Hallo, Een half jaar geleden ben ik gestopt met de pil en had vrijwel meteen een super regelmatige cyclus. Maar opeens ben ik nu al 3 dagen te laat, nog nooit gehad dus. Met een dag te laat een test gedaan in de avond, was negatief. Daarnet (3e dag te laat) een test met ochtendurine, weer negatief. Ik heb ondertussen vele verhalen gelezen dat je in het begin niet altijd positief test wanneer je wel zwanger bent, vandaar... Ik had vorige week ontzettende steken in een borst, maar dat is weg gegaan en bijna heel de week ervoor hoofdpijn en een paar dagen misselijk(ik gaf de griekse zon de schuld). Het enige wat ik nu nog voel is een soort licht "zeurend" gevoel onder in m'n buik, absoluut geen pijn. En nog iets opvallends: mijn haar wordt opeens extreem snel vet sinds een paar weken. Ik heb deze vraag al veel gegoogeld, maar kom alleen vrouwen tegen die al een ietwat onregelmatige cyclus hebben, terwijl ik mijn cyclus letterlijk op de klok gelijk kon zetten. Daarom stel ik deze vraag nu al. We hebben voldoende seks met condoom(wat altijd fout kan gaan natuurlijk) en zijn dus niet bewust aan het proberen, maar een baby zou hartstikke welkom zijn! Zijn er hier vrouwen (met een hele regelmatige cyclus) die mij raad kunnen geven? Begin ook een beetje bang te worden dat het iets anders kan zijn... Bedankt! Liet
Hoi Liet, herkenbaar verhaal... Het 1e half jaar dat ik gestopt was, was ook ik super regelmatig ongesteld en toen ineens 5 dagen te laat. Had al een paar testen gedaan, maar werd uiteindelijk dus wel ongesteld. Mijn advies is dan om gewoon nog even af te wachten, hoe moeilijk ook... Gebruik je ovulatietesten of temperaturen om je eisprong te bepalen? Ik ben dit op een gegeven moment gaan doen en de keren dat ik later ongesteld werd, bleek mijn eisprong later te zijn geweest. Dit kan bij jou dus ook het geval zijn, dat je eisprong een keer later was. Succes! Hopelijk heb je binnenkort meer duidelijkheid!
Dreamer29, dankjewel voor je antwoord! Nee, eigenlijk heb ik dat nog nooit gedaan. Wel zei mijn moeder opeens dat ze het bij haar pas na een maand kon zien op de zwangerschapstest. Maar dat is al 25 jaar geleden, de testen zouden nu toch wel beter moeten zijn. Ik ben nog steeds niet ongesteld, maar wie weet morgen wel. Ik vind afwachten inderdaad ook heel moeilijk. Zo raar om niet echt te weten wat er is...
Het is heel normaal dat je cyclus soms toch iets langer/korter is, je klachten zijn hormonaal maar dit hoeft niet meteen te wijzen op een zwangerschap. Als je altijd condooms gebruikt, lijkt mij de kans zeer klein (maargoed altijd aanwezig). Enige dat je kunt doen is in de gaten houden en af en toe een test doen tot je ongesteld wordt
heel veel dames hebben zo nu en dan een uitschieter in hum cyclus zitten. Hoe regelmatig hij ook is je kan er soms een uitschieter tussen hebben en dan ineens een cyclus hebben van 30+ dagen. Daarna is hij dan weer gewoon netjes.
Ik had bij mijn middelste een uitschieter. Ik zat netjes iedere maand rond de 28-30 dagen, was allang van iedere vorm van hormonen af. Was eerste ronde dat wij zwanger probeerde te worden en ik kreeg vanaf dag 26 kwaaltjes. Daarom op dag 28 testje gedaan die negatief was. Ik werd maar niet ongesteld en kwaaltjes namen alleen maar toe. Voelde me zwanger, dus ben ook blijven testen . De 6e test, op dag 40 (!) liet opeens een tuurstreepje zien, en op dag 42 een zeer duidelijk positieve test. Bij termijnecho bleek ik een week minder lang zwanger dan gedacht, waarschijnlijk dus een laat ei eventueel gecombineerd met late innestelling. Als ik niet zwanger was geweest, was cyclus dus waarschijnlijk rond 37 dgn geweest. Ik heb sindsdien wel eens vaker een iets langere cyclus er tussen zitten, mijn ervaring is dat die vaak wat meer pms/hormonale klachten geven. Tenminste, bij mij wel. Kans op zwangerschap is klein bij condoom, maar natuurlijk niet 0. Zou in jouw situatie rustig blijven doortesten tot je bloed ziet. Of een tweede streepje. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!