Hoi, kindje ligt nog immer in een stuit en wil mijn koffertje klaar gaan zetten.. waarschijnlijk volgt er een geplande keizersnee over enkele weken. ik slaap eigenlijk nooit in een pyama en wil graag borstvoeding gaan geven.. zal dus de stad in moeten maar wat moet ik in godesnaam kopen?? ik wil er nog wel enigszins charmant uitzien als er bezoek komt.. een pyamabroek bij de america today bijvoorbeeld? en wat voor shirtjes? iets met lange mouwen en knoopjes van boven zodat je gemakkelijk kunt voeden? mocht je in de stad zijn geweest en het ultieme hebben gezien, laat het me dan even weten..
ik heb laatst een paar voedingsshirtjes bij miss etam gekocht(zonder en met mouwtje), erg makkelijk, en die combineer je gewoon met een lekker zittende broek naar keuze, iig iets dat niet te laag zit, ivm de snee van de KS.... anders een knoopjes shirt bij hunk of livera...hema kun je ook wel eens slagen.... enne vergeet geen borst compressen tegen het lekken....
draag je onder zo´n voedingsshirtje wel een bh?? en die shirtjes zijn vaak zo strak... niet mooi toch want buik is natuurlijk echt lubberig...
Ik had tijdens de kraamweek gewoon mijn zwangerschapskleding aan Ook als je in het ziekenhuis ligt, hoef je niet constant in een pyjama rond te lopen Een fijne broek met een shirt er boven volstaat prima. Als je erg graag discreet wil voeden, dan kun je inderdaad wat voedingsshirts kopen.
Mee eens! Of een lekker huispak, zit niet te strak ivm je wond, maar wel makkelijk met naar het toilet gaan enz. Verder je eigen douchegel enz oplader van je telefoon je eigen hoofdkussen, je bent toch wel een paar nachten van huis weg.
vooral je eigen shampoo en conditioner inderdaad! maar qua kleding: ik heb een geplande keizersnee in januari gehad (sneeuw & ijs) maar in t ziekenhuis was t snikheet. Neem wat zachte joggingbroeken of pyjamabroeken mee die inderdaad niet te laag zitten. Voedingstops zijn handig maar v-hals hempjes/tshirts gaan ook wel. Zelf had ik strakke voedingstops aan (zonder bh eronder ondanks E cup). Ik had daar loszittende (wikkel)vestjes overheen om er wat buik betreft wat toonbaar bij te zitten. Want dat viel nogal tegen... Slippers zijn ook handig. En grote oma slips (van de HEMA of zo) om die enorme verbanden in te doen. Veel sterkte alvast (het is mij heel erg meegevallen!) en het moment dat ze je baby uit je buik tillen is TOP!!
Toen ik nog in het ziekenhuis lag, had ik niet eens een broek aan, maar een lang nachthemd (met V-hals voor de borstvoeding) Daarna idd een zwangerschapsbroek of joggingsbroek, als het maar niet te strak zat was het goed. Ik heb ook heel lang nog die netbroekjes gedragen (ivm kraamverband en omdat ze zo lekker los zitten).
Ik had de eerste 2 dagen een satijnen pyama aan met knoopjes, ideaal voor borstvoeding. Idd met een voedingsbeha. Daarna voedingstops met een fijn zittende broek, zon positiejoggingbroek van de H&M. Ik had nogal last van de wond dus positiespijkerbroeken kon ik echt nog niet aan. De eerste dag had ik trouwens geen broek aan aangezien de ruggeprik nog niet was uitgewerkt en ik toch niet uit bed kon/mocht. Had toen van het ziekenhuis zon gaasjesbroekje aan.
Ik had bedacht zo'n speciale zwangerschapspyama aan te schaffen, Carriwell Borstvoedings nachthemd - De Babykraam maar onverwacht te vroeg een keizersnee gekregen. Stond nog op het 'to do-lijstje" Heb het ook niet gemist (maar mocht ook geen borstvoeding geven). Een lekkere zachte joggingbroek ging prima. Qua onderbroeken van die boxers die echt voorbij je navel zitten en de eerste dagen van die netbroekjes.
ik heb een spoedkeizersnede gehad en wat had ik zoal bij me .... * mijn zwangerschaps-joggingsbroek * t-s hirts * zoogcompressen * ruime onderbroeken * voedingsbh's * neem lekker ruim zittende kleding mee. Zit wel zo lekker bij je wond. En verder lekkere sokken voor warme voeten, pantoffels / slippers zodat je lekker kan gaan wandelen.
