Witte huidsmeer baby wegwassen of laten zitten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dot, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bij mijn vorige bevalling werd mijn zoontje na een uurtje in bad gedaan omdat hij ook in het vruchtwater had gepoept. En een beetje onder zat.
    Nu las ik dat het witte smeer dat veel baby's op zich hebben heel goed is voor het huidje van de baby en ook reukloos enz.
    Je zou het dus een tijdje kunnen laten zitten.
    Op zich hoeft mijn baby echt niet gelijk het bad in als hij verder niet vies is.
    Wat hebben jullie gedaan?

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn dochters zijn gewoon afgedroogd van bloed en vruchtwater, huidsmeer laten ze over t algemeen wel zitten, idd de berschermde laag vernix!

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    volgens mij worden de meeste kindjes een dag na de geboorte in bad gedaan, zodat de vernix (huidsmeer) verder in kan trekken.

Mijn zoontje is na de bevalling alleen schoongewreven en verder niet.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C is inderdaad ook de dag na de geboorte in bad gegaan (in het ziekenhuis door verpleegkundige en papa). Na de geboorte is hij lekker drooggewreven met doeken, en daarna gewoon aangekleed.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    24uur na de geboorte mogen ze in bad

huidsmeer laten ze gewoon intrekken

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    In het ziekenhuis waar ik bevallen ben is het beleid dat de baby's gelijk in bad gaan. Ik had het ook liever anders gehad maar het was niet anders

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is na 1,5 dag in bad gegaan. De huidsmeer hadden we idd tot die tijd gewoon laten zitten.

8. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    bij ons is Frits ongeveer 2 uurtjes na de bevalling lekker in bad gegaan en kleertjes aan!
    Hij heeft eerst even bij mij gelegen aan de borst en en op me buik en toen hebben ze hem gewassen.
    Hij heeft er niks van gemist... en ik ook niet, mijn schatje had het zelfs in zijn oogjes na de bevalling!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana hebben we naar 2 dagen in bad gedaan in het ziekenhuis hoefde het niet dus ze is pas thuisgegaan toen de kraamverzorgster er was.

10. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Mijn zoontje werd alleen even afgedroogd en is pas de volgende dag in bad gegaan

11. Niet meer actief

Elena is na 1,5 dag in bad gedaan. Het is wel belangrijk om het smeer niet nog dagen in de huidplooien en bij een meisje in de vagina te laten zitten. het kan dan wel gaan smetten en voor irritatie zorgen.

12. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Als de kraamverzorgster toch de baby in bad wil doen, kun je dan zeggen dat je dat liever niet hebt? Of is dat een beetje raar? ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij mag je álles tegen de kraamverzorgster zeggen: het is jouw baby! (voelt heel raar in het begin, ik had echt het idee dat zij maar moest beslissen...)

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Je mag het idd gewoon zeggen. Hannah is ook direct in bad gegaan na de bevalling. Maar door mijn moeder gedaan. Ze had ook in het vruchtwater gepoept.
    Maar het was alleen water en ze heeft alleen even het meconium eraf gewreven. Nu moet ik zeggen dat Hannah geen vernix meer over had, was maar 2 dg te laat maar het was dus al op.
    En idd, het is goed voor het huidje. Ze hebben er niet voor niks créme gemaakt wat erop lijkt ;)

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier is ze na een dag in badje gegaan, in 1e instantie hebbne ze dat vernix dus laten zitten (op wat afvegen na), maar ze had niet veel meer, want ik was overtijd.

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice is een dag na de geboorte in bad gedaan

Deel Deze Pagina