Alfa 147 & bugaboo.. gaat dat samen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beeps, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    meiden,

ik moet een nieuwe auto kopen omdat er een kleintje onderweg is, rijd nu een sportmodelletje dus dat wordt lastig!

nou vind ik de alfa 147 erg stoer, (en ik heb een heeeele gave op het oog) maar ik vraag me af of de bugaboo (incl reiswieg) er in past.. en aangezien die nog in bestelling is kan ik het niet proberen, heeft iemand ervaring met deze combinatie?

alvast bedankt!

groetjes,
    Bianca

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Nouja met een beetje kofferbak kom je heel ver.
    Ik heb een golf 1 cabrio en kan je vertellen de kofferbak is niet groot, maar de bugaboo en de maxicosi mura passen er allebij in (ja natuurlijk niet tegelijk :p )

3. SandraLizz

SandraLizz Actief lid

12 jun 2009
    244
    0
    0
    Wij reden een alfa 147 met Joolz Bloom. Die zullen ongeveer vergelijkend zijn.
    De kofferbak is niet erg groot maar het lukt wel. Of de bak er ook bij in past weet ik niet, dan zal in ieder geval de hoedenplank eruit moeten. Ik zette de bak eigenlijk altijd op de achterbank.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben een alfa romeo 156.. bij ons gaat maar een klein deeltje open van de kofferbak.. wij hebben een quinny buzz 4 omdat je die zo klein kan opvouwen nou ka je vertellen het onderste gedeelte pas erin.. maar de bak niet;):).. die hebben we op de achterbank:D

nou is het zo dat bij de 147 de hele kofferbak open kan incl. raam..
    dus je hebt een kans dat het dan wel past..

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik kan je niet adviseren over de 147 (mooir auto trouwens) maar ik heb ook een vrij kleine kofferbak in mijn BMW Z4. Bij het kopen van de kinderwagen ben ik met verschillende kinderwagens en de verkoopster naar de auto gelopen om te kijken welke past. De Bugaboo is daarbij als winnaar eruit gekomen.

Het onderstel past prima, voor de reiswieg erbij moet ik eerst wat kunst- en vliegwerk uithalen maar dat past wel (ik gebruik meestal de maxi cosi). Maar volgens mij is de kofferbak bij de AR een stuk hoger dan bij de Z4 dus heb jij er geen problemen mee.

6. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    super, bedankt voor alle reacties.. dan denk ik dat het inderdaad wel goed komt..

inderdaad een goed idee om de reiswieg op de achterbank te doen!

ik ga vanmiddag kijken! hoop dat ie niet tegenvalt!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

we love alfa :D mooie sportieve auto...
    mijn man houd van sportieve auto's en ik wou een gezinsauto.. nou 1+1=2.. we hebben 5 deurs en toch de pk's die manlief zo graag wou houden..

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @mrsNunke, klinkt gaaf! tis echt een prachtauto inderdaad.

alleen degene die wij gister hebben bekeken bleek in het echt toch erg afgetrapt, heel erg jammer!

maar we hebben gelukkig nog even, als ik in december maar een nieuwe auto heb!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Denk dat het wel gaat passen... alleen ff iets anders. Met kinderen moet je vaak nog veel meer meeslepen, soms een campingbedje/tas met verzorgingsspullen en weet ik veel wat voor berg nog meer. Zeker als je een weekendje weg gaat.
    Zou je niet liever een echte gezinsauto willen hebben?

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een chevrolet matiz en daar past ie prima in, de reiswieg wel op de achterbank.
    Maar zodra ze in de wandelwagen zitten past alles gewoon in de kofferbak.

Daarnaast hebben we nog een renault laguna station, daar kan alles in!

11. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @ debby82..

deze auto is meer voor als ik alleen op stap ga met de kleine.

we hebben een nog een Audi A4 voor grotere afstanden, en uitstapjes met het gezinnetje.. en daar moet alles toch wel in passen dacht ik zo.

maar bedankt voor het meedenken, als beginnende moeder hoor ik graag alle tips!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Trouwens... bij de meeste babywinkels mag je de kinderwagen ook wel even passen in je auto.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok ik snap het! Ik weet niet waar je woont/de alfa wil uitproberen? Maar als het in de buurt van Zaandam is mag je mijn bugaboo wel komen passen?

14. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    @debby, wat lief dank je, maar ik woon in den haag.. en zoek dus ook hier in de omgeving naar een auto..

@consider, ik heb de bugaboo nog niet (komt half september, tegelijk met kamertje) en ik heb ook nog niet de juiste auto, dus dat passen wordt een beetje lastig!

maar bedankt dames!

Deel Deze Pagina