Ik heb twee weken geleden een keizersnee gehad. Ik vond voor de dagen erna het jogging/huispak van de Hema ideaal. Van de mama collectie. Lekker zachte band die niet zeer doet op de wond. Een paar lekkere voedingsshirts en klaar ben je. O ja grote katoenen tent-onderbroeken, onderbroeken van ander materiaal zit echt niet lekker op je wond. En ze moeten een beetje hoger zitten om ruim over de wond te vallen.
HAHAHA, alsof ik mijn eigen verhaal lees! Buiten ijskoud (letterlijk!), binnen snikheet. Ik had ook van die voedingshirts aan van Miss Etam of H&M en een joggingbroek o.i.d. Bij grote HEMA's heb je fijne positiejoggingbroeken die je daarna ook nog voorlopig wel aan kan! Ik had ook wel een voedingsbh aan. Verder idd eigen shampoo/conditioner/make-up als je wilt. Tijdschriften/puzzelboekjes/computerspelletjes o.i.d. Mobiele telefoon, foto's Kraamverband, zoogcompressen e.d hebben ze wel in het ZH! Succes!
Ik verveelde me ook een beetje smorgens. Joey sliep veel en ondanks je uuuuuren lang kan kijken naar het mooie wonder duren die dagen best lang tot je visite er was. Voordat er visite was (naast mijn man) was het 15.00. Dus ik was zooo blij met een leuk boek, Nintendo DS en mn woordzoekertjes.
oh truus ... ik had het alleen maar super druk in het ziekenhuis ... maar wat ik je dus mede daarom echt adviseer om mee te nemen is pen en papier ( t lijkt zo simpel.. ) maar dan kun je opschrijven wat er allemaal gebeurt op een dag en schema`s maken wie wanneer op bezoek komt etc.. Hier trouwens een zwangerschapstrainingsbroek die het lekkerste zat en een voedingstopje van de hema..
meiden, lieten jullie veel bezoek in het zkh komen? ik hoor vaak dat je de eerste dagen zoo moe bent en pijn hebt en kindje vaak moet aanleggen(ik wil echt niet dat er mensen zijn bij bv) dat je bezoek vaak laat komen als je pas thuis bent... muv ouders, zusjes, broertjes uiteraard. hoe stonden jullie daar in?
ik droeg gewoon een nachthemd en een joggingbroek, ik had zowieso geen puf om me netjes aan te kleden voor de visite. Ik heb me er geen seconde druk over gemaakt of ik er wel netjes bij lag... en qua bezoek, ik heb een week in het zkh gelegen. Toen kwamen natuurlijk, de ouders, schoonouders, en zussen. En een paar hele goede vrienden. Maar dat was al druk zak voor me... De eerste 2 dagen kon ik niet eens mijn bed uit en mijn dochter lag op de couveuse...
Ik heb bijna geen bezoek gehad in het ziekenhuis. We hadden (en hebben) het te druk met op bezoek gaan bij onze dochter op de neonatologie en tussen die bezoekjes door was ik veel te moe/ziek voor bezoek
Hier staat er ook een ks gepland over minder als 2 weken. Mijn tasje staat al klaar, zal nog eens op zoek gaan naar een fijne joggingbroek. Heb er nu vooral bigshirts in zitten + badjas. Even een heel andere vraag; moet ik naast kleertjes ed. nog iets meenemen voor de kleine?? Flesje bijvoorbeeld?? Wij gaan voor fv maar het ziekenhuis heeft hier niets over verteld
Hier alleen ouders, broers en zussen in het zh, rest kwamen thuis. Wij hebben ons eigen flesje meegenomen en een speentje. Wel zo handig, vind die wegwerpspenen maar niets van die frisoflesjes
Ik vond het juist heel fijn dat we veel bezoek kregen in het ziekenhuis, natuurlijk ben je übertrots op je kleintje Ik vond het niet vermoeiend ofzo, je ligt toch lekker in je zh-bedje Overigens kwam de vermoeidheid en pijn bij mij pas toen ik thuis was, ik heb maar 3 dgn in het ziekenhuis gelegen en zat toen nog vol adrenaline. Het voeden deed ik altijd een half uurtje voor de bezoekuren.