Hoi allemaal, Had een vraagje. Hoeveel folikkels heeft een vrouw gemiddelt zonder pcos ? En met pcos ? Had laatst een afspraak bij de gyn en die zei dat pcos bij mij niet ter sprake komt. Had wel 19 folikkels. Ze vertelde ook dat ze geen cystes waren. Lijkt mij toch iets teveel... Ik heb een regelmatige cyclus 28 / 33 dagen. Maar nu kom het. Heb mijn cyclus altijd berekent vanaf de dag na mijn mensttuatie tot de eerste dag van mn volgende mensttuatie. De dagen waarop ik dus helemaal niet ongesteld ben... dit klopt niet want cyclus begint vanaf eerste dag mensttuatie. Heel stom dat ik hier pas achter ben. Helemaal niet bij nagedacht. Ik heb dus een cyclus van 33 - 38 dagen. Echter deze ronde heb ik de 38 dagen gepasseerd. Had 5 april ongesteld moeten worden en ben het nog steeds niet. Ben ook niet zwanger. Dus mijn vraag hierboven. Hoeveel folikkels heeft een vrouw met en zonder pcos gemiddelt. En is mijn cyclus nu niet veelste lang..
Volgens mij 8. Maar je moet volgens mij aan 2 vd 3 voldoen: -veel blaasjes -Afwijkende bloedwaarden -Weinig ongesteld
Wat word onder weinig ongesteld bedoelt. Telt een cyclus van 6 weken dan ook ? Of echt een paar maanden.
Ik heb ook PCOS, alleen bij mij zijn nooit follikels geteld. Voorheen was ik om de 10 - 12 weken ongi en nu is de eerste ronde 33 dagen. Dus ik kan je helaas geen antwoorden geven op je vragen.
Mijn gynaecoloog zei dat ik meer dan 10 follikels per eierstok moest hebben voor pcos. Ik heb ook een onregelmatige cyclus, geen goede eisprong en had ong 5 follikels per eierstok en overbeharing. Bloedwaardes waren goed muv progesteron. Het zat tegen pcos aan zei ze.
Ik heb ook overbeharing. Tegen mij zei ze dat ik gewoon pech had. Maar wel 19 folikkels op zowel linker als rechter eistok. En nog eens 2 baarmoeders. En cyclus van ong 6 a 7 weken. Ik denk toch echt wel dat het pcos is. Zag zoveel folikkels. En keek op google afbeeldingen en zo ziet een normale eistok er niet uit.
ik weet het ook niet heb wel pcos ze had het wel steeds over eiblaasjes weet niet of dat het is maar dat waren er veel niet geteld heb een cyclus van 2 of 3 x per jaar
Niemand kan hier de diagnose voor je stellen natuurlijk... ik ga mee met katsje, als je twijfelt dan kun je beter vragen om een second opinion.
Ik heb ook Pcos en had 22 eiblaasjes. Dit kan de gyneacoloog tellen dmv echo onderzoek. Een normale vrouw heeft er ongeveer 8-11. Je kunt vragen om het middel Clomifeen. Dit zorgt ervoor dat er een eisprong word opgewekt tussen dag 13-16.