Pfffff, net fikse ruzie aan de telefoon gehad met de huisartsassistente. Ik snap nu ook beter waarom sommige mensen 's avonds de HAP maar gaan bellen. Misschien heb ik me aangesteld hoor. Maar Aiden en Finley hebben al sinds donderdag koorts, minimaal 39 graden en sindsdien geef ik ze dus ook paracetamol zetpillen wat ik ze liever niet dagenlang/tijdenlang wil geven. Finley heeft daarbij ook nog ernstige diarree en slaapt 's nachts slecht. Hij heeft net 3 weken geleden een dubbele oorontsteking gehad. Eten doen ze beiden niet goed, maar drinken gaat gelukkig redelijk. Had ik nog langer moeten wachten? Had ik het nog langer moeten aanzien, ondanks nu dag 5 koorts? Ik wilde eem afspraak maken. Maar de assistente kon door de telefoon de diagnose stellen dat het vast een virus was. En dat ze het maar moesten uitzieken. Pardon? We hebben het wel over twee jonge kinderen hier,, waarvan 1 baby! En dat kun je nooit vergelijken met een volwassene die ziek is. Die begrijpen het wel dat ze niet direct op spreekuur terecht kunnen en het eerst maar moeten uitzieken. Ben ik nou zo gek dat ik bepaalde dingen uitgesloten wil hebben (oortjes, keel)? En dat ik nu wil dat de huisarts ernaar kijkt? Begrijp best dat ze niet iedereen op spreekuur kunnen laten komen, maar we hebben het hier oa om een baby! Na enorm boos te zijn geworden (tijd van de maand ook nog eens ), kan ik straks dan toch nog terecht. Heb haar vriendelijk bedankt en opgehangen. Tjongejonge, moet dat nu zo moeilijk gaan? Vrees anders dat ik vanaaf bij de HAP had gezeten wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is. Schaam me ook nog eens dat ik zo boos ben geworden op haar. Zij doet natuurlijk ook gewoon haar werk. Zucht.....
Enerzijds snap ik dat ze moeten filteren bij telefoontjes Maar soms vind ik dat ze doorslaan Gelukkig heb ik nu een huisartspraktijk die nog niet lastig heeft gedaan bij mij, vorige antwoorde vaak 'je hebt er al zo lang last van, kom over een week maar' Beterschap voor je kleintjes. Hopelijk is het snel over
Nou persoonlijk vind ik het ook raar. Ik weet van onze huisarts dat kinderen ALTIJD mogen komen en zelfs voorgaan!! Helemaal de kleintjes. Ik zou over een paar uur terug bellen en zeggen dat het echt niet gaat. Ze moet je uiteindelijk toch laten komen? Rare manier van zaken daar...
Hier is de regel met kleine kinderen langer dan 3 dagen koorts dan wil de huisarts ze zien. Volgens mij staat dat ook zo op internet maar goed. Fijn dat je alsnog terecht kunt.
Ben zelf dokters-assistente en heb dus een bloedhekel eraan wanneer patienten tegen me gaan schreeuwen.Mijn collega's en ik noemen elkaar ook weleens gekscherend vuilnisbakken want mensen denken tegenwoordig dat ze alles maar kunnen zeggen en doen. Ik begrijp jou ook wel want je wil gewoon dat je kindjes even worden beoordeeld.Tegenwoordig is het koorts protocol ook verschoven naar 5 dagen ipv 3 dagen en sommigen assisenten zijn gewoon heel erg van het triageren.Wordt vaak ook van bovenaf heel erg opgedrongen. Ik triageer ook maar wij hebben het voordeel dat we vaak met 3 artsen zitten dus bij ons is er in wezen altijd ruimte op het su. Ook zijn wij zeer laagdrempelig en al helemaal met kinderen. Misschien zou je nog even bij de assistente langs kunnen lopen en zeggen dat je het niet zo bedoelde en dat je je er naar over voelt.Zou ik heel erg waarderen. Sommigen mensen lijken weleens te vergeten dat wij ook mensen zijn met gevoelens. Ik zou een klote dag hebben wanneer mijn werkdag direct zo zou beginnen. Succes en beterschap voor je kinderen.
Kinderen die langer dan 3 dagen koorts hebben MOETEN komen bij onze dokter dus vraag even aan de dokter wat hun beleid is. Vind het echt raar.. Echt kom maar voor je kinderen op is helemaal niet erg.
