Toch een mannetjes konijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ammie1984, 28 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Wij hebben sinds juni vorig jaar twee konijnen. Twee zusjes uit hetzelfde nest; een zwarte en een grijze., Ze staan buiten bij ons in de tuin en gaan erg goed samen..
    nu viel mij op dat de grijze een aardig stuk groter is. Dat is op zich niet zo ‘alarmerend’. Maar nu merk ik ook dat de grijze elke keer achter op de zwarte probeert te klimmen. Zwarte konijn loopt dan elke keer weg. Daarna liggen ze weer lekker naast elkaar.. Maar dat achterop klimmen wordt de hele dag door wel zo’n beetje gedaan/geprobeerd.. dit is mij nu sinds een week of 2 opgevallen…

    kan het zo zijn dat we toch een mannetje hebben die het vrouwtje nu probeert te dekken? Of hadden we anders al veel eerder met kleine konijntjes gezeten?
    Kan dit bv ook pubergedrag van een vrouwtje zijn ofzo?
    Ik heb geprobeerd aan de onderkant te kijken, maar die ziet er op het eerste gezicht vrij hetzelfde uit bij allebei…
     
  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee, zeker geen mannetje. Dan had je nu al een hele hoop nestjes gehad ;)
    Twee zusjes gaat vaak fout. Twee vrouwelijke konijnen sowieso. Beste combi is een gecastreerde ram (man) en voedster (vrouw). Dit is idd hormonaal gedrag maar dit kan echt vechten worden dus pas ermee op..
     
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Met het rijden op elkaar bepalen ze de rangorde, heeft bij konijnen vaak niks te maken met seksisme. 2 vrouwtjes gaan vaak niet goed samen, dus zou het goed in de gaten houden! Zijn de dames gecastreerd? Zo niet zou dat nog een optie zijn, hierdoor wordt het hormonale gedrag meestal minder. Echter is dit voor vrouwtjes wel risicovoller dan voor mannetjes.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    En dit idd :roflmao::roflmao:
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  5. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hahaha ja dan waren er al 100 konijntjes bij denk ik:roflmao:
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  6. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mocht je het echt willen weten dan kan je ze altijd seksen.
    Konijnenmannetjes hebben echt een penis als je een beetje druk rondom het geslachtsdeel geeft. Bij vrouwtjes komt er bijna niets uit.

    Maar 2 vrouwtjes is helaas zoals aangegeven niet altijd een goede combinatie. Bij ons is het echt zover gekomen dat er een allemaal wonden op haar rug had :( ze zaten beide buiten in een groot hok waarin ze konden graven dus ik had er niet altijd zicht op en opeens was ze half kaal op haar rug met allemaal sneetjes :cry:

    Toen moest er door mijn vader nog een groot hok gemaakt worden met graafruimte en toen hebben ze solitair geleefd. Niet helemaal wat ik voor ogen had :(
     

Deel Deze Pagina