen dan dat ze ging kruipen. Dusdat klopt niet helemaal. Verder eens met jou en dirksmama
Draag doek heb ik. Net op het cb geweest en die raadden het ook af omdat ze dan haar spieren niet goed zou ontwikkelen. En het schijnt dat ze dan ook niet meer in de box willen. Ik ga mn eigen glazen niet ingooien haha. Dan maar wat vaker in de doek. Vind ik heerlijk alleen zij niet zo haha.
Bumbo's zijn ondingen en gevaarlijk. Gevaarlijk omdat als je kindje smal gebouwd is kan deze er makkelijk uit en als je kindje veel kracht heeft (wat bij mijn oudste zo was..) dan wurmen ze door die beenopening en vallen plat op de snoet. En eigenlijk slaat het ook nergens op zo'n ding waarvoor zou je dat gebruiken. Als je kindje kan zitten (poging tot doen ze al heel snel hoor dat is normaal maar voordat ze daadwerkelijk de balans hebben ben je wel even verder) gebruik je een kinderstoel en anders een wipstoel of in de box.
Bumbo's zijn hartstikke slecht. Mijn kinderen hebben wat dit soort dingen gewoon pech...ik leg ze alleen in buik of rugligging en vandaar uit ontdekken ze het zelf.
Niet doen. Wij lopen bij een fysio ivm een voorkeurshouding en ook onze dochter probeert zich al vanaf 13 weken op te richten. De fysio zei dat we haar absoluut niet mogen laten zitten voor de 6 maanden omdat de spieren in de rug dit nog helemaal niet aan kunnen.
Ik loop ook bij de fysio met mijn dochter ivm voorkeurshouding.. Mijn fysio zegt dat het niet erg is het zitten.. Zolang het maar niet urennnn is.. On topic.. Mijn dochter wil ook alleen maar zitten.. Ze wil alles zien en bekijken.. Maar leg haar ook vaak lekker weg in de box en dat vind ze even prima in lig positie liggen!!..
Mijn meisje wil ook graag rechtopzitten (ivm reflux). Wij zetten haar veel in een wipstoeltje (wel een wipstoeltje met schouderbandjes zodat ze niet voorover kan vallen...).
En als ze het zelf doen? Moet je dan tegenhouden mijn kinderen gingen met 5 maanden van uit rug ligging zelf zitten. Ik ga ze dan niet tegenhouden omdat ze geen 6 maanden zijn Je moet naar het kindje kijken niet naar de boekjes
Als een kindje, zonder hulp, gaat zitten kan dit geen kwaad. Hoe jong dan ook. Men gaat ervan uit dat als een baby het zelf doet, het lichaam (spieren, botten, gewrichten) het aan kan. Ipc kun je zeggen kwa zitten, staan en lopen; als ze het zelf doen zijn ze eraan toe. Echter op de billen (of voetjes) neerzetten, dat is niet goed. Ookal wil je kind dolgraag zitten. Dus naar je kind kijken, ja maar wel afhankelijk hoe
Mijn zoon ging met 4 maanden en 11 dagen uit zichzelf zitten. Maar daar hebben we hem niet bij geholpen. Dit soort dingen moet uit een kind zelf komen. En dan kunnen ze in het begin goed kwaad worden omdat het niet lukt. Niet erg, ze leren het wel.