weer wat nieuws bij de vk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sita80, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden

hier weer wat nieuws bij de vk
    ik ben geen slanke meid en nu komt het
    ze vroegen aan me waar ik wou bevallen dus ik thuis
    de andere kids zijn ook thuis geboren
    zegt ze als je boven de 100 kilo bent (ben ik nu niet hoor maar straks denk ik wel) mag je niet meer boven bevallen maar moet je beneden in de huiskamer bevallen en moet je met 20,26,30 wk bloed laten prikken op suiker
    en met 34 wk een echo om te kijken of de kleine op schema ligt
    maar het is dus zo dat wij onder een andere plaats vallen als dat ze genoemt heeft en ons ziekenhuis daar nog niet aan mee doet

wat moet ik hier nu mee

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat is precies het probleem? Je kunt thuis bevallen, mits beneden. En je wordt extra in de gaten gehouden = altijd goed. Je moet alleen naar een ander ziekenhuis, maar dat kan altijd gebeuren als het ziekenhuis van je voorkeur vol is.

3. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee dat bedoel ik niet
    het is dus zo dat het ene ziekenhuis dit hanteerd maar ons ziekenhuis niet
    en ik heb geen ruimte om een bed beneden neer te zetten

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik snap je verwarring of misschien wel boosheid.

Als jij boven gaat bevallen en het gaat goed mis zijn ze te bang dat het dan veel te lang gaat duren voordat ze jou naar beneden krijgen. Als ze je dan al beneden krijgen. De tap is vaak smal en zoals je zelf zegt ben je niet de slankste. Dat moeten ze dus niet hebben als het om leven en dood gaat.

Wat betreft die extra contole's die heb ik ook. Ik moet tussen de 24 en 26 weken ook mijn suikers prikken en krijg met 34 weken ook een groei echo. Dat is hier ook de regel als je een hogeren bmi hebt.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik denk dat ik ook boven de 100 kilo uit ga komen en wil ook thuis bevallen. Nu heb ik de vk hier niet gehoord over beneden bevallen of iets. Verder heb ik bloed laten prikken met 30 weken zwangerschap, ook gewoon zoals normaal. Ik krijg met 35 weken een liggins echo, maar volgens de vk was dat ook omdat ze ons nog een kans wilde geven om die kleine te zien voordat het geboren wordt en ook natuurlijk om te kijken of het goed ligt.

Maar goed ik snap het probleem even niet...

Liefs Sas

6. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn probleem is dus dat ik hier niet beneden kan bevallen heb geen ruimte om een bed vanaf week 36 neer te zetten onze trap is breed genoeg
    het gaat er mij dus om wij vallen onder een ander ziekenhuis die die regeling niet heeft dus snap hun niet helemaal dat ze mij dat opleggen
    omdat ik niet in die regio zit waar dat wel moet

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dan doe je het toch niet, eigen risico.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Het heeft er ook mee te maken dat stel dat jij zou bevallen, en er zouden complicaties zijn.. je op een brancard zou worden afgevoerd, het ambulance personeel niet boven een bepaald gewicht mag tillen.
    Dat is de achterliggende gedachte aan het boven of beneden bevallen..

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Boven zou ik niet bevallen als ik jou was. En als je er toch voor kiest om het boven te bevallen en er treden complicaties op, dan is de kans aanwezig dat de brandweer moet komen om je uit het raam te tillen. Dat lijkt me echt verschrikkelijk. En als jij zegt dat je beneden niet kan bevallen omdat je daar geen ruimte hebt, dan moet je in het ziekenhuis bevallen.

En volgens mij ben je altijd vrij om te kiezen of je wel of niet in het ziekenhuis bevalt. Daar heeft gewicht niets mee te maken.

Ik snap het probleem ook niet zo goed eerlijk gezegd.

10. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ga niet in het ziekenhuis bevallen
    maar lekker hier in mijn eigen huisje
    vindt het gewoon raar dat sommige gemeentis deze regel wel hanteren en andere niet
    ivm dat wij dus onder een andere regeling vallen zou het dus zo moeten zijn dat je gewoon boven mag bevalen
    en daar ben ik het gewoon niet mee eens
    snap ook wel dat er een max voor het ambulance personeel gesteld moet worden
    maar blijf bij mijn mening dat ik het gewoon raar vindt dat de ene het dus wel gebruikt en een andere gemeente weer niet

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Daar zijn ze bij onze VK ook mee begonnen toen ik daar kwam. Dat is al bijna 3 jaar terug. Die noemde ook die 100 kilo grens voor de ambulance medewerkers..

12. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier dus ook
    alleen is het dus dat wij een vk in een andere plaats hebben dan waar ik woon en onze gemeentes horen wel bij elkaar maar ze vallen onder een andere regio kwa zh
    en dit is toch raar dat het bij de ene ziekenhuis al in gevoerd is en in het andere ze daar nog lang niet mee bezig zijn
    of lijkt dat maar zo
    gelukkig heb ik nog lang genoeg de tijd en als het net zo snel gaat als bij de jongste heb ik niet eens tijd om naar benenden of naar het ziekenhuis toe te komen

13. mama van Marit

Het is voor de veiligheid van jou en je kindje. Tuurlijk weet je niet hoe je bevalling zal gaan, kan net zo goed een keizersnede zijn.
    Niet ieder ziekenhuis, ambulance post is even adequaat in het hanteren van de richtlijnen. Zij zijn ook vrij in het opstellen van bepaalde protocollen en/of wijzigingen daarvan.

Los daarvan zou ik het risico niet willen nemen dat als jij boven ligt en er is met spoed hulp nodig omdat het te lang duurt voordat ze jou daar weg krijgen. Denk maar aan de tijd die er overheen gaat voor dat de bandweer ter plaatse is en evenueel er een raam heeft uitgebroken. Eer jij in de ambulance ligt kan het al veel te laat zijn.
    Ik vind het alleen maar goed dat de vk je er op attendeert.
    Het is en blijft je eigen keus, maar het kan dus zijn dat men je niet of te laat helpt. Je weet immers ook niet welke ziekenhuis er "dienst" heeft tijdens je bevalling.

14. sita80

sita80 Actief lid

10 dec 2009
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    tuurlijk weet je welk ziekenhuis er dienst heeft
    wij vallen onder een ziekenhuis
    en inderdaad het is mijn eigen keuze
    als ik niet voor wat dan ook naar het ziekenhuis hoef zou ik dat ook niet doen
    en ga er niet van uit dat er nu iets mis zou gaan
    en denk ook niet dat ik boven de 100 kilo uitzou komen
    maar vindt het gewoon raar
    dat is en blijft mijn mening net zo als jullie jullie meningen hebben

15. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier is het net zo hoor. Ik kom waarschijnlijk ook wel boven de 100 kilo uit straks. En zal dus ook beneden moeten bevallen. Dit heeft te maken met het feit dat de ambulande broeders je niet meer mogen tillen en je niet uit het raam getakeld hoeft te worden (mooi spectakel voor de buurt)... Dus ik snap het zeker wel. Wij gaan waarschijnlijk ook beneden een bed neerzetten dan maar. :)

16. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    mijn verloskundigen hanteren de bmi grens van 40. Zit je daarboven mag je niet thuis bevallen. Heb wel vaker gelezen dat dit per verloskundige verschilt.

Ik heb zelf een bmi van 34, krijg geen xtra controles ofzo.

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb hier zelfs al verhalen gehoort dat je ongeacht je gewicht gewoon beneden moet bevallen.
    Buuf hier verderop had de laatste weken een bed beneden staan, en zo gek is het niet, buiten dat boven de 100 kg dragen (50 kg per persoon is geen kattenpis) is het bij de meeste trappen vrijwel onmogelijk naar beneden te komen als je op een brancard ligt.

Nou zal jij een trap hebben waar dat wellicht wel op kan, maar hier kan het dus weer niet, en bij de buuf (denk zo'n 63 kg hoogzwanger) ook niet, dus dan lig je beneden.

Ik moet sowieso vanwege overgewicht in het ziekenhuis bevallen, en dat vind ik best, maar het hele trap en brancard gedeelte kan ik wel inkomen, het is ook voor jouw bestwil.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    stel nou dat ´jullie´ ziekenhuis al helemaal vol ligt met bevallende dames op dat moment en je naar een andere moet?

En wat nou als jij half ligt dood te bloeden boven omdat je placenta bijv niet wil los komen? Lijkt me niet dat je dan nog zelf die trap afloopt.

19. mama van Marit

Je kunt je voorkeur ziekenhuis aangeven. En waarschijnlijk zul je daar ook bevallen dan. Er is wel een maar. Er zijn genoeg situaties waarin word besloten om naar een ander ziekenhuis te gaan. Een afdeling kan vol liggen, er kan een virus op de afdeling zijn waardoor de afd dicht moet en kunnen fruitvliegjes zijn;) (dat weten we nog wel van vorig jaar) etc etc. Dit is geen mening, maar het zijn feiten. Wat je er zelf mee wilt doen moet je helemaal zelf weten.

Deel Deze Pagina