Witte keuken of zwarte

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 26 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    668
    370
    63
    Vrouw
    Wij hebben een witte keuken met lichtgrijs (beton-kleur) blad en spatplint. Heel erg blij mee!
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Ik zou niet voor zwart gaan, maar ook niet voor wit.
    Wij hebben houtlook, met een zwarte ombouw en het blad is grijs.

    26DA13C9-3E33-4E39-9F61-C44ACC3DBB83.jpeg
     
    spruitjes en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Wij hebben een zwarte keuken, heel blij mee.
    Hadden eerst een witte.
    Onze keuken is wel heel groot (ruimte echt apart van de woonkamer) en we hebben aan de ene kant alleen maar lades, geen boven kastjes. Het blijft dus heel ruimtelijk en licht.
    Aan de andere kant hebben we een kastenwand, die is legergroen.
    Het aanrechtblad is voornamelijk wit, met een grijze veeg (heel subtiel) er door heen. Zwarte kraan.

    de muren en plafond moeten nog geschilderd worden, maar worden waarschijnlijk of de kleur van een champignon of met een vleugje roze.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Hier hetzelfde, nu 3 jaar.
    Toen kwam die zwarte keukentrend net op gang en ik ken mezelf, ik vind dat even leuk, maar ik kies liever voor iets wat tijdlozer is en ik minder snel op uitgekeken ben, aangezien ik niet elke paar jaar een nieuwe keuken neem.
    Nu verf ik bijvoorbeeld de muur erachter wel in een kleurtje als ik een ander effect wil.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Wij houden niet zo van witte of zwarte kastjes. In ons vorige huis hadden we een aubergine achtige kleur met een wit composiet blad. Onze huidige keuken is een soort van betonlook warm antraciet, met houtdetails (in koffienis en nis in het eiland) met een warmgewalst omgeslagen rvs blad. Was helemaal niet waar we naar op zoek waren, maar we bleven maar teruglopen naar een soortgelijke keuken in de keukenzaak (het eiland had die deuren met houtaccent in open stuk, maar een ander rvs blad), dus daar hebben we toen op voortgeborduurd en zijn met de stalen naar ons huis gegaan.

    Ik ben het met de rest eens dat het echt af hangt van de ruimte en het licht, het is ook altijd erg fijn om stalen te kunnen bekijken in de ruimte. Ik weet niet of dat voor jullie een optie is, levertijden zijn vrij lang momenteel en als het huis nog niet van jullie is/niet af is, dan wordt dat natuurlijk lastig. Wij hebben een jaar gerenoveerd en hadden stalen van de vloer, en keuken om te kijken wat in de daadwerkelijke ruimte (toen die er was, keuken zit in de uitbouw) mooi bij elkaar stond. En dat zag er dan ook weer heel anders uit dan in ons oude huis, maar dat lag er ook wel aan dat zowel de vloer als de keukenkastjes best veranderen bij verschillend licht, dat is met zwart of wit natuurlijk minder.

    Beste advies vind ik om bij verschillende keukenzaken te gaan kijken en gewoon een beetje sfeer te proeven, wij zijn 2x op een heel andere keuken uitgekomen dan we vooraf in ons hoofd hadden, maar er 2x ook gewoon heel blij mee geweest.
     
    femkes vindt dit leuk.
  6. Gloveforever

    Gloveforever Actief lid

    21 nov 2022
    136
    163
    43
    Vrouw
    Wij zijn voor Dark Clay gegaan. Hij wordt nog lang niet geplaatst dus misschien valt het in echt enorm tegen :p
    Aanrechtblad wordt Snowy Ibiza en dan hebben we nog wat houten accenten voor de warmte.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Zwart zou ik zelf niet zo snel doen. Ik zou eerder voor grijs/ antraciet gaan.
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hebben een kastenwand, aanrecht aan muurkant en een kookeiland.
    De keuken is wit, greeploos en hoogglans. We hebben een zwart gemêleerd blad. Én tegels in een heel opvallend kleurtje zodat het geen steriele bende is ;)


    Ik heb geen seconden getwijfeld over een zwarte keuken. Zwarte keukens zijn nu helemaal hip. Net als eikenhouten gelakte keukens. Wit is tijdloos en gaat nooit vervelen (hahahhaa ook ivm continue moeten poetsen hahahaa)
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Tenzij je van plan bent om binnen nu en pak hem beet een jaartje of zeven te gaan verhuizen, zou ik kiezen voor iets wat je mooi vindt. Niet wat wij mooi vinden. Of wat VT Wonen mooi vindt. Dus inderdaad gewoon naar een aantal keukenzaken gaan en model keukens bekijken. Puur op uitstraling, wat spreekt je aan. En dat kopen.

    Als je van plan bent het huis relatief snel te verkopen zou ik voor een witte keuken gaan en alles super neutraal houden.
     
    Neuzeke en femkes vinden dit leuk.
  10. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Dit is onze keuze.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.763
    1.513
    113
    Ik heb de knoop doorgehakt. Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle mooie foto's en tips!

    Ook de tip die ik kreeg van jullie over het feit dat ik het zelf mooi moet vinden en er moet wonen ga ik voor hetgeen ik vanaf het begin al in mijn hoofd had; witte keuken, marmeren blad, zwart apparatuur en een gouden kraan :oops::o:.

    Ik doe het gewoon :D
     
    MamavanDaan, Syane, Liekje81 en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.277
    5.506
    113
    Ons zou het na 1 minuut al vervelen :D

    Ik vind wit al snel fantasieloos. Mocht je voor wit gaan, dan zou ik niet voor simpele frontjes gaan. Buren in de straat hebben witte frontjes met horizontale naden. Dat vind ik er al heel wat mooier uitzien.
     
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Foto als het af is!
     
  14. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.763
    1.513
    113
    Ga ik zeker doen! Het is nog in aanbouw dus je moet even geduld hebben :D
     
    Loveischocola en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha zoveel mensen, zoveel wensen. Hier dus glad hoogglans wit zonder naadjes. Én greeploos! En dat gecombineerd met toffe moderne langwerpige tegels in een tof kleurtje! Houten boomstamplanken aan de muur daar boven, hangende planten erbij. Niets niet saai of vervelen ;)
     
  16. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Hier idem hoor.
    Vind wit echt wel mooi, maar bij een ander.
    Maar ik zou er snel op uitgekeken raken, maar ja wie weet heeft een ander dat weer bij onze keuken.
    Een keuken is iets persoonlijks.
     
    femkes vindt dit leuk.
  17. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Gewoon doen inderdaad.
    Bij ons werden we steeds weer in twijfel gebracht bij de keukenzaak.
    Vond het mooi, maar ook wel een spannende combinatie, vooral omdat onze kastjes bijna allemaal een andere maatvoering hebben aan de lage kant.

    Ik vind het niet storend en ben blij dat we gedaan hebben wat wij wilden.

    Succes met het verder plannen van de keuken, ik vond het leuk en spannend tegelijk.
     
    femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina