hoi dames! In 2012 ben ik moeder geworden van mijn eerste kindje. De hele zwangerschap verliep goed, met 36 weken ging mijn bloeddruk ineens omhoog en voelde me niet lekker. Met 38 wk ben ik uiteindelijk ingeleid. T feit dat mijj lichaam ineens zo raar ging doen en ik dat niet onder controle had werd n obsessie. Deze toestand heeft ervoor gezorgd dat ik angst heb ontwikkeld voor bloeddruk meten en deze bij wijze van spreken al oploopt bij de gedachte aan het opmeten ervan. Witte jassen syndroom dus. Heel ververvelend want ik heb daar nooit eerder last van gehad..Ik heb nog de wens voor een tweede kindje maar de angst weerhoudt me hier van We willen sowieso pas een tweede kindje als ons zoontje naar de basisschool gaat dus haast is e niet. Hopelijk kom ik van deze stomme angst af! Ik heb t idee dat er wel meer vrouwen zijn als ik en t zou wellicht fijn zijn om hierover te kunnen praten?
Ik denk dat je topic niet in de lounge thuishoort. Maarr, hier ook een witte jassen syndroom Uiteindelijk de afspraak gemaakt om het thuis bij te houden, dat moest ik dan doorgeven. Ook heb ik 3 kwartier aan een bloeddrukmeter in het ziekenhuis gezeten, daar kwam allemaal uit dat het in orde is. Alleen zodra de VK zelf mijn bloeddruk gaat meten, vliegt het weer omhoog. Niet dramatisch, net op de grens van, maar toch.
Hmm waar zou dit topic dan onder passen? Heb al ff gekeken maar vond t nergens bij aansluiten.. Had jij al die tijd al die angst?bij mijnis het dus echt ontstaan toen t op t eind wat mis ging. Zo stom vind ik t van mezelf he, denk dan niet aandenken etc maar t gebeurt gewoon ik word direct stiknerveus
T is niet specifiek een onderwerp voor vrouwen die zwanger willen worden. Er zijn okk vrouwen mrt deze angst die zwanger zijn.. of zoals ik al moeder zijn.. Als t hier niet juist staat zal n moderator het topic wel verplaatsen naar n betere plek? Sorry iig als het hier niet juist staat maar zoals ik al zei t past nergens specifiek bij, is n redelijk algemeen onderwerp
Net druk maken meis! Je kunt dit gewoon aangeven bij de verloskundige / gyn / huisarts. Vaak is het ook zo dat je bovendruk met name strijkt bij stress/angst. De onderdruk blijft redelijk betrouwbaar. Er zijn veel mensen die dit hebben namelijk. Maak het in mijn werk vaak genoeg mee.
Hier ook bij de eerste een hoge bloeddruk 220/120 Echter ook ingeleid met spoed was met 38 weken. Ook ik was bang dat het bij de 2de zou herhalen. Dus regelmatig met knikkende knietjes naar de verloskunidge maar echt geen hoge bloeddruk meer gehad. Als ik hoofdpijn had of me echt beroerd voelde dan belde ik en kwamen ze langs voor controle. Maar ze zeiden ook echt meerdere keren de kans op herhaling is zeeeer klein. En is bij de 2de ook niet geweest. Witte jassen syndroom heb ik zelf geen last van al vroegen ze daar wel om. Miss een optie om zelf een bloeddruk mter aan te schaffen zodat je zelf thuis ook wat zicht erop houdt?
Ik ben al vanaf kleins af aan bang voor ziekenhuizen. Kwam met enige regelmaat in het ziekenhuis en mijn behandelende arts was echt een nare gemene man. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Als psychologiestudente weet ik dat de beste oplossing exposure is; begin met het aanschaffen van een bloeddrukmeter, bekijk hoe het werkt, lees erover en ga dan stap voor stap over op het (laten)meten van je bloeddruk. Eerst door je man, dan door anderen, dan door anderen met een witte jas aan in een andere omgeving etc. Zo wen je eraan en dooft de angst uit.
Thanks dames Ik wil nog even lekker rust in de tent en dan moet ik mn probleem maar gaan aanpakken.. denk idd dat psych niet verkeerd is hiervoor!
Lees je bericht nu pas. Ohh fijn dat je reageerd.. ik heb geen metrr in huis.. alleen de gedachte al brr... maar je verhaal klinkt wel heel scherp. Bij mezelf was ook geen optie opvgegeven moment van dan dacht ik alleen maar "oh ik voel de spanning al" en hup je hart bonkt in je keel en t is mis. Dus echt aanpakken bij t begin is jouw advies, bedankt