Wanneer mutsje af

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Vanes, Apr 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Hallo allemaal,

Wanneer ongeveer kan het mutsje van de baby zijn/ haar hoofdje?

2. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Bij ons is het mutsje na bijna twee weken afgebleven (binnen dan). Dat was rond 22 oktober. Is ook wel een beetje afhankelijk van je kindje (houdt het zichzelf goed warm?) en de omgevingstemperatuur.

Twee weken was ook wat de wijkverpleegkundige van het CB aangaf.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wanneer je kleintje haar temp goed vast kan houden. dus na het wandelen even tempen! zolang het lekkere weer aanhoud en ze heeft een dekentje over haar heen en geen wind moeth et kunnen

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft binnen alleen een paar uur na de bevalling een mutsje opgehad. Buiten heeft ze vaak een vestje aan met capuchon, maar op zich is het niet meer nodig (maar het staat zo leuk ;)).

5. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Eigenlijk heb ik dat heel snel gedaan, ook gezien meneer het voor elkaar kreeg om het mutsje over zijn ogen te krijgen (ik weet nog steeds niet hoe)Ik meende na twee weken....

Groetjes, vonneg

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als je kleintje binnen de temp goed kan houden, kan je het mutsje binnen afdoen. Als je naar buiten gaat, moet je idd even kijken hoe het gaat met de temp van de kleine (hier nog altijd zo een mutsje op als we naar buiten gaan, behalve als het echt van dat lekkere zonnige weer is, dan doen we geen mutsje op)

7. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn zoonstje had veel moeite om zjin temp vast te houden, dus hij heeft ook best lang een mutsje op gehad.
    Sowieso wel 2 weken denk ik!
    Buiten een heel stuk langer, maar wij zaten ook in de winter periode.
    Ik denk wel een paar maand, maar kinderen koelen in het begin snel af hoor!
    Ik zou hier erg goed op letten!

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft nog steeds dr mutsje op.. ;)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    C heeft alleen de 1e dag een mutsje opgehad. Hij kon zich prima op temperatuur houden.. Maar dat was in een ziekenhuis in augustus. Daar is het toch altijd wel warm. Thuis kun je misschien even kijken of de temp goed blijft..

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Sven heeft binnen nooit een mutsje op gehad, alleen buiten tijdens het wandelen en in de auto tijdens de winter, maar ook daar zijn we al snel mee gestopt. 't is een beertje van een vent en houdt heel goed zelf z'n warmte vast, hij is eerder te warm dan te koud

11. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    hier het mutsje binnen 1 week opgehad, en buiten nog een aantal weekjes

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    daan heeft iet lang een muts opgehad hij had een best groot hoofd hihi en met een wek was hij af. daan kon zich al heel snel goed warm houden

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hier binnen nooit een mutsje opgehad, buiten een weekje. Maar ja, Merel is midden in de zomer geboren....

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft snachts nog steeds muts op (maar wij hebben raam altijd openstaan, is lekker fris dus) ... anders krijgt ze een koud koppie.

En buiten ook.

Nu scheelt het wel dat ze nogal weinig (lees: geen) haar heeft :)

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Hier snachts en buiten en mutsje opgehad...zeker wel een paar weken (behalve de hittegllof vorig jaar in april dan) maar daarna weer wel gewoon..

pas afdoen als ze zich goed op temp kunnen houden
    als het waait zou ik ook lekker een mutsje op doen want babys verliezen veel warmte via hun hoofd..!

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    hier een week of zes opgehouden nu nooit meer, ook niet snachts. was blij dat ie af was! kan nu haar mooie bolletje zien!

17. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn heeft in huis nooit een mutsje opgehad. hij kon zich goed op temperatuur houden. Buiten had hij altijd een jasje met cappucon aan, maar dat was wel in de winter. nu heeft hij geen mutsje meer op met dat warme weer.

Share This Page