Zoals die titel zegt eet ik heel slecht, tot nu toe krijg i k bijna tot geen warm eten binnen. De gedachte alleen al maakt me beroerd. Ik denk dat ik sinds het begin van mijn zw.schap 4x warm heb gegeten. Eet veel brood en fruit. Maar dat is het dan ook. Dan maak ik mezelf wel een beetje zorgen of het goed is voor de kleine en of er straks wel een gezond kindje wordt geboren!?!
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook niet warm gegeten en bijna geen groenten. Wel veel fruit, yoghurt, brood, slechte dingen Mijn kinderen zijn kerngezond ter wereld gekomen. Vk vond het ook niet erg, want ik AT&T véél fruit en kwam weinig aan.
Maar het lijkt me wel gezond als de baby verschillende voedingsstoffen binnen krijgt. Ze zeggen niet voor niets "gevarieerd" eten. Helpt ook niet als je meerdere keren per dag kleine porties eet? @Marieke, en als je je in je zwangerschap zorgen moet maken om je gewicht dat lijkt me ook niet gezin
beste Snoet.. ik heb hetzelfde probleem.. ik ben nu 11 weken zwanger en heb sinds week 6 totaal geen eetlust.. ik ben 4 kilo afgevallen en zelfs de foliumzuur heb ik niet kunnen nemen omdat die er weer uit kwam... ik mak me ook zorgen! ik wil graag voor mezelf en die kleine uk in me buik zorgen maar kan niet gezond eten zoals ik zou willen... ik baal ervan en hoop echt dat ik me snel beterder ga voelen en dat de eetlust weer een beetje terug komt! s'avonds eten gaat wel redelijk.. het hangt ervan af wat het is.. ik vind bijvoorbeeld witlof met ham en kaas erg lekker dus daar kan ik wel wat van eten... maar goed ik zal je niet misselijker maken door nog meer eten op te gaan noemen.. ik weet hoe het voelt als je een lijst met eten voorbij ziet komen of op tv die irritante kook programma's ziet! Weet je.. we kunnen er niets aan doen.. we kunnen het gewoon niet eten! dus nu maar hopen dat we ons snel beter gaan voelen en dat de eetlust terug komt zodat we dan de schade een beetje kunnen inhalen... al maak ik me ook zorgen.. ik heb vertrouwen dat het goed komt. Succes verder meis!
Heb je er de hele dag last van of zou je bijvoorbeeld tussen de middag wel wat warms naar binnen krijgen? Ik merk namelijk aan mezelf dat hoe verder de dag vordert, hoe minder trek ik krijg in eten. Moet dan ook niet aan koken denken. Ik probeer dan tussen de middag warm te eten als de omstandigheden dat toe laten...
Ik heb het juist omgekeerd! Heb alleen maar zin in warme dingen. Ik zou toch proberen om gevarieerd te eten. Dus ook af en toe warm. Bv een keer. Per week.
trust me... als je echt beroert bent en al bijna gaat overgeven als je alleen al aan eten denkt.. dan kan je echt niet eten hoor meiden.. ook al wil je nog zo graag!
in de eerste weken kon ik ook geen warm eten.. ik heb toen veel komkommer en tomaten gegeten.. lekker fris en toch groente..
Begrijp ik Maar ik dacht ze eet ook brood en fruit, mss heeft ze het op een bepaald deel van de dag erger. Lijkt me vreselijk als je zo misselijk bent dat je niks mer kan eten!
@ Sprits: Ja ti's echt irritant.. Je vraagt je af of het 'ooit beter wordt' omdat het zo lang duurt... Bij mij nu 5 weken.. Bah.. En je wordt er ook niet fitter van! Maar goed.. Ik snap wat je bedoelde te zeggen en dar je alleen maar wilt helpen.. Sorry voor mijn misschien wat felle reactie.. Nu ik het terug lees is ie best fel! Dat was niet mijn bedoeling!
Je baby pakt van jou wat 'ie nodig heeft. Als jij tekorten krijgt, merk je dat wel. Pas als jij tekorten hebt, zal je baby tekort kunnen komen.
Ik eet ook (nog steeds) niet goed, vooral warm eten heb ik gewoon weinig zin in. Ik eet wel elke dag warm, maar na een paar happen gaat het me tegenstaan. Ben ook flink afgevallen. Ik probeer nu zoveel mogelijk brood en fruit te eten. Verder slik ik elke dag braaf een vitaminepil. Kindje is tot nu toe elke controle goed gegroeid