Ik heb een witte ikea trofast kast gekregen. Die trapkast. Ik wil die een andere kleur geven maar ik en verven, euhm tja,... Moet ik dat dan helemaal schuren en verven of gewoon poetsen en verven? En welke plakt er goed op?
ik heb die van mij helemaal opgeschuurd en ontvet en toen erover heen geschilderd met verf op waterbasis van de bouwmarkt.. en hij ziet er nog best aardig uit
Die zul je niet makkelijk kunnen pimpen. Ik zou in ieder geval niet te hard schuren. Wij hebben hem ook en zoals met zo veel dingen van Ikea is het geen echt hout. Het een een soort van geperst 'pulp' gelamineerd met een soort kunstof/papier....
Je zou hem eerst kunnen bewerken met een primer voor kunststof en daarna verven. Of plakplastic gebruiken.
Krijtverf van Jeanne 'd Arc, schijn je zo mee over 'ikeahout' heen te kunnen schilderen. Zelf nog geen ervaring mee overigens
Ik heb wel eens dit soort ondergronden geverfd (opschuren, ontvetten, verven) met verf op terpentinebasis. Zolang je het niet stoot/niet gebruikt/ geen kinderen hebt ziet het er iig 8 jaar mooi uit (zelfs plastic stopcontacten kan je zo verven) Maar ik denk dat het wel gebruikt gaat worden ofcourse....je kan het dan idd eerst primen en dan verven, maar ik weet niet hoe lang dat gaat houden.... Ik zou ook voor plakplastic gaan! Heb ik ook gedaan met de frontjes van 1 ladenkastje en zit al 10 jaar mooi ik zou wel iets nemen met een printje, geen effen
Ik weet niet of de kast goed speelproof is als je met deze (of andere krijtverf) aan de gang gaat. Persoonlijk zou ik er vanaf blijven of gewoon met normale lak lakken. Schuren, primen en lakken. Maar of het lang mooi blijft, dat vraag ik me af.
Wij hebben een andere ikea kast opgeknapt! Licht geschuurd, goed gepoetst en met verf op waterbasis geverfd. Hadden nooit verwacht dat het zo'n mooi resultaat zou geven! Zelfs het behang is erop blijven zitten . Het kan dus wel..
ik zou iig geen annie sloan of andere krijtverf gebruiken. niet bepaald kindproof en snel stukken eraf.
Wij hebben een andere ikea kast geverfd, er is speciale grondverf te krijgen bij de bouwmarkt zodat je er met gewone verf over heen kan gaan. Dit hebben wij gebruikt omdat een houten salontafel dezelfde kleuren krijgen moest. Nu na ruim 3 jaar is er 1 blusje af maar wel op een plek die intensief gebruikt word.
Zou denk ook kijken of je met plak plastic wat kan. Kijk ook even op pinterest daar staan altijd veel 'ikea hacks' Dit is ook nog een leuk ideetje om hem te pimpen.