Laat grasmaaien, aso of moet kunnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chrissie, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hey meiden, ben ff benieuwd. Wie vind t normaal om savonds rond 21.00 uur nog gras te maaien? En dan met electrische maaier en zon bosmaaier voor de kanten?
    Ik zou t niet in mn hoofd halen, maar helaas denken er in buurt mensen anders over? Vraag me dus af, is dit normaal of is t wel te begrijpen dat ik t op zondagavond nu minder geslaagd vind...

2. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Nee ik vind dat ook niet normaal en zou het zelf nooit doen.

3. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik vind het zelf bepaald geen schokkend tijdstip eerlijk gezegd?

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik vind het vrij laat...

sinds ik een kindje heb erger ik me rot aan dat soort dingen, savonds boren, buren die weer eens een feestje geven met veel te harde muziek, met deuren smijten, als een idioot voorbij komen scheuren. kan er zo pissig om worden..

de mensen die dat doen zijn of aso's of hebben zelf geen kinderen

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het nog een vrij normaal tijdstip. Deden wij ook vaak rond die tijd. Is de zon van het gras af en een stukje aangenamer om te maaien. Na 22.00 uur vind ik het een ander verhaal worden

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    vind het wel wat laat....kids slapen al en met de ramen open door het warme weer...maakt een takkeherrie die dingen...;) en in het kader van beter een goede buur dan een verre vriend doen wij dat in elk geval niet!

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier wordt ook in de buurt tot laat gemaaid. Onze dochter wordt er niet wakker van, dus ik heb er geen last van verder.

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Toevallig is de achterbuurman ook aan het maaien nu. wel een herrie maar op zich geen last van.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

21.00 uur....kom op zeg, waar hebben we het over. Als het nou 23.00 uur is, ja, dan zou ik het ook irritant vinden. Maar 21.00 uur, nee hoor, dat vind ik nog prima kunnen.

10. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Het gaat mij niet zozeer om het tijdstip maar meer om de zondagavond

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Eigenlijk is tussen 8 en 9 maaien een normaal tijdstip... Want je kan beter niet maaien als de zon nog op het gras staat.
    Ik vind het zelf ook wel eens vervelend, als je kind er wakker van zou worden, maar eigenlijk zijn ze er nooit wakker van geworden (burengerucht).

Maar als het je stoort, zou ik gewoon eens met die mensen praten en gewoon eens overleggen en aangeven dat je kinderen dan slapen.

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook heel vervelend als ik met dit warme weer mijn ramen dicht moet houden omdat mijn buurtgenoten het niet kunnen laten tot laat (goed... in onze straat kan dat ook half twee 's nachts zijn) herrie te schoppen.

Ik zou zelf nooit om negen uur nog gaan grasmaaien met een herriemaaier. Daarbij letten wij er zelf op op zondag sowieso minder 'herrie' te maken dan op andere dagen van de week.

13. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik zie het probleem niet zo, als ze het 2 uur eerder zouden doen staan ze pal in de zon...
    en wat de zondag betreft... mijn man werkt vaak van maandag tot zaterdag dus hij deed het ook vaak op zondag (hebben nu geen gras meer ;))

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @jetje, Tsja, zondag is voor veel mensen hun enige vrije dag. Het is ook maar net waar je woont of het wel of niet gewenst is...
    Wij wonen in de stad, hier is het heel normaal om op zondag te klussen maar hiervoor woonden we in een dorp en werd je wel even raar aangekeken als je dan zou gaan klussen...
    (overigens vond ik dat wel schijnheilig van onze buren, want nee, niet klussen maar zelf maakten ze elke zondag zo'n takkeherrie met alle aanhang en kinderen dat daar geen grasmaaier tegenop zou kunnen...)

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Verschillende reacties dus, haha. Ik zou het niet doen, maar misschien hou ik wel teveel rekening met anderen en met de kids. Die van mij slapen gelukkig wel door, maar zou t zelf wel lekker vinden avond zonder herrie ;)
    Maar t is dus over het algemeen nog wel een normale tijd, weet ik dat ook weer!

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Liever om 21 uur dan overdag als je misschien buiten wil zitten. :) Hoe lang zijn ze bezig? Dat het zondag is maakt voor mij geen enkel verschil.

17. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ben ik het mee eens, waar je je al niet druk over kan maken, manlief gaat straks ook in de reclame het gras maaien ;) en dat het zondag is, ja lekker belangrijk wij geloven niet dus zondag is een normale dag.

18. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Als dat al niet meer kan? Kom op zeg het is toch niet na 22:00! Je moet je niet druk maken over zulke dingen in het leven. Daar is het veel te kort voor.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou er geen probleem mee hebben, ik zou het zelf ook wel doen eigenlijk als we het op andere tijdstippen druk hebben.
    En of dat nu op zondag is, dat is niet mijn probleem. Zondag is gewoon weekend waarin mijn man en ik allebei vrij zijn en dan onze dingen kunnen doen.

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Voor de goede orde: als ik zou weten dat mijn buren het vervelend zouden vinden vanwege dag of tijdstip zou ik beslist kijken of ik het een volgende keer niet op een ander moment zou kunnen doen. Maar dat heeft meer te maken met mijn stelling: als het zo makkelijk en zonder extra moeite te doen mogelijk is een ander gelukkig(er) te maken, waarom het dan niet doen?

Ik zou dus gewoon aan je buur vragen of het voor hem ook mogelijk is het op een andere dag te doen omdat de zondag voor jou een bepaalde betekenis heeft. Niet geschoten...

Deel Deze Pagina