hulp! hoe maak ik rvs spatscherm keuken schoon!??!

Discussie in 'De lounge' gestart door jufkrisje, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    hoi dames,

zit nu heerlijk in mijn nieuwe appartement en de eerste poetsronde is geweest...
    Alles is makkelijk schoon te houden op 1 ding na...

het rvs spatscherm achter mijn gasfornuis...

Ik heb van alles geprobeerd. Rvs middeltjes, glassex met een keukenrol, keukendoekje met wat schoonmaakmiddel en dan met een droge doek erover heen... niets werkt..

dus hellup!?! jullie tips?

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    babyolie! Echt, het gaat er nog mooi van glimmen ook!

3. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    ik doe bv mijn afzuigkap eerst gewoon schoonmaken maar om m te laten glimmen doe ik hem met pledge...heerlijk spul!Je hebt 2 soorten maar die voor hout werkt super goed hier! ook voor je tegeltjes enzo .. gaat super mooi glanzen!

x

4. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik doe cif (echt de ouderwetse, dus in een hoge fles, niet zo'n spuitding) op een keukenpapiertje en dan poetsen en nadrogen met een schone keukendoek. werkt super! Wel even eerst uitproberen he?

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

wij gebruiken hier zwitseldoekjes voor de RVS en echt het ziet daarna zo mooi uit!! Wel goed nawrijven met zo'n wonderdoekje anders zie je strepen ;)

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zweer bij de schoonmaak middelen van HG.. niet goedkoop in aanschaf maar je kunt er wel heel lang mee.

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    @ladydi85... aangezien de cif hier in huis stond dat geprobeerd maar ik houd daar strepen mee.... (net of je je ramen in de brandende zon hebt staan zemen, zulke strepen) dus helaas werkt dat hier niet goed :(

@ mamavanesmee... Dat het wat duurder zou zijn maakt mij niet uit... gaat meestal best lang mee zulke spullen.. Hoe werkt het voor het scherm?

Nog meer tips..

8. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Heb je het héél goed droog geboend met een schone theedoek? Dan werkt het helaas niet bij jou denk ik :(

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Met een natte doek goed opsmeren en met een droge doek oppoetsen! Bling bling!!

10. Tyra

Tyra Actief lid

18 jul 2007
    156
    0
    0
    Levensgenieter
    Ergens op de Veluwe.......
    Oh ja, ik ken het probleem, en maar boenen, boenen, boenen maar glimmen ho maar!
    Tipje wat bij mij wel werkte een beetje olijfolie, ging het echt super van glimmen maar het nadeel ervan is dat het ook weer stof aantrekt. De enige manier voor mij was....in mijn nieuwe huis geen RVS meer........

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik gebruik het middel RVS-17. wordt gebruikt door schoonmaakbedrijven maar ben al aan het googelen waar dat te koop is en wat het kost.

Werkt heel erg goed.

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    En als je er nu met wat olie overheen wrijft? Je hebt er ook speciale olie voor, maar babyolie werkt net zogoed...

13. noukie89

noukie89 Niet meer actief

na drogen doen wij altijd en altijd geheel streeploos en het maakt niet uit welke schoonmaak middel

14. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    noukie89... dat stuk is nu net het probleem.. hoe droog/schoon of fijn de doek ook is.. het is niet streeploos... Het rvs is wel schoon dan.. maar niet streeploos :(

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik zie hier al ergens de babyolie voorbijkomen.

Wondermiddel. Na het schoonmaken (doe ik altijd met zachte zeep, zo'n ouderwetse pot) een beetje babyolie op keukenpapiertje druppelen en dan over je rvs plaat. Geeft echt een goeie glans.

Zou zelf geen cif gebruiken omdat het toch een soort schuurmiddel is en hele fijne krasjes kan geven.

16. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij gebruiken voor onze RVS spullen een spuitbusje met reinigings/beschermingszooi voor RVS. Gekocht voor paar euro bij de action en het werkt wel....stinkt alleen beetje

17. Leentje79

Leentje79 Fanatiek lid

15 mei 2007
    3.183
    0
    0
    Eindhoven
    Wij maken het ook eerst schoon en drogen het dan. Dan pak ik een stukje keukenpapier en doe er een druppeltje olijfolie op en dat werkt erg goed moet ik zeggen. Niet te veel gebruiken want dan wordt het ook niet egaal.

18. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    glassex en dan met een vochtige doek uitwrijven werkt super!

19. psk

psk Lid

13 jul 2010
    33
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Als je moet ontvetten, is remreiniger echt het beste wat je kunt gebruiken. (voor de remmen van de auto). Werk echt :)
    Maar weet niet of je RVS plaat ontvetting nodig heeft.

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Eerst schoonmaken met een sopje (afwasmiddel ofzo) en daarna een beetje olijfolie op een keukenpapiertje en poetsen maar.

Deel Deze Pagina