Sorry meiden, maar ik wil deze vraag toch ff stellen... Een paar weken geleden viel het mij op dat ik witte ontlasting had. Daarna kreeg ik weer eens last van obstipatie en na bijna 9 dagen heb ik met heel veel pijn en moeite mijn ontlasting gehad. Het eerste gedeelte was kei hard en daarna werd het weer soepel. Het deed echt vreselijk zeer. Wonder boven wonder geen aambeien, tenminste, niet uitwendig. Ik dacht ze zullen wel inwendig zitten, dat kan niet anders door dat persen. Maar ik heb nooit pijn gehad en kon gewoon weer naar de wc. Paar dagen later weer naar de wc en toen zat er allemaal bloed door mijn ontlasting. Geen bloed bij het afvegen, maar echt alleen door de ontlasting. Daarnaast wederom witte ontlasting en ontlasting met slijm. De witte ontlasting is weggegaan, maar af en toe bleef er wel bloed in zitten. Nu sinds twee dagen moet ik in de avond naar het toilet en dan zit er niet alleen bloed door de ontlasting, maar ook op het wc papier. Gisteravond was het best veel vond ik. Maar ik heb echt helemaal geen pijn als ik naar de wc ga, dus ik denk zelf niet aan inwendige aambeien. Dan had ik toch pijn moeten hebben? Vanochtend geen bloed bij de ontlasting gehad. Af en toe pak ik lactulose om obstipatie te voorkomen. Dat is misschien 2x per week 15 ml. Ligt aan mijn darmactiviteit. Wil die pijnlijke stoelgang van een paar weken terug voorkomen... Zou de ontlasting daardoor wit worden?? Het drankje zelf is kleurloos. Omdat ik helemaal geen last heb tijdens het toiletteren en ook geen aambeien lijk te hebben is mijn man bang dat het iets met mijn darmen te maken heeft. Hij wil dat ik het ff vraag aan de VK of HA, maar dat vind ik zo genant... Daarom eerst maar ff op het forum, sorry meiden! Herkent iemand bovenstaand probleem?
Naar de huisarts! Bloed door je ontlasting is zeker niet normaal. Bij aambeien of een wondje ligt bloed op je ontlasting en zit het er niet doorheen. Witte ontlasting kan met je lever te maken hebben. Dus belangrijk dat je ernaar laat kijken.
Ik zou het toch maar bespreekbaar maken. Voor zover ik weet wordt je ontlasting niet wit van lactulose. Het KAN met je lever/gal te maken hebben. Zou het toch navragen, is voor hun niet meer dan normaal hoor! Succes!
Witte ontlasting is niet normaal! En bloed bij je ontlasting ook niet. Ga aub gauw naar de huisarts en laat t nakijken. Succes!
Zeker weten de arts inschakelen!! Witte ontlasting is meestal een gevolg van problemen met lever, galwegen of alvleesklier. Bloed is ook reden om asn de bel te trekken. Zeker als het vermengd is met ontlasting, bij aambeien ligt het bloed er altijd op.
hoho, niet gelijk panieken dames . Witte ontlasting hoeft niet gelijk aan je lever/gal oid te liggen. Als je ene flinke griep of iets anders te pakken hebt kan je het ook hebben. Toch, als het langer aanhoudt zou ik zeker medisch advies inwinnen. Bloed hoeft op zich ook niets te zijn (wat je schrijft inwensige aambeien), maar bloed 'door' de ontlasting, dus niet alleen erop, dat is niet goed. De combinatie aan klachten die je omschrijft vragen toch wel om er even naar te kijken. Waarschijnlijk is het niets ernstigs, maar better safe than sorry!
Eens, en bloed bij ontlasting is ook niet per definitie erg. als het donker bloed is, komt het van binnenuit en is het verstandig contact met je huisarts op te nemen, bij helderrood hoef je je echt niet meteen zorgen te maken. Maar even langs de huisarts, als is het maar voor een portie geruststelling kan natuurlijk altijd!
Ok, dank voor jullie reacties. Ik had inderdaad ook al gelezen dat witte ontlasting te maken kon hebben met gal enz. Aangezien ik zo ontzettende maagzuur heb weet ik het daaraan. Wat betreft het bloed, het is helder tot donkerrood door de ontlasting. Het verschilt nogal eens van kleur. Het bloed dat ik de afgelopen twee dagen óp de ontlasting heb liggen is helderrood. Ga toch maar eens even bellen morgen... De HA is nu niet meer bereikbaar.
Ik zaai geen paniek maar witte ontlasting is wel altijd een gevolg van disfunctioneren van lever/gal/alvleesklier. Wat de oorzaken daar dan weer van zijn kan uit diverse dingen bestaan, zoals een flinke griep. Deze organen zorgen namelijk voor de typerende bruine kleur vd ontlasting (mn bilirubine). Als deze stof niet in de darmen terecht komt kan ht zijn dat ergens een verstopping zit. Dat kan een gevolg zijn van bv de obstipatie die ts beschrijft. Sowieso even een arts op de hoogte stellen. Ook al is het waarschijnlijk iets onschuldigs, je weet maar nooit.
Hoi, Is die witte ontlasting wel echt ontlasting? Of zou het missschien ook slijm vanuit je vagina kunnen zijn? Dat heb ik namelijk ook weleens En heb ook zeker wel eens bloed bij de ontlasting maar dat is echt omdat ik een moeilijke stoelgang heb en dan gewoon een beetje uitscheur.... Je mag gerust elke dag lactulose nemen hoor! Ik neem om de dag een zakje movicolon, werkt super! Succes! Liefs
Het is echt ontlasting. De ontlasting is gewoon wit uitgeslagen... Ik heb inderdaad ook wel eens slijm, maar dat is het echt niet. Het is echt wit/ grijs van kleur...
Ik denk dat ik de reden van de witte ontlasting gevonden heb... Ik gebruik al een hele tijd Antagel omdat ik zo'n last van maagzuur heb... Even online opgezocht: witte ontlasting Antagel en ik krijg dit: Zelden Maagdarmklachten zoals misselijkheid, braken, diarree of juist verstopping. Door dit medicijn kan de ontlasting wit verkleuren. Dit is onschuldig. De reden voor het bloed door de ontlasting kan ik niet vinden. Maar goed, zal de huisarts morgen sowieso ff bellen.
Ik bleek Colitis Ulserosa te hebben. Begon ook met bloed door de ontlasting. Dacht ook eerst aan inwendige aambeien. Bij 36 weken zwangerschap werd het zo erg dat er ook slijm bij kwam. Ik zou toch even naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar een darm arts.