hoi dames, zit nu heerlijk in mijn nieuwe appartement en de eerste poetsronde is geweest... Alles is makkelijk schoon te houden op 1 ding na... het rvs spatscherm achter mijn gasfornuis... Ik heb van alles geprobeerd. Rvs middeltjes, glassex met een keukenrol, keukendoekje met wat schoonmaakmiddel en dan met een droge doek erover heen... niets werkt.. dus hellup!?! jullie tips?
ik doe bv mijn afzuigkap eerst gewoon schoonmaken maar om m te laten glimmen doe ik hem met pledge...heerlijk spul!Je hebt 2 soorten maar die voor hout werkt super goed hier! ook voor je tegeltjes enzo .. gaat super mooi glanzen! x
Ik doe cif (echt de ouderwetse, dus in een hoge fles, niet zo'n spuitding) op een keukenpapiertje en dan poetsen en nadrogen met een schone keukendoek. werkt super! Wel even eerst uitproberen he?
wij gebruiken hier zwitseldoekjes voor de RVS en echt het ziet daarna zo mooi uit!! Wel goed nawrijven met zo'n wonderdoekje anders zie je strepen
Ik zweer bij de schoonmaak middelen van HG.. niet goedkoop in aanschaf maar je kunt er wel heel lang mee.
@ladydi85... aangezien de cif hier in huis stond dat geprobeerd maar ik houd daar strepen mee.... (net of je je ramen in de brandende zon hebt staan zemen, zulke strepen) dus helaas werkt dat hier niet goed @ mamavanesmee... Dat het wat duurder zou zijn maakt mij niet uit... gaat meestal best lang mee zulke spullen.. Hoe werkt het voor het scherm? Nog meer tips..
Heb je het héél goed droog geboend met een schone theedoek? Dan werkt het helaas niet bij jou denk ik
Oh ja, ik ken het probleem, en maar boenen, boenen, boenen maar glimmen ho maar! Tipje wat bij mij wel werkte een beetje olijfolie, ging het echt super van glimmen maar het nadeel ervan is dat het ook weer stof aantrekt. De enige manier voor mij was....in mijn nieuwe huis geen RVS meer........
Ik gebruik het middel RVS-17. wordt gebruikt door schoonmaakbedrijven maar ben al aan het googelen waar dat te koop is en wat het kost. Werkt heel erg goed.
En als je er nu met wat olie overheen wrijft? Je hebt er ook speciale olie voor, maar babyolie werkt net zogoed...
noukie89... dat stuk is nu net het probleem.. hoe droog/schoon of fijn de doek ook is.. het is niet streeploos... Het rvs is wel schoon dan.. maar niet streeploos
Ik zie hier al ergens de babyolie voorbijkomen. Wondermiddel. Na het schoonmaken (doe ik altijd met zachte zeep, zo'n ouderwetse pot) een beetje babyolie op keukenpapiertje druppelen en dan over je rvs plaat. Geeft echt een goeie glans. Zou zelf geen cif gebruiken omdat het toch een soort schuurmiddel is en hele fijne krasjes kan geven.
Wij gebruiken voor onze RVS spullen een spuitbusje met reinigings/beschermingszooi voor RVS. Gekocht voor paar euro bij de action en het werkt wel....stinkt alleen beetje
Wij maken het ook eerst schoon en drogen het dan. Dan pak ik een stukje keukenpapier en doe er een druppeltje olijfolie op en dat werkt erg goed moet ik zeggen. Niet te veel gebruiken want dan wordt het ook niet egaal.
Als je moet ontvetten, is remreiniger echt het beste wat je kunt gebruiken. (voor de remmen van de auto). Werk echt Maar weet niet of je RVS plaat ontvetting nodig heeft.
Eerst schoonmaken met een sopje (afwasmiddel ofzo) en daarna een beetje olijfolie op een keukenpapiertje en poetsen maar.