Spotting... wel of geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door R1980, 11 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R1980

R1980 Lid

22 mrt 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo. Ik kom er niet uit. 15 mrt is mijn spiraaltje verwijderd. Op 19 mrt en 20 mrt heel licht bloedverlies. Daarna niks meer. Op 9 april weer heel licht bloedverlies slechts enkele uren dit gaat gepaard met een menstruatie achtige pijn. (Die is nog steeds aanwezig) Nu vraag ik me af of het spotting is of een hele lichte menstruatie en of er überhaupt al wel een eisprong plaats vind... Iemand hier ervaring mee?
    Bvd

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik denk dat je tussen 19 maart en 9 april misschien wel een eitje hebt gehad. Ik kreeg volgens mij tijdens spiraal nog eisprongen (het voelde hetzelfde als wat ik nu zonder spiraal voel)

Mijne heb ik de 23e laten verwijderen met meteen de dagen erna wat bruinverlies. Daarna meteen een cyclus gehad van 30 dagen (wat voor mij heel normaal is), met ook een minder heftige menstruatie overigens. Misschien dat je lijf toch even nodig heeft de hormonen te verwerken ofzo, dat het nu nog licht bloedverlies is? De keer daar weer na had ik nml een hele heftige.

Edit: om te weten wanneer je eisprong precies is zou ik testen en temperaturen. Hoewel ik het deze maand met nog alleen testen heb gedaan. Maar geef het nog even.

3. R1980

R1980 Lid

22 mrt 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie BZD!
    Goeie tip van die ovulatietesten, ga ik zeker doen. Dan neem ik maar even aan dat ik een cyclus van 21 dagen heb anders weet ik niet wanneer ik precies kan beginnen met de testen. Ik heb het spiraaltje trouwens 1,5 jaar gehad tussentijds nooit bloed verloren.
    De huisarts zei dat ik gewoon een paar maanden moet wachten tot mijn cyclus weer goed op gang is maar zoveel geduld heb ik niet 😉

Fijn dat jij direct een goede duidelijke cyclus had, dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent!

4. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. 3 maart is de spiraal verwijderd (na 5,5 jaar). Tussendoor eigenlijk geen menstruatie gehad dus ook geen idee hoe mijn cyclus is / was.

19 maart heb ik heel licht bloedverlies gehad (3 dagen, stelde bijna niks voor), verder helemaal niets. Sinds dien ben ik gaan temperaturen om inzicht te krijgen in mijn cyclus. En nu vermoed ik dat die 3 dagen inderdaad hele lichte menstruatie is geweest.

Je cyclus gaat overigens gewoon door met een spiraal, alleen menstrueer je (bijna) niet.

5. R1980

R1980 Lid

22 mrt 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Luuna.

Dat klinkt idd wel een beetje hetzelfde. Lastig he? Dat je geen idee hebt waar in je cyclus je zit?
    Fijn om te lezen dat jij wel een menstruatie hebt gehad.

Ik vind het vooral zo vaak dat ik nog steeds buikpijn heb die verdacht veel op menstruatiepijn lijkt, zal het anders niet kunnen omschrijven.

Het voorstel van de dokter om maar eens een paar maanden te wachten zie ik echt niet zitten en lijkt me ook niet echt nodig..

6. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Het temperaturen helpt mij heel erg! Al is het maar om een gevoel te hebben dat ik het in de gaten kan houden. Zeker aan te raden!
    Maar ja, verder moeten we vooral wachten en hopen dat we er snel zicht op krijgen.

7. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Je moet ook niet wachten hè? Ze willen dat graag zodat wanneer je zwanger bent je zeker weet hoever je bent. Maar goed, dat kunnen ze tegenwoordig ook heel goed inschatten met een echo.

Hoe was je cyclus voor je spiraal? Ook zo kort? Anders zou ik eerst uitgaan van t gemiddelde, 28 dagen.

Ik ben ook niet zo geduldig. Gelukkig was ook na vorige keer na spiraal alles snel in de maat. Toch duurde het een paar maanden, met eerst een ma. Ga er ergens vanuit dat wanneer ik nu zwanger zou worden het weer eerst een na is, misschien uit zelfbescherming.

8. R1980

R1980 Lid

22 mrt 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nee en om te wachten alleen zodat ze het iets beter in kunnen schatten vind ik ook zonde van de tijd (ben 36)

Ik had wel een wat kortere cyclus eerst ja... dus dan houd ik die maar even aan.

Wat bedoel je met ma? (Ken nog niet al die termen)

9. R1980

R1980 Lid

22 mrt 2016
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat kan ik nog proberen. Hoewel ik 's morgens ivm werk op wisselende tijden op sta en ik hoop dat het me lukt om met mijn slaperige hoofd aan het temperaturen te denken 😉

Deel Deze Pagina