Witte bloedcellen urine 37 wk zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam1983, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Ik heb sinds enkele dagen last van mijn buik enkele dagen geleden alleen in de avond. Voornamelijk harde buiken en steken in onderbuik. ( kindje nog niet ingedaald vorige week). Sinds gister de gehele dag menstruatie gevoel en veel harde buiken en weer steken. Ik dacht voor de zoveelste keer toch me urine te laten checken. Ik kreeg te horen dat uine schoon was dus geen blaasontsteking. Maar er zat wel iets aan witte bloedcellen in. Omdat ik zwanger ben willen ze dit op kweek zetten.. Wie heeft deze situatie ook gehad?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit zijn tegenstrijdige berichten.
    Schone urine, dus geen blaasontsteking...
    Witte bloedcellen in urine zijn (oa) wel degelijk aanwijzingen dat er sprake is van een blaasontsteking!!!

3. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk is het te weinig om te spreken over een blaasontsteking? Snap er ook niks van. Krijg vrijdag de uitslag van de kweek.

4. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht misschien kunnen witte bloedcellen ook in afscheiding zitten?

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Het kan heel goed zijn dat het 'verontreiniging' is vanuit je vagina. Heb je zg gewassen plas ingeleverd? Dus eerst wassen van onderen en dan eerst beetje plassen in de wc-pot en dan pas in het potje? Het is normaal dat je wat witte bloedcellen in je afscheiding en vagina hebt. Maar urine hoort steriel te zijn en dus zonder witte bloedcellen etc. Maar dit klinkt alsof het biet uit je urine komt, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

6. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb zo hup in het potje geplast vanmorgen ;)

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als het verontreiniging zou zijn heeft op kweek zetten ook weinig zin. De uitslag zal dan vrijwel zeker positief zijn...

8. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze dan wel kunnen zien waar e bloedcellen vandaan komen? Ik heb er ook geen verstand van. Heb wel de vk gebeld omdat ik me toch zorgen ging maken:$. De assistent gaf aan dat het vaker voorkomt op einde. DAt je lichaam aan reinigen is en dat ik me vooral geen zorgen moest maken. Maar ja wat jij ook eerder aangaf witte bloedcellen is vaak wel teken v ontsteking. Maar of dat altijd zo is? Afwachten maar :(

9. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier precies zelfde vandaag,Maar ik ben er ook ziek bij.
    Ha heeft urine op kweek morgen uitslag.
    En zkh heeft ook me urine...

10. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeiden ze bij jou ook geen blaasontsteking? Waar heb jij verder last van? (Ziek) heb jij vandaag urine ingeleverd?

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Veel harde buiken en ongie gevoel en rugpijn....

Niet gnoeg voor een direct blaasontsteking

12. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm herkenbaar.. En je geeft aan je bent ziek, beoel je dan griep? Is de kleine wel ingedaald bij jou? Plassen doet verder bij mij ook geen pijn alleen de klachten zijn gewoon naar. Ik ga morgen ook gewoon eigenwijs bellen, misschien hebben ze wel eerder de uitslag..

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, witte bloedcellen is niet altijd een teken van een ontsteking. Zoals eerder gezegd kan het ook uit de vagina komen. Als er echter sprake is van verontreiniging, dan zou je dat ook aan andere dingen moeten kunnen zien. Bijvoorbeeld door veel plavijzelepitheel (sorry voor de medische termen), dit zijn cellen die normaal op weefseloppervlakten zitten.

Dikke kans dat ze je urine alleen maar met zo'n stikkie hebben getest. Hierbij kun je aan de kleur van het stikkie zien wat er in zit. Meestal klopt dit, maar beter is om toch ook even onder de microscoop te kijken. Mogelijk doen ze dit ook nog even in het ziekenhuis.

Nogmaals, ik zou me niet al te veel zorgen maken. Een fikse ontsteking is het niet, anders hadden ze dat met het stikkie er ook wel uitgehaald (en waren er nog andere dingen verhoogd). Het is alleen maar goed dat ze er in het ziekenhuis nog even extra naar kijken. Daar zit toch meer expertise...

14. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg, erg fijn. Ja ze doen het inderdaad met een stikkie testen. Er zat klein aantal witte bloedcellen in en vanwege zwangerschap wilde ze het dus wel op kweek zetten. Voel me niet lekker hoor heb nu de avond weer komt echt last. Drink wel heel veel, mocht het een ontsteking zijn ben ik lekker al aan de zuivering :D weet jij of een kweek lang duurt?

15. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik heb buikgriep daarom voel ik me zo ziek

16. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow bah wat naar meid.. Hier begint de verkoudheid, voel me dus ook lekker gammel. Wanneer krijg je de uitslag van je kweek?

17. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Net uitslag van kweek bij ha gehad, alles is oké.Maandag uitslag van zkh..
    Vanacht weer wakker gelegen met vreselijke ongie krampen,

18. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net bij vk geweest. Ze verwacht dat er geen dingen uit de kweek komen ze denkt dat het voorweeen zijn. Ik joop morgen uitslag kweek te horen..

19. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier dus precies zelfde nu moet ik ook wel toegeven dat het idd als voorweeen aanvoelt...

20. mam1983

mam1983 Actief lid

22 jun 2009
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel een harde buik opkomen en dan een beste steek die gelijk weer afzakt. Herken je dat?

Deel Deze Pagina