Onze kat krabt schijnbaar het dak kapot van onze buren. Wat ik overigens heel raar vind want onze kat krabt niet. Onze meubels niet, in onze tuin niet nergens niet maar schijnbaar wel op het dak van onze buren. Niet dat ze dat gezien hebben maar ze hebben onze kat wel eens op het dak zien zitten en nu is het al een paar keer kapot gegaan. Hij zou met zijn pootje het leer (wat elkaar overlapt) omhoog doen Dat zit met kleine spijkertjes vast en dat zou hij dus los krijgen... Nu heb ik aangeboden (ondanks dat ik denk dat dit niet onze kat is) om op onze kosten latjes verticaal te bevestigen (rubber lappen liggen horizontaal) Maar ik krijg terug dat hij dat niet mooi vind en dat hij niet zijn tuinhuis aan onze kat aan gaat passen maar wij onze kat maar uit zijn tuin moeten houden... Nou sorry hoor maar wij hebben een buitenkat, komt alleen binnen om wat te eten en verder zien we hem niet. No way dat ik die binnen kan houden. Kinderen rennen hier van buiten naar binnen de hele dag de deur staat open en dat was geen doen. Na zijn operatie moest hij al een week binnen blijven dat is me 3 dagen gelukt toen is hij ontsnapt... Iemand een oplossing? Onze kat heeft verder nog nooit iemand lastig gevallen en de hele buurt weet dat het onze kat is omdat ze ons overal naar toe volgt, netjes blijft zitten tot we klaar zijn met boodschappen/kinderen naar school brengen/etc en dan weer mee terug loopt. Dat is schijnbaar aandoenlijk om te zien dus iedereen weet dat de kat bij ons hoort. Niemand heeft er ooit last van gehad... Keurig opgevoed beestje is het.
nou laat maar bewijzen dat het jouw kat is, zo ja dan zul je toch een oplossing moeten vinden voor het gedrag van jouw kat en daar je verantwoordelijkheid in moeten nemen.
Ik zou aanbieden dat je een expert er naar laat kijken om in te laten schatten hoe de schade aan dat dak komt en of dat van een kat kan komen. Gewoon een dakdekker inschakelen daarvoor. En afhankelijk van wat die zegt verder kijken.
Ik zou eerst uitzoeken wiens kat het is en óf het wel een kat is. En daarna nogmaals voorstellen om iets aan het dak te doen op jouw kosten en zo de kat toch naar buiten te kunnen blijven doen. En als de kat het dan blijft doen kan je er altijd nog voor kiezen om jouw tuin af te schermen. Maar dat is voor later zorg. Wie weet is zijn dak stuk en heeft hij geen poen en vind die die kattentruc wel een mooie oplossing. Weet jij veel.
Als je de oplossing hebt, zou ik hem graag horen.. pff. Hier ook een buitenkat en een buurvrouw die vogeltjes tegen de gezamenlijke schutting aanzet, 3 maal raden wat er dan gebeurd.. kat hele dag op de schutting. Lastige situatie waar je niet uit komt. Al kan je buurman het wel (of niet) bewijzen, het maakt weinig uit. Het is nou eenmaal een buitenkat, die hou je niet meer binnen.
Jeetje wat kinderachtig, neem je de moeite om een aanpassing te doen is het ook niet goed. Voor het zelfde geld is het een andere buur kat. Kan er niet goed tegen, tegen zulke mensen. Niet dat je hier iets aan hebt. Gaat ie maar op wacht zitten, met een emmer water, 1 keer goed mikken dan is ie er vanaf.
Als het daadwerkelijk jullie kat is dan zou ik zorgen dat de kat jullie tuin niet meer uit kan.jullie kat, jullie verantwoording. Maar ik zou dan wel eerst 100% uitzoeken of het daadwerkelijk jullie kat is
Jouw oplossing vind ik een mooie. Of hij moet iets veranderen waardoor de kat er niet meer bij kan of niet meer bij wil Verder is t jammer maar helaas, katten doen waar ze zelf zin in hebben. Je kan hem daar toch niet weghouden
Ik heb dus aangeboden iets aan het dak te doen maar hij vind het belangrijk dat zijn dak er dus ZO uitziet als nu en niet anders. Dakdekker inschakelen is dus geen optie...
Uiteraard maakt het wel uit of zijn dak kapot gaat van haar kat. Zo nee, hoeft ie niet bij haar aan te komen maar moet gewoon het zelf oplossen. Zo ja, dan vind ik dat TS er aan moet bijdragen om het op te lossen. Begint bij de vraag of het klopt en überhaupt wel kan, zo'n dak kapot door een kat.
Ik bedoel puur om in te laten schatten of het wel van een kat kan komen die schade. Vooral omdat jij zelf al inschat dat dat helemaal niet kan. Dan heb je ook officieel iets op papier waaruit blijkt dat dat niet kan en heeft ie geen poot om op te staan.
