1 tepel wit uitgeslagen en zeurderige pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamavanJenY, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Hallo Heidi,

Ik geef 8 maanden borstvoeding wat altijd op rolletjes liep.
    Ik heb nu 2 weken een zeurderige pijn aan mijn linkertepel, die ook regelmatig wit uitslaat.
    Ene moment is die wit en paar seconden kan die alweer terug roze zijn.
    Ook het voeden is pijnlijk, word met de dag pijnlijker.
    Ook het witte uitslaan van de tepel is nu bijna altijd aanwezig.
    Wat betekent dit? En wat kan ik eraan doen?

Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vervelend. Heb je een kloof of iets gehad aan de tepel? Andere vorm van pijn? Het witte uitslaan en dan terug verkleuren naar blauw, paars, rood kan duiden op syndroom van raynaud, hoewel dit meestal vanaf het begin klachten geeft.
    Het treedt ook vaak op bij koude-warmte overgang. (als tepel uit warme mondje los gelaten wordt) Kijk even of je dat herkent.

Warm houden, goed verzorgen, niet te lang "open" laten drogen. Kijk of dat helpt.

Raynaud komt ook wel eens voor als reactie op langdurige pijn (vandaar mijn vraag naar kloven of pijn)

Verder uitsluiten dat je spruw hebt (ook al is het lokaal) en kijk goed naar je voeding. (vitaminen aanvullen wil nog wel eens helpen, denk aan de b en d complexen)

Ik zou focussen op warmte en evt. wollen zoogcompres. (lana care) Heerlijk voor je borsten!

Veel succes!

Deel Deze Pagina