Baarmoedermond weg??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Andrea001, Jul 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi dames!

Ik heb een (misschien domme) vraag. Ik ben nu 14 weken zwanger en ik voel m'n baarmoedermond niet meer :oops: . Spoorloos verdwenen :rolleyes: ... Hoe kan dit?

Verder voel ik me nog steeds heel erg moe en ben veel draaierig en duizelig, tegen flauwvallen aan. Hebben jullie enig idee hoe dat komt? Ik heb nog niet echt kunnen genieten van m'n zwangerschap. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik veel minder klachten gehad. Is elke zwangerschap dan anders?

Alvast erg bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Andrea,

zoals je zelf al zegt, elke zwangerschap is anders. De ene zwangerschap kun je fluitend zonder klachten doorgaan, de volgende kan veel intensiever zijn. Doorgaans zijn tweede en volgende zwangerschappen wel zwaarder. Je hebt dan al een kindje rondlopen dat tijd en energie vraagt. Dus je rust minder. Ook is je lijf niet meer zo strak als eerst. Verder ben je inmiddels weer iets ouder, en dat kan ook maken dat het wat zwaarder is. Dat je moe bent en duizelig, het kan door de zwangerschap komen, het kan ook te maken hebben met een lage bloeddruk. Eet regelmatig, drink voldoende (water) en neem je rust. Ga op tijd naar bed 's avonds. Ook al heb je weinig energie, beweeg wel voldoende.
    Dat je je baarmoedermond niet meer voelt kan komen doordat de positie ervan verandert door de groei van de baarmoeder. Dit is niet erg. Het is trouwens nergens voor nodig om daarnaar te voelen. Het geeft geen informatie en is niet nuttig, ik zou het dan ook nalaten.

Mirjam

3. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Mirjam, bedankt voor je antwoorden!

Share This Page