Zoontje (2,5 maand) drinkt (te?) veel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Leliana, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje is nu 11 weken oud en ongeveer 6,5 kilo.
    Hij krijgt per dag 5 flessen (AH comfort) , schema ziet er ongeveer zo uit:

08.00 - 210/7
    12.00 - 180/6
    16.00 - 210/7
    20.00 - 210/7
    00.00 - 150/5 (ook wel eens 180/6)

Met de laatste fles ligt hij in een diepe slaap. Hij drinkt echter wel alles op binnen 20 minuten. Dus voor mijn gevoel heeft hij het laatste flesje echt wel nodig..
    Sinds dat hij 6 weken oud is slaapt hij door.
    Ik moet hem 's morgens echt wakker maken voor het eerste flesje. Als ik dat niet doe slaapt hij rustig door tot 10.00 uur en kom ik in de knoop met zijn voedingen.

Ik vraag mij af of ik het schema beter anders aan kan pakken? Krijgt hij nu misschien te veel? Hij laat nooit wat staan...

Mag hij met dit warme weer ook wat anders drinken? Thee of zo? Of is hij daar nog te jong voor?
    Ik doe nu vaak 20cc extra water in het flesje omdat hij enorm veel zweet en dus best wel wat vocht verliest..

Groetjes, Leliana

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Leliana,

Het drinktempo van je zoontje is prima. Het is inderdaad goed om met dit warme weer wat extra te drinken te geven. De hoeveelheid die je geeft is goed. Rooibosthee, water of hele slappe thee is bijvoorbeeld prima. Het advies is om per dag maximaal 30 schepjes voeding te geven, nu zit je er iets boven.

Hij is nog net wat te jong om de laatste fles eraf te doen. Je zou kunnen proberen om per dag 5 flessen van 180/6 te geven.

Groeten,
    Astrid

3. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hoi Astrid,

Bedankt voor je antwoord!
    Ik ga proberen om het laatste flesje 120/4 te doen.
    Als ik overdag ga knoeien met de hoeveelheden dan is hij niet verzadigd en ontevreden.

Fijn om ook te weten dat hij wat anders mag drinken.
    Ik zal hem straks eens 20cc thee aanbieden.. kijken of hij het wel lekker vind! :D

Groetjes, Leliana

Deel Deze Pagina