Dan moet hij niet piepen, want jij weet niet of het jouw kat is. Bovendien vind jij het belangrijk dat je niet onnodig veel kosten maakt voor de problemen van een andere eigenaar. En ik mag aannemen dat meneer niet de hele dag op zijn dak zit om zijn platen te bewonderen toch? Had hij meteen een foto kunnen maken van jouw kat met het bewijs. Wat maken die paar plaatjes dan uit? Je kan altijd een juridisch advies inwinnen, maar ik vind je schappelijk als je de kosten daarvoor wil maken.
Als vast staat dat het jouw kat is die de schade veroorzaakt, zou je een stroomdraadje rond je tuin kunnen spannen. Zo blijft hij binnen jullie eigen tuin en is dan toch buiten. Ik vind dat als jou kat schade veroorzaakt bij een ander, jij je verantwoording moet nemen en e.e.a aan zult moeten passen. Ik snap best dat je buurman hierin zijn medewerking niet direct verleend. Het is zijn beest niet. Wij hebben helaas ook schade ondervonden van een ander zijn kat. Iemand hier op het forum opperde het idee van het stroomdraadje en wij hebben dat weer aan de eigenaar overlegt. Hij heeft het overigens niet uitgevoerd, maar is wel zelf na gaan denken. Deze kat had een vaste route (die dus over onze auto ging), omdat hij niet anders kon. Nu heeft hij een gat gezaagd in z'n tuindeur waar de kat door kan en wij zien 'm nu niet meer en hebben ook geen schade meer aan de auto. Iedereen blij!
Als t jullie kat was dan vind ik inderdaad dat je ervoor moet zorgen dat dr kat geen buren lastig kan vallen. Stroomdraadje kan, of je spant zo'n net over je tuin zodat hij niet de tuin uit kan. Ik vind het ook heel vervelend dat ik last heb van andermans katten. Schijten mijn tuin onder of zitten op de auto en niemand die ernaar omkijkt. In jouw geval is het jouw woord tegen de zijne. Heel vervelend.
Ik heb een kinderopvang. Stroomdraad mag ik dus absoluut niet in de tuin hebben. Kinderen rennen hier deur & tuin in en uit dus dan zouden we de kat aan een riempje in huis vast moeten binden willen we zoiets kunnen realiseren... Ik snap dat als mijn kat overlast veroorzaakt ik daar verantwoordelijk voor ben en ik neem graag mijn verantwoordelijkheid, ook best wel zonder bewijs om de buren te vriend te houden maar ik vind dat ik hier in een hoek gedrukt word waar ik niets mee kan. Ik bied aan op mijn kosten zijn dak te repareren en daarmee vind ik mezelf heel schappelijk. Zeker aangezien mijn kat nog nooit zoiets soortgelijks heeft gedaan en ik nog steeds niet kan indenken dat hij dit gedaan heeft. Kat binnen (de tuin) houden is echt geen mogelijkheid hier dat zou dat beest doodongelukkig maken dus ik ben meer op zoek naar een tussenoplossing die er volgens mij gewoon niet is...?!
Maar het stroomdraadje zet je bovenop je schutting/muur. Daar kunnen de kindertjes denk ik niet bij toch?! Wellicht is het een idee om deze alleen aan de kant van je buurman te doen? Dan kiest je kat waarschijnlijk wel een andere route Je hebt ook van die dingen op sensor die een hele hoge toon geven die je zelf niet hoort. Geen idee of zoiets ook echt werkt, maar het valt te proberen. Die zet je dan aan de kant van je buurman. Die zou hij evt. zelf ook neer kunnen zetten.
Mijn kinderen klimmen nog wel eens op de poort om over de rand te kijken naar ons buurmeisje. Ook al mag dit niet, om dit nu af te leren met een stroomstoot lijkt me wat overdreven De buren waar we het over hebben zijn een paar huizen verderop en aangezien wij een hoekhuis hebben komt de kat daar ook via de andere kant
Sorry ik vind ook dat als het wel jou kat is jou buurman niet op moet draaien voor een oplossing. Als de schade echt van jou kat komt vind ik niet dat hij latjes of iets moet gaan aanleggen. Maar hij moet wel met bewijs komen dat het jou kat is geweest. Wat iemand ook al eerder zei als hij geen centen heeft en leuk met dit verhaal aan komt om het maar opgelost te krijgen. Een degelijke oplossing is er niet echt. De meeste werkende oplossingen zijn alleen niet heel diervriendelijk. Persoonlijk vind ik het ook onzin als mensen zeggen mijn kat is een buitendier. Dan heb je dat de kat zelf aangeleerd. Bij mijn ouders hebben we 4 katten en mijn tante heeft er 8 waar geen 1 ervan een buitenkat is. Ja in een kattenren. Maar echt niet op de straat of bij anderen in de tuin.
Onze kat is als kitten bij ons gekomen toen wij nog in een appartement woonde. Ontsnappen was zijn motto en zodra hij de kans kreeg schoot hij het balkon op of de portiek... Sinds we hier wonen (nu ruim 3 jaar) mag ze naar buiten dus daar is ze inderdaad aan gewend. Terug draaien is dus geen optie. Zeker niet gezien haar avontuurlijke aard...