Zwangerschapsischias, wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Afgelopen weekend heb ik een topic geopend over pijn in mijn linkerbil. Nu blijkt het dus inderdaad ischias te zijn zoals een aantal van jullie al zeiden.

Vanmiddag om 14.00 moet ik bij de fysio zijn, ben benieuwd of het gaat helpen!

Maar nu vraag ik mij af: wat hebben jullie hier aan gedaan? Rust houden of bewegen? Lekker blijven werken (heeft mijn absolute voorkeur) of halve dagen? Ik lees zoveel verschillende verhalen op de medische sites over wat je wel/ niet zou moeten doen.

Voor mijn werk sta ik de hele dag voor de klas, kan gelukkig af en toe wel gaan zitten, maar dat komt niet vaak voor. De bewegingen waar ik nu vooral last van heb zijn: traplopen, fietsen, bukken, draaien, opstaan vanuit zittende houding. Daarnaast kan ik aan het begin van de middag richting einde middag bijna niet meer lopen zonder pijn.
    Staan gaat wel, dus ik dacht lesgeven ook wel.:)

Morgen ga ik weer werken, hopelijk gaat het lukken.

Wie heeft er voor nu ervaringen/ tips/ trics?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Probeer niet te overbelasten, maar wel blijven bewegen. Wel op tijd je rust nemen. Een beetje goede fysio geeft je de juiste oefeningen mee....

Traplopen kon ik in de vorige zwangerschap met 12 weken al niet meer, maar nu ben ik 35+3 en gaat het nog wel...

Ik heb nu 2 zwangerschappen achterelkaar Ischias en beide keren heb ik andere instructies van de fysio gekregen en voelt het ook anders.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok, ben benieuwd wat de fysio vanmiddag gaat zeggen. Ik heb net de kerstboom verder opgetuigd en nu is het dus al weer pijnlijk in mijn bil. Heel vervelend!

Ik ga morgen weer lekker werken en tussen 13.30-18.00 heb ik niets op mijn rooster staan, dus dan ga ik lekker rustig aan doen.

Bedankt voor de tips!

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bij mij werd het alleen maar erger. Dus probeer echt zo min mogelijk die bewegingen te doen waarbij het zeer doet!
    Ik kon me op een gegeven moment amper omdraaien in bed. En echt rustig aan doen.

Deel Deze Pagina