Witte Le Creuset braadpan

Discussie in 'De lounge' gestart door Asssepoester, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Hoi ladies,

Na lang wikken en wegen ben ik er eindelijk uit welke maat/vorm Le Creuset braadpan ik wil, maar ik twijfel ontzettend over de kleur.
    Een witte vind ik het mooist en staat ook leuk in mn keuken. Ben alleen bang dat er gauw vlekken in gaan trekken en dus niet lang mooi wit blijft.
    Duss wie heeft er hier een witte en wil haar ervaringen delen? Dank alvast!

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik heb ze van Ikea en die blijven vlekkeloos. Dus dan moet dat met le creuset helemaal wel goedkomen lijkt me ;). Zo niet zou ik een klacht indienen haha.

Asssepoester vindt dit leuk.
  3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb de rode en de binnenkant daarvan is wit, maar nog nooit een verkleuring in gehad.

4. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Thanks! Ik begon te twijfelen omdat de buitenkant van een witte mat is en niet zoals alle andere kleuren glazend. Weet niet waarom, maar het zag er vlekgevoeliger uit. Ik ga het toch bestellen :)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De matte is vlekgevoeliger dan de glanzende. Het werd mij in de winkel afgeraden om een witte te kopen zelfs. Ik heb nu een paarse, maar ook mat, en daar zitten wel een paar kleine verkleuringen op aan de onderkant (waarschijnlijk van het vuur, want op ons oude fornuis stond ie wel eens scheef op de pit omdat er een andere grote pan naast stond).

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb al jarenlang enkele Le Creuset pannen (geen witte), maar eigenlijk zijn ze allemaal wel verkleurd. Het zijn gebruiksvoorwerpen, dus ik vind het niet erg. Ik moet er wel bij zeggen dat de pannen hier intensief worden gebruikt.

Ik heb overigens ook een goedkope braadpan van de Lidl en het verbaast me hoe goed de kwaliteit is. Deze verkleurt niet, of in elk geval niet zichtbaar. (De kleur is donkergrijs, bijna zwart.) Mijn braadpannen van Le Creuset hebben allemaal een donkere kleur aan de buitenkant (wel mat overigens; niet alleen de witte zijn mat), maar de binnenkant is licht. Na een aantal keer urenlang stoofvlees sudderen, trekt de bruine kleur van het stoofvocht er echt wel in Tja, het is niet anders. Het hoort er gewoon bij.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb al een aantal jaar een lichtgrijze, glanzende en die is nog helemaal netjes

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.895
    113
    Lees mee. Wil graag een roze.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind witte pannen altijd zo hoor eruitzien. Al die stukken eten die je ziet zitten enzo blegh

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Wij hebben de witte grote versie en die werd veel gebruikt maar als je hem goed schoonmaakt krijg je amper verkleuringen! Super fijne pan!

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    De Bijenkorf heeft op dit moment veel korting op deze pannen.

12. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Of bij outlet Rosada, in Roosendaal is ook een Creuset winkel.

13. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Allen dank voor jullie berichtjes.
    Voor alle duidelijkheid ik heb t dus over de buitenkant he? Dat de witte binnenkant met de jaren verkleurd weet ik en vind ik niet erg.
    Maar zou het dus superzonde vinden als aan de buitenkant van mn witte pan al na een paar keer gebruiken vlekken intrekt.
    Anyway, we gaan het zien. Heb het zojuist bij de bijenkorf besteld (met een hele fijne korting!).

Liedx en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    De buitenkant gaat zeker ook verkleuren

Deel Deze Pagina