Gewicht & Zwanger worden/ zijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik heb meerdere malen gehoord dat mensen die teveel of juist te weinig wegen, meer moeite zouden hebben met zwanger worden.
    Nu ben ik zelf zo'n 7 kilo te licht voor mijn leeftijd en lengte, en al overal aan het rondkijken voor geschikte voedingsmiddelen, maar ik kan alleen maar producten vinden om af te vallen.
    Heeft iemand misschien tips voor mij om bepaalde producten te eten zodat ik aan kan komen?
    Ik eet gewoon 3x per dag en normale porties.
    Ook eet ik musli en andere gezonde snacks tussendoor.

    Alvast bedankt
    Liefs
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi Angel4life, ik denk dat men dan bedoelt met te zwaar of te licht dat ze écht veel te zwaar of te licht zijn hoor. 7 kilo valt nog te overzien! Denk eerder aan 30 kilo ofzo. Tenminste dat denk ik.. ;)
     
  3. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi angel
    Er bestaan drankjes om aan te komen,die geven wij ook op het werk aan sommige mensen om aan te komen en aan te sterken (ik werk in de verpleging).
    Je hebt bijv fortimel en dat heb je dan weer in verschillende smaken zoals vanille, chocolade enz.
    Die kan je verkrijgen via de huisarts.
    Dus zou ik zeggen als je wilt aankomen om langs de huisarts te gaan.
    Liefs
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    huisarts/dietiste kan daar absoluut wat over zeggen :)


    enneh.. sommige mensen hebben gewoon een beduidend snellere verbranding dan anderen
    die worden nooit echt dik

    7kg is geen verschrikkelijk verschil ook he
    denk dat als je 20kg te licht bent dat het al een heel ander verhaal word.
    maar jij voelt je vast blakend gezond en niets aan het handje op het moment? :)
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Je hebt bij reform huizen bussen met poeder wat je door de toetjes kunt doen, hier kom je ook van aan.
     
  6. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

    7 kilo valt volgens mij ook nog wel mee, het is idd wel zo dat bv anorexia de vruchtbaarheid kan beinvloeden. maar deze vrouwen zitten echt heel erg veel onder het ideale gewicht zeg maar.
    het gaat idd meer over extreem over of ondergewicht.
    wat je evt kan doen is een dietiste raadplegen of iedere dag een maaltijdshake drinken.
    ok het is wel een maaltijdvervanger maar als je deze naast je normale voeding neemt dan krijg je toch iedere dag 200 calorieen extra binnen en het zijn ook goede drankjes. het zit niet boordevol vet of suiker. maar wel vol met allerlei andere goede voedingsstoffen.
    altijd beter dan iedere dag een frikandel speciaal zeg maar.

    succes!
     
  7. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai,

    Hier ook zo ééntje die aan de lichte kant is. Nu gaat het wel weer enigszins (met pijn en moeite 50 kilo...), maar ik heb ook 46 a 48 kilo gewogen. Met dezelfde vraag als jij had, ben ik naar de VK hier op het forum gestapt, en volgens haar gaf dat niet zoveel problemen. Kweet niet meer precies hoe ze het omschreef, maar het kwam erop neer dat het geen probleem was zolang je verder gewoon normaal gezond at enzo.
    Zal effe kijken of ik dat berichtje nog kan vinden...

    Jaaaaa, gevonden! Hier heb je de link, kun je effe verder lezen...

    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
     
  8. Niet meer actief

    Bedankt allemaal voor de reacties.

    Nee het is niet zo dat ik een eetstoornis heb, maar ik ben altijd al te licht geweest, en las laatst dat sommige mensen daardoor moeite hebben met zwanger worden.

    Kabouter Klus: bedankt voor dat stukje tekst, nu maak ik me al een stuk minder zorgen.

    Ik ben al een hele tijd bij een dietist geweest, maar er was niets wat hielp. Ik kan echt alles eten zonder ook maar iets aan te komen.
    Hopelijk wordt het tijdens de zwangerschap wat beter, misschien dat ik daarna wel aankom en het juiste gewicht heb.

    Liefs
     
  9. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Misschien is het gewoon je bouw? als je verder gezond bent, goed eet etc dan doe je er weinig aan?

    hoelang zijn jullie aan het klussen dan?
     
  10. Niet meer actief

    Wij zijn nu net begonnen. Het is de 1e ronde.
    Ja ik ben eigenlijk altijd al zo geweest, maar toch.
    Wou even weten of het echt verschil uit zou maken.

    Liefs
     
  11. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als je heel erg ondergewicht hebt kan geloof ik niet bevordelijk zijn voor je vruchtbaarheid... ook overgewicht moet niet zo best zijn... maar ja ik ben 35 kilo te zwaar en ondanks condooms ook zwanger geraakt...
     
  12. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Vrouwen die echt veel te licht zijn, kunnen verminderd vruchtbaar zijn doordat hun menstruatiecyclus in de war raakt. Dat gebeurt bijvoorbeeld ook wel eens bij vrouwen met anorexia: soms worden die zelfs helemaal niet meer ongesteld.

    Zo lang jij niet extreem licht bent en ook gewoon elke maand ongesteld wordt, zou ik me absoluut geen zorgen maken!
     
  13. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben ook altijd veel te licht geweest voor mijn leeftijd/lengte! Woog voordat ik zwanger raakte 46 kilo en ben 1.65 groot (nou ja klein). Ik had gehoopt dat er na de zwangerschap wel iets bleef steken, maar helaas! Ik was 12 kilo bijgekomen en 3 dagen na de bevalling ging ik op de weegschaal staan en zat gewoon weer op mijn oude gewicht!

    En bij mij geen problemen met zwanger raken... Ik was zelfs door de pil heen zwanger geraakt.
     

Deel Deze Pagina