Zo merk je: ik ben ontpild/ontspiraald

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Spijkertje79, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spijkertje79

14 mei 2009
    66
    0
    0
    Hoi,

Ik lees van een aantal meiden dat ze merkten dat ze ontpild waren doordat hun cyclus ging schommelen. Of vergis ik me?
    Hoe merk je dat de hormonen uit je lijf zijn?

2. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Hoi ik heb zeker 15 maanden na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus gehad, toen het ging schommelen ben ik zwanger geraakt.
    Maar iedereen is anders.
    Succes.

3. Spijkertje79

14 mei 2009
    66
    0
    0
    Thanks Jellybean. En nog gefeliciteerd met je zwangerschap :) Mag ik vragen hoe erg het ging schommelen dan?

4. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    het gaat er niet zo zeer om dat het hormoon je lijf uit moet. Je lichaam maakt het zelfde hormoon aan. Alleen op het moment dat jij de pil slik neem jij zelf de taak over van je hormoon klier. Die doet dan niets meer. Wanneer je stopt met de pil moet je hormoonklier weer de hormoon productie starten en dat duurt even. Dit is eigenlijk het ontpillen!!

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik ben gestopt met de pil en had vanaf t begin een hele onregelmatige cyclus.... volgens de gyn komt dat o.a. door het ontpillen, maar zoals al eerder gezegt, iedereen is anders :)

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb eigenlijk geen idee of je dit kunt merken...weet alleen dat je wat hoofdpijn etc. kunt krijgen als je net gestopt bent, maar verder? Zelf ben ik nu ruim 9 maanden gestopt met de pil en voel ik geen verschil met een paar maanden terug. Alleen dat ik me direct na het stoppen veel beter voelde, haha. Als het aan mij ligt begin ik nooit meer! :p

Maar als ik logisch redeneer dan lijkt het mij toch dat je cylus eerder regelmatiger wordt als die hormonen je lijf uit zijn? Want de meeste meiden hebben de eerste paar maanden na het stoppen juist een onregelmatige cyclus, en later wordt die weer wat beter. Maar ieder lijf is anders, dus het kan ook andersom. Haha, volgens mij help ik je geen steek verder. Waarom wil je het weten?

7. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ben vorig jaar dec gestopt,

pas nu de laatste twee maanden heb ik een regelmatige cyclus. gek werd ik er van dus hoop dat het nu zo blijft en dat mijn pms na verloop van tijd wat minder wordt

8. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Toen ik voor het eerst stopte met de pil in 2005 heb ik bijna geen last gehad van het ontpillen, ik had meteen een regelmatige cyclus van 28 dagen en de derde ronde was ik zwanger.

Nu na 1,5 jaar ben ik net weer gestopt met de pil dus ben benieuwd....

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wat heerlijk zeg zo snel al een goed cyclus. ik ben 12 jaar aan de pil geweest en de nuva-ring en nu blijkt dat ik niet goed tegen de pil kan dus waarschijnlijk ligt het daaraan dat ik lang heb gedaan over een goed verloop van de cyclus..

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben niet ontpild maar meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt (en ik was nog wel middenin de strip gestopt). Dus het zal erg per persoon verschillen, maar het hoeft dus ook niet lang te duren! Ik heb er verder ook niets van gemerkt

Deel Deze Pagina