Zijligkussen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bambi93, Sep 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Iemand ervaring hier mee?
    Heb er eentje van delta baby van de fysio. Nu soms ligt ze er graag in maar soms begint ze ook te krijsen. Ik denk dat het komt dat haar nekje dan pijn gaat doen. (1 spier is korter door de voorkeurshouding) Ik probeer haar er zoveel mogelijk in te leggen voor de afplatting.

Moet ik haar gewoon laten wennen en dan maar even laten wenen of haar er dan toch uitnemen? Als ze diep slaapt en ik leg haar erin vindt ze het prima, zou ik het 's nachts gaan gebruiken of beter van niet?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mij is afgeraden om het kussen snachts te gebruiken. Ik gebruik het kussen voor mijn dochter alleen in de box. Zij moest eerst ook huilen maar ik heb haar er steeds iets langer in laten liggen en nu gaat het goed. Ze gaat zonder het kussen ook al automatisch op de bolle kant liggen, alleen snachts draait ze haar hoofdje nog wel eens. Overdag draai ik haar hoofdje gewoon terug als ze draait.

3. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Fysiotherapeut draaide er wat omheen, zo van ik mag het niet adviseren snachts maar dan liggen ze natuurlijk het langst, veel ouders voelen zich daar goed bij. Maar ik mag het niet adviseren...
    Nu ligt ze er ook weer in, en vindt ze het prima, is wat naar haar beertjes aan het staren en aan het lachen..

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Wij hebben dat zelfde kussen ook bij mijn zoontje gebruikt op aanraden van de fysio. Maar hij moest helemaal niet huilen als we hem er in legden. Hij gilde juist alles bij elkaar als hij op zijn rugje lag. (had reflux)

Missch erg off-topic;
    Je zegt dat zijn ene spier in zijn nekje wat korter is als de andere door de voorkeurshouding.. mag ik vragen wat de fysio daar aan doet?
    Daar veranderd zo'n kussen niks aan toch?

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Je hebt de kussen voor de afplatting lees ik. Wij hebben dit ook gehad. Y. had KISS syndroom en daardoor een afplatting aan de rechterkant. We mochten het echt niet gebruiken als ze sliep, de kans dat ze op haar buik draaide was groot. Maar Y. lag ook ingebakerd dus dat was sowieso geen optie.

Uiteindelijk bijna niet gebruikt want ze deed er alles aan om eruit te komen en dat lukte ook. Het was een groot gevecht. Ik zou me er niet prettig bij voelen 's nachts, maar jij moet doen waar je je goed bij voelt.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,154
    33
    48
    Ik heb dat kussen ook gebruikt.. Ook ivm voorkeurshouding (direct na geboorte al ontdekt, te weinig vruchtwater gehad in zwschap en daardoor weinig kunnen draaien) en dus ook al direct na geboorte een verkorte nekspier.. (zo erg dat dr hoofdje ook werkelijk scheef hing)

Volhouden is het enige wat ik je kan aanraden.. Hier is het dankzij het kussen en oefeningen helemaal goed gekomen :)

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wij hebben ook een zijligkussen gebruikt. Alleen overdag, ze sliep beneden in de wagen. Toen ze ouder werd begon ze het vervelend te vinden en wroette ze net zolang tot ze weer op haar rug lag. Wij hebben het kussen nooit 's nacht gebruikt. Dat durfde ik gewoon niet aan.

Je kunt ook een bezoekje brengen aan de osteopaat, misschien kan hij of zij nog iets voor je dochter betekenen. Sterkte!

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Bij onze oudste hebben wij vanaf dag 1 een zijligkussen gebruikt. Ik wilde gewoon niet dat hij een plat hoofd kreeg.
    Het ziekenhuis legde hem ook altijd op zijn zij in zijn bedje, dus dat hebben wij gewoon overgenomen.
    We legde hem elke nacht op een andere zij. Hij rolde nooit door op zijn buik.
    Toen hij dat wel deed, hebben we het kussen weggehaald en sliep hij op zijn buik. Hij had vanaf dag 1 al best sterke nekspieren.

Mijn jongste slaapt sinds zijn geboorte op zijn buik. We hebben geprobeerd hem in het zijligkussen te leggen, maar daar wilde hij niks van weten. Hij slaapt nu nog steeds op zijn buik.
    Hij heeft wel 6 maanden naast mij gelegen in een cosleeper en daarna met een babyfoon met camera naast zijn hoofd.

Een osteopaat heeft hier voor onze oudste (die verborgen reflux had) echt wonderen gedaan. Hij huilde in het begin enorm veel. Gelukkig had ik al ervaring met baby's en reflux, dus ik herkende het snel en kreeg hij al snel medicatie. Maar hij heeft wat afgehuild. Dat zijligkussen vond ik toen ook een fijner idee, omdat hij soms echt smoorde in het zuur. Stel je dan voor dat hij op ze rug lag, brrr

9. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

Mar 9, 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier ervaring met het kussen van delta baby. heb haar er hier gewoon snachts in laten slapen. ze kon geen kant op dus leek mij niet gevaarlijk. maargoed het ledikant staat ook naast mijn eigen bed dus dat is dan misschien ook een beetje anders.

ik denk dat je dit voor jezelf het beste kan bepalen.

Share This Page