Hallo allemaal, We hebben een lief meisje van 10mnd en qua slapen snachts altijd wel wat 'problemen' gehad. Ze krijgt bv op verzoek en vanaf een uur of 22/23 savonds wilt ze niet meer in haar eigen bed. Wij nemen haar dan bij ons in de kamer wat we geen probleem vinden want we hebben een mooie cosleeper maar dat wilt ze dus niet! Ze wilt niet in de co, ze wilt zelfs niet tussen ons in maar alleen letterlijk aan de borst, de hele nacht. Heeeel soms draait ze om zodat ik ook eens kan omdraaien maar vaak slaap ik heel de nacht in 1 positie en als de andere borst aan de beurt is draai ik om haar heen. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik vind het niet erg om een voeding te geven snachts maar waarom voelt ze zich zelfs niet eens veilig dicht tussen ons in? Wat voor mijn slaap ook beter zou zijn en voor mijn peuter van 3.5, zodra zij wakker wordt en ik moet erna toe huilt de baby totdat ik terug ben... Herkenning, adviezen, tips?
Hmm. Ik voed ook altijd vanuit bed, gewoon liggen, aanleggen en zzzzzz. Maar het begint met dat ze wakker wordt rond 22/23uur? Waar/hoe voed je haar overdag? Onze jongste heeft dit nachtplakken namelijk ook een tijdje gehad, rond de tijd dat ze een jaar was. Ik ben toen ipv in bed, in de schommelstoel gaan voeden. Zittend dus, met kindje op schoot, ipv liggend in bed met haar tegen me aan. Zodra ze klaar was met drinken, weer in ons bed (en zij in cosleeper zonder hekje aan mijn kant). Als ik haar in bed de middernachtvoeding gaf, kreeg ik haar ook niet van de borst. Wilde ze continu opnieuw aanhappen enz. Erg vermoeiend en frustrerend voor beide partijen.
Ik voed haar overdag in een stoel in haar kamer en daarna valt ze prima zelf in slaap in haar eigen bedje. Alleen idd savonds rond 22/23 wil het niet meer lukken. Dus jij bedoelt uit bed gaan in onze kamer op een stoel voeden en daarna in de cosleeper? Ben benieuwd of ze dat zou doen en ze wordt snachts best vaak wakker (elk uur/2uur) dus ik weet niet of ik het zie zitten elke 2 uur uit bed te gaan hihi. Maar het valt te proberen! Of werd ze niet zo vaak meer wakker als je haar dan terug had gelegd? Ik heb het gevoel omdat ze me hoort/ziet ze juist terug naar mij toe wilt.
Ik bedoelde inderdaad dat als ik er speciaal uit ging om te voeden, dan dronk ze meer en langer, en kon ik daarna ook wat langer slapen (en zij zelf ook).