verstand van clearbleu digital?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by imoan78, Jul 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik zit in de vertwijfeling. Zaterdag een kruidvat test gedaan en deze gaf een vaag plusje. Gisteren een clearblue digital gehaald en deze vanmorgen gedaan. De test gaf zwanger aanen 1-2 weken. Mijn laatste ongesteldheid begon 4 juni en mijn ovulatiedatum was 22 juni. Dan zou de test 3+ moeten aangeven. Mijn cyclus is gemiddeld 32 dagen. Ik heb 10 weken geleden een miskraam gehad en word nu erg onzeker.
    Is er iemand die wat meer verstand hiervan heeft?

2. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    Het is maar een indicator, enkel de gynea kan er een effectieve zwangerschapsduur op zetten, allesinds proficiat

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Je moet 2 weken bij de uitslag optellen.

Ik denk zelf dat jou ei later was want nu zou je dan 5 weken zijn en dan gad de kv moeten knallen en de cb 2-3 moeten aangeven.
    Hoe ben je zo zeker van je ei???

4. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Na al een aantal rondes met clomid kan ik heel duidelijk voelen wanneer mijn ovulatie is. En dat was 21, 22 juni. De laatste klus ;) was ook 22 juni dus zou vandaag dan toch 3+ moeten testen dacht ik. Of misschien heeft dit te maken met mijn langere cyclus. De test is gebaseerd op 28 dagen en ik zit (meestal) op 32 dagen.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    De ovulatie voel je vaak niet maar dat wat je voelt is de laatste groeispurt van het ei. Ik dacht ook vaak mijn ei te voelen maar dmv tempen kwam ik erachter dat deze later was dan ik dacht te voelen.
    Zonder echo's of tempen kan je nooit met zekerheid zeggen wanneer je ei gesprongen is. (Zeker niet aan de hand van ei pijntjes).

Ik zou eerder er vanuit gaan dat je ei iets later is geweest.
    Dat icm een latere innesteling kan het heel goed kloppen dat je een vaag kruis op de kv had en nu 1-2 op de cb.

Succes en uiteraard gefeliciteerd :D

6. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

Feb 15, 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Het zou kunnen dat je een late innesteling hebt gehad. Ik had gisteren een cleurblau digital gedaan en daar kwam zwanger 2-3 te staan en dit klopt precies! Mijn laatste menstruatie was 4 juni en ik had op 25 en 26 juni een positieve ovulatietest (ook digitaal). Erg late eisprong dus maar wel een duidelijke en juiste indicatie op de zwangerschapstest. Hopelijk een plak beepje voor jou.

7. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik ga nu gewoon lekker zwanger zitten wezen en ik zie het wel op een echo hoever ik ben.
    Het is alleen even schrikken als je een andere indicatie ziet dan dat je zelf had gedacht. Bij mijn dochter was ik uiteindelijk ook 4 dagen later uitgerekend dan dat ik zelf had berekend.

8. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Zegt niets hoir die 1-2 weken! Had ik ook met mijn test en als ik nu terug reken mrt wat de echo zegt was ik toen ook al iets verder. Geniet er van! Gefeliciteerd!

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    De indicatie is gebaseerd op de hCG waarden en het kan best dat je ook in een goede zwangerschap wat minder hCG aanmaakt. Maar je cycluslengte maakt niet uit. In een langere of kortere cyclus is het de eisprong die verschuift. Je moet als volgt rekenen: aantal dagen sinds de eisprong plus 2 weken.

10. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Laatste keer klussen was 22 juni. Dus vanaf dan gerekend is het 3 weken. Dan +2 is 5 weken, maar misschien een late innesteling. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een knaltest en later een geweldige dochter, bij mijn tweede had ik een vage test die later duidelijker werd, maar een miskraam. Vandaar mijn zorgen. Maar ik ga niet teveel dubben, ze kunnen nu toch nog niks zien op een echo dus moet nog even wachten. Positief erin staan.

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Ik begrijp goed dat je zenuwachtig wordt van 1-2 weken op de test,
    je had toch in ieder geval 2-3 willen zien (3+ ideaal).
    Wat je zelf al zegt kan niemand in je buik kijken en de test is natuurlijk niet zo betrouwbaar als een echo, maar ik zou hier zelf ook de zenuwen van krijgen...
    Sterkte! Wanneer heb je de eerste echo?

12. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik heb contact gehad met het ziekenhuis en mag 27 juli komen voor een echo. Spannend allemaal.

13. wishmom

wishmom Actief lid

Nov 12, 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hey mijn laatste menstruatie was ook op 4 juni....toevallig. Ik heb gisteren ook clearblue gedaan en daht 3+ te krijgen maar kreeg 2-3....En daarvan kreeg ik al de stuipen op het lijf, en heb totaal geen kwalen! Niets! ja ik slaap slecht en daardoor ben ik moe, en ben emotineel en bang omdat ik al 4 miskramen heb gehad.

Hebben jullie al last ergens van?

14. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    Wanneer was je eerst menstruatie dag ?
    en het is een indicatie die clear-blue geeft

15. wishmom

wishmom Actief lid

Nov 12, 2014
    300
    78
    28
    NULL
    NULL
    sorry ik bedoel 4 juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie dat bedoel ik...

16. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

Sep 3, 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Niet bang zijn van vage testen! Mijn eerste test had een super vaag streepje, de cb gaf 1-2 aan een dag later. En zoals ik eerder al heb gezegt, als ik nu terug reken met wat mijn uitgerekende datum is was ik toen al verder dan de test aangaf! Ik had juist een knaller de eerste keer die uitliep op een ma. En nu een vage test en een goede zwangeeschap! Het zegt dus niets!
    Spannend die echo maar heb vertrouwen in je lijf hoe moeilijk het ook is!

17. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik heb ook behalve moe zijn en slecht slapen geen andere kwalen. Ik heb 1 miskraam gehad en ben nu dus gelijk weer zwanger (met clomid). Ik ben steedsaaan het vergelijken met wat ik voel. Ook ik ben bang voor herhaling. 27 juli krijg ik een echo. Ik probeer het van me af te zetten tot de echo. Stress is ook niet alles.
    Succes wishmom

18. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Bij mij idem qua testen. Zondag heel vaag plusje en daarom clearblue gehaald met indicator. Deze gaf maandag snel zwanger aan, maar dus 1-2. Met mijn miskraam had ik ook een knaltest. Nu afwachten. (is moeilijk)

19. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoe was je echo gister?

20. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Tja ik heb hier slechte ervaringen mee, of ik moet eigenlijk zeggen goede, want de test was bij mij accuraat. Ik testte met 5 weken en met 6 weken de uitslag '2-3 weken' en dat bleek een slecht teken. Uiteindelijk is het vruchtje met 6.5 gestopt met groeien. Je kunt deze testen beter laten liggen want ze maken je gek.

Share This Page