Douglas VS Ici Paris

Discussie in 'De lounge' gestart door Dientje, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat vinden jullie van de klantvriendelijkheid in Douglas, ik vind ze daar dus zo onbeschoft en uit de hoogte doen en ze komen altijd meteen op je af als je naar binnen gaat:x
    Normaal ga ik altijd naar Ici paris omdat ze daar erg vriendelijk zijn, in Hoorn hebben ze dus alleen een Douglas dus ik moest daar wel naartoe.
    Ik stond in de rij om cadeabonnen te halen, zegt zo een oude barbie pop tegen me "kun je even aan de kant gaan met die kinderwagen want zo kunnen er geen mensen langs" ik stond al helemaal aan de kant daarom irriteerde ik me eraan.
    Daarna vroeg een vrouw waar begint de rij en ze zij die begint hier die mevrouw staat niet in de rij (over mij dus) ikke meteen jawel hoor denk je dat ik hier voor de lol sta ofzo.

Grrrr ik irriteer me echt aan die mensen bij douglas.
    Welke van de 2 is jullie favoriet Ici paris of Douglas, misschien hebben jullie wel goede ervaringen met douglas.

Mijn favoriet is dus Ici paris!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijne ook! Maar dat komt ook omdat onderdeel is van Kruidvat, mijn werkgever.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ici paris, maar dat komt ook omdat je daar de klantenkaart gratis krijgen en bij douglas kost die 15 euro( 2 jaar geleden tenminste)
    verder vind ik de winkel wat prettiger aan mijn ogen

4. ProudMum

Bij douglas heb ik vaak het gevoel of ze mij de winkel uit kijken. ze zijn niet zo spontaan en "open". net alsof ze beter zijn dan jij

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ah afschuwelijk, bij Douglas. Ging een keer voor mijn werk € 1000,00 aan kadobonnen ophalen en een collega van me die erbij was vroeg om een proefje van het een of ander. Die verkoopser 'Nee, hebben we niet'. Punt. Er kon nog geen lachje af, aan hoe ze zich gedroegen zou je denken dat ik net voor € 1000,00 had gestolen ipv was komen brengen... Echt zo onbeschoft zeg!

Alhoewel dat per filiaal vast verschilt, in Middelburg werkt in elk geval 1 aardige mevrouw... :D

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik vindt beide wel goed, maar daar is mijn man het niet mee eens, die ging zaterdag de kerstkado's halen voor me (is altijd aan de late kant) en begon direct dat ie de volgende keer weer "gewoon" naar Douglas ging omdat ze daar vriendelijker en behulpzamer zijn dan bij paris en ze waren daar niet je van het wbt het inpakken van het kado...

terwijl ik er zelf de week ervoor was en vriendelijk (zoals altijd) geholpen was en ook hoe het er weer uitzag (kunstig) er tip top tevreden over was, maar idd als je die van hem ziet in vergelijking met diegene die ik de week ervoor heb gehaald lijkt het wel ingepakt door de kruitvat.. ;)

te snel - slordig etc. dat terwijl het toch een kado is van dik 60 euro

7. ProudMum

Zonde vind ik dat! Je betaald er toch voor!

8. joyce

joyce Bekend lid

ik toch voor douglas vind ici paris een beetje te modern.
    bij ons in de provincie vind ik ze wel aardig hoor.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij ici paris vind ik het vaak lastig dat je altijd moet vragen om de prijs. Vooral als het erg druk is sta je soms een kwartier te wachten om daar even om te vragen.

Douglas heb ik niet al te goede ervaringen mee. Tijdje terug was ik daar met mijn man om voor hem een geurtje uit te kiezen, en de opgedirkte verkoopster vond het nodig om constant voor me te gaan staan met haar rug naar me toe en een leuk praatje met me man te houden. Het leek wel alsof ik voor haar opeens niet meer bestond. Was er nogal pissig over..

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wist wel dat ik niet de enige was die het een rot winkel vindt ;)

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik merk wel dat het heel erg aa de winkel licht.
    Ik ga voor douglas ik vind de service goed en ze komen hier niet gelijkop je afgestormt.
    Ik vind bij de ici paris vaak de winkels te donker en dat er altijd veel zwaardere walm van parfum hangt dan bij douglas waardoor je nog niet zo goed een nieuwe geur kan ruiken

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bij Douglas werken vaak (dus niet altijd ;) ) van die opgedirkte dames die denken dat ze heeeel wat zijn, heel irritant

13. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ga altijd naar Ici Paris.
    Om de prijzen te weten staan er toch van die scanners in de winkel? Dus daar geen problemen mee qua wachten!

