Peuterspeelzaal; 1 ochtend of 2?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Woezel 25, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

even een vraag. Onze kinderen gaan 1 dag naar de kinderopvang. Alleen maandag (ik werk maandag, donderdag avond en vrijdag, de donderdag avond en vrijdag is mijn man thuis). De kids zijn dus 1 dag in de week 'weg' en de rest zijn ze altijd thuis.

Nu zitten we te twijfelen of het niet goed is voor ozne oudste dochter (2 jaar en 8 mnd) om naar de peuterspeelzaal te gaan. Maar we zitten te twijfelen of we dan 1 ochtend doen of 2. Ze gaat natuurlijk al 1 hele dag naar de opvang. Maar is 1 ochtend psz niet te weinig om leuk te zijn?

Dus mijn vraag; icm de hele dag kdv, 1 ochtend psz doen of 2 ochtenden psz...?

Groetjes!

2. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    Hier ook maar 1 dag KDV en mijn oudste is toen hij 2 was begonnen met 1 ochtend PSZ.
    Hij vind t erg leuk en toen hij ruim 2 1/2 was is er een ochtend bij gekomen. Je kunt dus ook beginnen met 1 ochtend, leuk genoeg is 1 ochtend zeker. Hier gaan er iig meer kinderen maar 1 ochtend.
    Het is wel zo dat sommige knutseldingen enzo verspreid worden over 2 dagdelen en als ze maar 1 ochtend gaan maken ze dan minder.

Maar ik heb nooit t idee gehad dat mijn zoontje daar problemen mee had.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb je de keuze wel? Hier is afname van twee dagdelen verplicht, je kan er niet maar één kiezen. Of nou ja, het kan wel maar je betaalt gewoon de volle mep.

Mijn oudste gaat 4 dagen (dagdelen dan) naar de psz en vindt het helemaal geweldig, ze verveelt zich ook echt behoorlijk thuis dus ik zou zeker voor 2 dagdelen kiezen, maar goed, ik ken jouw kinderen natuurlijk niet.

4. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    Verschilt geloof ik per psz of je de keuze hebt. Hier in de stad idd verplicht 2 dagdelen maar gekozen voor psz in dorp hiernaast, daar heb je de keuze, 1, 2 of zelfs 5 als je zou willen ( zolang je maar betaald haha)

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij kunnen inderdaad kiezen, 1,2 of 3 dagdelen. Je betaald hier ook per dagdeel. Dus neem ik 1 dagdeel hoef ik niet voor 2 te betalen zeg maar.

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Hier ook 1 dag kdv en vanaf september gaat ons zoontje ook 1 ochtend psz erbij. Heb dus nog geen ervaring.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle en Jitte zijn altijd 2 ochtenden naar de PSZ gegaan en daarbij nog 1 dag naar het KDV. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik had wel de dagen wat verdeeld over de week, Jelle ging ma en wo naar de PSZ en vrijdag KDV. Tussendoor dus steeds een dag vrij. Jitte ging ook op ma en wo naar de PSZ, maar dan op do naar het KDV, omdat Jelle op vrijdag vrij was van school in groep 1 en 2.

Nu zitten ze allebei op school en weet ik niet wat ik met al die me-time aanmoet... ;) :D

Edit: Overigens mag je bij ons ook kiezen voor 1 dagdeel, maar geven de leidsters wel aan dat ze liever 2 dagdelen hebben ivm het wennen. En ook met activiteiten hebben ze vaak wel 2 dagdelen nodig om knutsels af te maken ed. De ene dag schilderen ze iets wat moet drogen om het de 2de dag te kunnen beplakken of er iets van te maken.

8. suusje1982

suusje1982 Actief lid

Aug 7, 2013
    363
    0
    0
    Ik zou voor twee gaan! Onze dochter gaat ook gecombineerd naar de opvang en peuterspeelzaal. Gaat prima hoor, een dagdeel lijkt me ook zo sneu en alleen maar lastiger te wennen voor je kind en mee te komen met de rest van de groep. Een ochtend of middag is ook maar 2,5 uur.

Hier gaat ze maandagochtend psz, woensdag hele dag kdv, donderdagmiddag psz.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx meiden, voor de reacties!

Share This Page