Aangeven bij je huisarts. Desnoods aangeven dat je er een klacht van wil maken dat er zo makkelijk omgegaan word met zieke kindjes. Heeft voor mij wel geholpen en sindsdien nooit meer problemen gehad. Ook werkt het om rustig aan te geven dat je ondanks de mening van de assistente toch wil dat de dokter er even naar kijkt. Jij bent tenslotte de moeder van de patiënt. Veel beterschap met je kids
Ook weer zoiets om direct weer een klacht te willen indienen.Lijkt ook tegenwoordig trending te zijn. Spreek het gewoon even uit met de assistente.Voor haar weer een leermomentje en scheelt een hoop papierwerk om niks.
Als de assistentes dan eens wat minder proberen een diagnose te stellen via een telefoon dan hoeft men ook wat minder boos te worden. Ik snap dat jij het niet fijn vind als een patient boos word op je maar ik kan mij heel goed voorstellen dat als je in de situatie van TS zit je gek word als zo'n assistente zegt dat je niet mag komen. We hebben het wel over 2 kleine kinderen. Godzijdank mogen de kinderen hier altijd komen en doen ze daar niet eens moeilijk over. Ik vertel trouwens ook niet altijd tegen de assistente waarom ik langs wil komen, gaat haar niets aan. Maar nogmaals, hier doen ze gelukkig niet moeilijk dus nooit boos geworden.
Vindt zelf dat als jij naar de ha wilt gaan dit gewoon moet kunnen? Dat hele diagnose stellen via een telefoon interesseerde me niet eens... Ik wil langs de ha klaar.... Snap niet dat dit niet kan en zeker in jouw'n situatie.
Kijk, en daar ga je mis. Dit is juist de functie van de assistente, anders kan er ook gewoon een receptioniste zitten om afspraken te maken... Ze moet niet op de stoel van de dokter gaan zitten, maar ze moet wel een inschatting maken of het nodig is dat je komt.
Wij zijn opgeleid om te filteren Wij worden jaarlijks bijgeschoold en je hebt nu eenmaal hele vervelende mensen. Niet de ts maar over het algemeen zijn veel mensen ronduit onbeschoft en hebben zo nu en dan een opvoeding nodig en anders mogen ze vertrekken en een andere arts zoeken. Dan moet je het trouwens erg bont maken.
Tja er is niet altijd plek voor iedereen. Als 60 mensen die dag bellen kunnen ze echt niet door 1 huisarts gezien worden op die dag. De doktersassistente is ervoor opgeleid om onderscheid te maken wie vandaag moet komen en wie een dagje of twee kan wachten. Zonder de drs ass zou het een giga chaos worden. Ts vervelend dat je je niet gehoord voelt en ik snap dat je graag gezien wordt. Koppel dit ook terug naar je huisarts dan kan hij/zij dit met de drs ass bespeken
In het geval van TS vind ik het heel terecht dat ze vandaag een afspraak krijgt. Huisarts moet de kindjes gewoon even zien. Maar niet aan de ass uitleggen waarom je naar de ha wil vind ik onbegrijpelijk? Het is haar werk notabene. Zo kan ze een goede inschatting maken hoe lang de afspraak moet duren/of iets spoed heeft. Ik kom niet vaak bij de ha, maar vind het niet meer als normaal dat je de ass uitlegt waarom.
wat ben ik blij dat we hier gewoon de kinderarts hebben. ons manneke heeft sinds gistermiddag hoge koorts. rond de 40 steeds. en ik ka vandaag meteen terecht. hij heeft er ook keelpijn bij dus ik denk zelf ene keelontsteking. ik krijg lang niet altijd wat mee. kom ook wel eens voor niks maar gewoon ff luisteren. vind dat toch prettig. geeft moeders een hoop rust. hier is de regel nog wel na 3 dagen koorts zowiezo voorstellen. maar goed eerder kan dus ook hihihi. succes met je afspraak
Ik vind het ook belachelijk. Als een ouder zich zorgen maakt, moet er naar de kindjes gekeken worden. Desnoods maak je een aantekening in het dossier, als een ouder 3 keer met gezonde, fitte kindjes naar het spreekuur komt, maar daarvoor? Waarom zou je de bezorgdheid van een moeder in twijfel trekken? Ben nog steeds dolblij met onze huisarts. Hier wordt er niet eens gevraagd waarvoor je wilt komen, tenzij het echt heel erg druk is (en dat is me in de afgelopen anderhalf jaar nu één keer gebeurd).