Ik vind ze vriendelijker bij Ici Paris én heb een klantenkaart van hun haha, spaaaaaren die puntjes ;)

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik vind de winkels van Douglas veel overzichtelijker en rustiger. De winkels van Ici Paris vind ik zo druk ingericht en donker, ik vind het niet fijn om er iets te halen.

Ik heb een klantenkaart van Douglas, dus ook voor de punten ga ik naar Douglas.

Op zich vind ik de dames wel aardig hoor, maar het hangt ook heel erg van jezelf af, wat je zelf uitstraalt. Ik heb soms wel eens de neiging om mijn haar snel in een knot te doen en zonder make-up de stad in te gaan. Ik merk dat ze me dan anders behandelen dan wanneer ik op en top verzorgd die winkel in loop. Maar goed...

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zal het aan mijn schoonzusje doorgeven die werkt bij Douglas haha :) :) :)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind Douglas echt verschrikkelijk! Inderdaad die opgedirkte mutsen die stuk voor stuk uitstralen hoe goed ze zichzelf wel niet vinden.
    Je niet fatsoenlijk te woord staan als je niet 'modieus' genoeg de winkel in komt (voorbeeld van Ozgul, ja het is echt waar!)
    Laatst was ik er ook eens omdat ik graag make-up tips wou. Welke foundation het beste bij mijn huid zou passen, welke kleuren oogschaduw etc. Het eerste dat ze vroegen was of ik het ook van plan was om te kopen. Ik was daar natuurlijk nog niet zeker van dus heb geantwoord dat ik het niet wist. Kreeg ik mooi even te horen dat ze dit soort dingen alleen doen als je ook wat bij ze koopt :confused:

AMMEHOELA! Ze konden die foundation dus mooi ergens stoppen waar de zon niet schijnt :) Neeeee, voor mij geen Douglas maar Paris!
    Is vaak ook nog iets goedkoper ;)

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

De winkels van Douglas vind ik overzichtelijker , ik vind ici paris inderdaad ook wat te druk ingericht , maar wat personeel betreft ligt het denk ik gewoon eraan wie je treft , maar bij Douglas heb ik inderdaad wel eens een voorvalletje gehad , ik stond er netjes om te betalen , ik kreeg nog geen hallo of geen doei , geen woord alleen het bedrag om te betalen kreeg ik te horen , toen heb ik die barbie ook gezegd dat een verkooptraining best op zn plaats was bij zo'n onbeschoft personeel , kon het niet laten :D

dus eindconclusie , ici paris dan toch maar ....

18. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik vind beide eigenlijk wel goed. Ze zitten hier allebei, dus ik vergelijk meestal even de prijzen en waar het product het voordeligste is haal ik 'm. Ik heb niet zoveel problemen met de ''arrogantie'' van Douglas. Ik zou denk ik ook een beetje raar gaan doen als ik een hele dag tussen al die luchtjes zou staan, word je toch een beetje licht van in je hoofd lijkt me :D

Flientje

19. Niet meer actief

Dientje, wat een onzin dat je niet in de rij mocht staan.

Ik heb bij douglas gewerkt en ik kan je zeggen ook als werkgever is het een schofterig bedrijf!

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ga ook voor Ici Paris. Net zoals velen hier vind ik de verkoopsters bij Douglas erg arrogant en klantonvriendelijk.

Een tijdje terug was ik bij de Douglas voor een verjaardagscadeautje voor mijn schoonzus. Ze wilde een specifiek geurtje maar ze hadden daar alleen de grote flessen a 100 ml (en dus ook een tuk duurder). Ik vraag aan die verkoopster of ze ook de 50 ml uitvoering hadden. Zegt ze, nee mevrouw, die hebben we niet, want de mensen die dit product kopen zijn de echte gebruikers. :rolleyes: en ze liep zo weg....

Ze zei het ook op een toon alsof ze al in geen jaren meer had gelachen. Ik was echt met stomheid geslagen.

Het enige dat ik goed vind aan de Douglas is dat ze heel leuk cadeautjes in kunnen pakken.

Deel Deze Pagina