voedingskussen

Discussion in 'De babyuitzet' started by MLkids, Feb 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MLkids

MLkids Niet meer actief

Wat is nou echt het voordeel van een voedingskussen.

Dit wordt mijn 4e kindje, alle 3 hebben BV gehad en ik heb nog nooit een voedingskussen gehad.

Het enige waar ik voor overweeg een voedingskussen te kopen is voor de nacht. Liggend voeden maakt mij zo slaperig dat ik in slaap val met de baby naast mij. Ik sliep dan altijd vreselijk slecht verder omdat ik bang was dat de baby uit bed zou vallen of mijn man zich op hem zou draaien.

Dus een voedingskussen als scheiding tussen baby en man en als extra steuntje tegen het uit bed vallen.

Of om in mijn rug te leggen tijdens het voeden al liggend zodat ik zelf een steuntje in mijn rug heb (anders lig je ook zo stijf).

Wat zijn jullie ervaringen? Eventueel met foto?

2. Lufdelefie

Nov 3, 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb een voedingskussen gekregen van een vriendin. Dit wordt mijn eerste kindje, dus weet niet hoe het is zonder. Maar nu heb ik er al voordelen aan. Hij ligt savonds gewoon ontzettend lekker, en ook als je zelf even op de bank ligt. En mijn vriend vind hem ook ongelovelijk lekker liggen.
    Maar tijdens het voeden kan je je kindje er lekker op laten liggen. En hoeft het niet constant op je arm te leunen.

3. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Ik volg dit onderwerp mee.

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zwerft mn kussen nog steeds door het bed maar ik gebruik hem alleen als steuntje in mijn rug voor voor de nachtvoedingen. Liggend voeden doe ik sinds de eerste week al niet meer omdat ik dan in slaap val en ik vind zitten voeden prettiger.

Voor het voeden zelf gebruikte ik hem alleen als ik in de rugbyhouding voedde maar dat doe ik nu eigenlijk ook niet meer.

Ik had mijn kussen al een aantal jaren en nu heb ik heb eigenlijk voornamelijk gebruikt in de zwangerschap om mee te slapen.

5. Danoek

Danoek Bekend lid

Nov 30, 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik kon hem tijdens mijn vorige zwangerschap goedkoop overnemen van een kennis en het leek me ideaal. Heb hem uitgeprobeerd met slapen als ondersteuning van buik en/of knieen; geen succes. Na de zwangerschap gebruikt bij het voeden; net zo makkelijk zonder. Uiteindelijk gebruikt in de box als ondersteuning bij zitten en als soort stoeltje. Al met al vind ik het een onding. Maar ik weet dat er veel mensen er bij zweren en het een echte aanrader vinden.

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik had er een met bolletjesvulling van Prenatal. Ik heb er vooral tijdens de zwangerschap veel aan gehad. Met voeden verschoof hij steeds dus heb ik voornamelijk gewone kussens gebruikt.

7. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

Jul 28, 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Net als Danoek heb ik hem hier nooit gebruikt. Althands wel geprobeerd maar vond het helemaal niets. Maar hoor ook een hoop die erbij zweren.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Hier de eerste. Heb hem ook klaarliggen. Lijkt me strakjes prettig in bed, voor de geboorte met liggen,na de geboorte met voeden op bed. Misschien als rugsteun voor mij. Ook leuk,met speciale hoes erom is het een lekker zitje voor de baby

9. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben wel benieuwd welke jullie fijner vinden.
    Bolletjes of watten en welk merk of van welke winkel?

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb met bolletjes, form-fix. Na 11 jaar nog steeds goed (heeft wel 8 jaar in de kast gelegen). Heb ook een rechte gewatteerde maar vind deze fijner en hij is zo stevig dat hij wel genoeg ondersteuning biedt en de bolletjes niet wegrollen naar een ander deel van het kussen. Deze bevalt mij dus prima (als ik hem gebruik ;)).

11. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Het enige waarvoor hij hier gebruikt is dat was toen onze dochter net kon zitten maar nog wat onstabiel zat, dan lag hij hier in de box... Dat ze zich niet kon bezeren als ze uit balans raakte...

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik heb ook de FormFix.
    Ik werk in de zorg en deze gebruiken we bij sommige bewoners in bed om hun te ondersteunen.
    De FormFix is volgens mij wel zo'n beetje de grootste en langste en blijft het beste in vorm.
    Een mevrouw heeft sinds een week of 3 een kussen van de Hema, op zich niet verkeerd, maar word toch snel wat slapper. (die mevrouw heeft hem voortdurend in bed, in rug, tussen knieen enz)

13. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Klinkt goed die form fix en ze zijn niet eens zo duur zie ik.
    Bedankt voor de tips!

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Mijn formfix was 55 euro,daar zat al een losse hoes bij. Die kosten ong 18euro

Share This Page