Cyclus na curettage

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb 21 oktober een curettage gehad na 10 weken en 2 dagen zwangerschap. Het hartje was gestopt met kloppen. Erg verdrietig allemaal maar we willen nu weer voor een nieuwe zwangerschap gaan.

Maar sinds de curettage heb ik cyclussen waarbij ik geen eisprong heb. Ik weet dit omdat ik ovulatietesten heb gedaan. Terwijl ik voor de zwangerschap altijd duidelijk positieve ovulatietesten had.

Kan het zo zijn dat ik twee cyclussen gewoon helemaal geen ovulatie heb gehad? Heeft iemand dit ook gehad? En kan het zo zijn dat dit gewoon vanaf de derde cyclus wel goed gaat of kan dit nog langer duren? Ik weet dat elk lichaam anders is, maar ik hoor graag jullie ervaringen hiermee.

Groetjes Pita

2. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    En je bent dus wel 2 rondes ongesteld geweest?

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja.. ik herken je verhaal. Ik heb geen keihard bewijs voor wel of geen eisprong maar bij de 2e vraag ik het me oprecht af. die duurde maar 19 dagen en ik kan me niet voorstellen dat ik toen een ei heb gehad.
    De 1e duurde 35 dagen, hele lichte bloeding toen na 19 dagen een hele zware. De 3e ben ik ovulatietesten gaan doen en kreeg ik op dag 14/15 mijn ei en op 26 dagen werd ik ongesteld. Sindsdien is het normaal. Dus ja mijn lichaam / hormoonhuishouding was goed van slag na de curretage. Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord. Hoop dat alles snel weer op de rit is want voor je gevoel sta je 'stil' anders... :(

4. Pitahaya

Ja, zusje84, ik ben wel gewoon ongesteld geweest. En vroeg mij ook af of je inderdaad ongesteld kan worden überhaupt zonder eisprong.

De eerste cyclus leek ik nog wat vruchtbaar slijm te hebben en ook gevoelige tepels. En dat is meestal wat ik krijg tijdens een ovulatie. Dan weet ik dat ik moet testen en dan heb ik een positieve ovutest. Maar die had ik niet. En ook niet bijna knal, echt helemaal niet. Gewoon bijna wit. Ik had voor de zekerheid al eerder getest en ook langer door gegaan, maar het bleef wit. Ik dacht eerst dat het aan het merk lag, dus heb deze ronde een ander merk gepakt.

Maar deze ronde had ik helemaal geen gevoelige borsten en geen symptomen die op een eisprong leken, maar heb toch getest. Maar weer niks, hartstikke wit. Dus ik dacht van... dit word een lange cyclus. Maar vanochtend in eens een menstruatie. Ik had dat totaal niet verwacht en ook niet voelen aan komen (meestal paar dagen ervoor al gevoelige tepels).... dus was zeer verbaasd over de menstruatie. De menstruatie zelf voelt wel zoals anders.

Ik word er een beetje hopeloos van. We hebben tot nu toe na de miskraam helemaal geen kansen meer gehad. Dat is frustrerend. Maar bij jou LianneE ging het dus wel vanaf de derde cyclus ongeveer goed? Want dat geeft wel hoop.

5. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Nu ben ik geen medicus, maar het lijkt mij niet dat je ongesteld kunt worden zonder eisprong (puur logische beredeneerd).
    Maar van de andere kant zit het lichaam raar in elkaar....

Om je hoop te voeden: Voor mijn zwangerschap had ik 2 regelmatige cycli van 30 dagen. Na curettage liep mijn cyclus vrijwel meteen weer goed. Ik geloof dat het 1 á 2 dagen langer heeft geduurd de eerste 2 cycli en daarna ging ik naar een constante 29 dagen. Nu na mijn mk is mijn cyclus vermoedelijk langer, daar mijn ei ook 5 dagen later is geweest.

Gun je lichaam tijd om te herstellen, dit kan per vrouw verschillen. Maar gun je zelf bovenal emotioneel de tijd om te herstellen. Ik weet hoe het voelt (schrale troost).
    Mocht je een half jaar na je curettage nog geen ei hebben ontdekt middel ovu-testen, wellicht toch eens contact opnemen met je gyn.
    Zag bij de controle alles er verder goed uit?

Bij mij werkt tempen niet, maar wellicht een idee om niet alleen ovu-testen te doen, maar ook te tempen en je cervixslijm te checken?
    Zijn tegenwoordig mooie apps voor om dat allemaal in bij te houden. Werkt voor mij tot nu toe zeer nauwkeurig.

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ja, 3e ronde was weer normaal en 4e en 5e ook , die 1e 2 tel ik dus ook niet mee als ronde. Had hormonaal een flinke tik gekregen. Volgens de gyn is dat ook wel normaal..je mag me altijd pb sturen als je meer wil weten! Hoop voor je dat t nu weer op de rit staat!

7. Pitahaya

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ben al in behandeling bij de gyn. Ze zegt dat als een cyclus 36 dagen of langer duurt, dat er dan geen eisprong is vaak. En anders had ik echt wel een positieve test moeten hebben...

In maart mogen we weer naar de gyn komen, tot die tijd moeten we het nu zelf proberen omdat ik toen spontaan zwanger ben geraakt. Vanaf maart gaan we starten met clomid. Maar mocht ik voor die tijd uit mezelf een eisprong hebben gehad, misschien dat ik het dan nog even langer uitstel...

Mochten dames nog meer ervaringen hiermee hebben, dan hoor ik het graag!

Deel Deze Pagina